Gå til innhold

Skal opereres - dra inn alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått svar på noen prøver, og har fått beskjed om at jeg da må inn og opereres. 

Jeg hadde i grunn tenkt at samboeren min skulle kjøre meg til sykehuset, og slippe meg av, og at jeg da klarer resten selv. Men dette fikk jeg reaksjoner på, av annen familie. Jeg måtte da ta med meg sambo hele veien, fram til jeg skulle inn i operasjonssalen. Men så lenge vi begge synes det er greit at han bare kjører meg dit, så må vel det være greit?

Grunnen til operasjonen er usikkert resultat på celleprøve, så det kan være kreft, men de vil ikke vite sikkert om det er kreft før under operasjonen. 

Regner med at jeg vile føle det greit slik, også når vi kommer til operasjonsdagen.

Eller er det vanlig å bli lagt inn dagen før operasjonen???

Anonymous poster hash: 06906...425
Skrevet

Jeg har fått svar på noen prøver, og har fått beskjed om at jeg da må inn og opereres. 

Jeg hadde i grunn tenkt at samboeren min skulle kjøre meg til sykehuset, og slippe meg av, og at jeg da klarer resten selv. Men dette fikk jeg reaksjoner på, av annen familie. Jeg måtte da ta med meg sambo hele veien, fram til jeg skulle inn i operasjonssalen. Men så lenge vi begge synes det er greit at han bare kjører meg dit, så må vel det være greit?

Grunnen til operasjonen er usikkert resultat på celleprøve, så det kan være kreft, men de vil ikke vite sikkert om det er kreft før under operasjonen. 

Regner med at jeg vile føle det greit slik, også når vi kommer til operasjonsdagen.

Eller er det vanlig å bli lagt inn dagen før operasjonen???

Tror ikke det finnes noen norm for hva som er vanlig her.  I Oslo skal inngrepet være temmelig omfattende for at innleggelse dagen før er aktuelt; det vanlige er å komme på morgenen.

Jeg ville vært mer opptatt av at min kjære skulle være der når operasjonen var over, og kjøre meg hjem, enn at han skulle følge meg inn på sykhuset. Men tror ikke det finnes noen norm over hva som er normalt her heller.

Skrevet

I Oslo skal inngrepet være temmelig omfattende for at innleggelse dagen før er aktuelt; det vanlige er å komme på morgenen.

Jeg håper jeg ikke skal inn før selve dagen, greit å ikke være lenger enn man må  :)

jeg har en kollega som fjernet en godartet kul bakpå ryggen, han måtte inn dagen i forveien vet jeg, derfor var jeg usikker på dette. Men dette vil stå på innkallelsen min, som kommer om kort tid i følge legen. :)

Dukker opp noen spørsmål og slikt nå før jeg skal inn kjenner jeg, og masse usikkerhet  :)

Og sambo ville absolutt være der etter operasjonen, og hente meg hjem når den dagen kommer  :)

Takk  :)

Skrevet

Jeg ville vært mer opptatt av at min kjære skulle være der når operasjonen var over, og kjøre meg hjem, enn at han skulle følge meg inn på sykhuset. Men tror ikke det finnes noen norm over hva som er normalt her heller.

Helt enig. Man føler seg ofte temmelig dårlig etter en operasjon og etter narkose - snakker av egen erfaring - og du bør absolutt få noen til å hente deg.

Skrevet

Dersom inngrepet er tidlig på dagen blir man som regel innlagt dagen / kvelden i forveien, det er min erfaring i alle fall. Jeg hadde nok også vært mer opptatt av å bli hentet etterpå enn at kjæresten skulle vært med meg helt inn på operasjonsstua!

Skrevet

Helt enig. Man føler seg ofte temmelig dårlig etter en operasjon og etter narkose - snakker av egen erfaring - og du bør absolutt få noen til å hente deg.

Dersom inngrepet er tidlig på dagen blir man som regel innlagt dagen / kvelden i forveien, det er min erfaring i alle fall. Jeg hadde nok også vært mer opptatt av å bli hentet etterpå enn at kjæresten skulle vært med meg helt inn på operasjonsstua!

At han henter meg er en selvfølge for oss begge   :P

Skrevet

Jeg har blitt operert noen ganger, (ikke for kreft altså, men andre ting), og mannen min har aldri vært med inn på rommet eller på operasjonssalen. Men han har kommet og hentet meg etterpå.

Gjør slik dere har planlagt, hvis du er trygg og komfortabel med det :-) Lykke til!

Skrevet

Av en eller annen utrolig teit grunn får man bedre behandling dersom man har med seg pårørende.  Jeg prøvde lenge å få sjekket noe og fikk ved en feil tilsendt papirer om at de ikke hadde tenkt å sjekke meg fordi ingen pårørende hadde ringt eller vært tilstede de gangene jeg hadde vært hos spesialisten.  Men etter at venninna mi i USA sendte email så ble det fart i sakene.  Og da var det ikke måte på hvor god behandling jeg fikk. Jeg ble innlagt flere ganger og kom til og med til den legen jeg hadde forsøkt å få time hos i 10 år.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...