Gå til innhold

BipolarLidelse 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg når en venn (Ikke nær) som jeg vet har bipolarlidelse tydelig er i en manisk fase? Personen bruker ingen medisiner og går ikke i terapi, diagnosen er satt for noen år siden. Jeg registrer utagerende og provoserende atferd og jeg vet ikke hva jeg skal eller kan gjøre...Trenger noen råd her...


Anonymous poster hash: bf61c...047



Anonymous poster hash: bf61c...047
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Har du uttrykt din bekymring til han/henne?

Anonymous poster hash: 90631...29b

 

Nei, har ikke det...usikker på hvordan det blir mottatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du kan varsle fastlegen eller kommunelege I i hjemkommunen.

 

(Om han virkelig er manisk, er det bipolar 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt fastlegen hans/hennes og fortell hva du har observert. Ikke pynt på det, men vær ærlig. Er du heldig, vil fastlegen kalle ham/henne inn og vurdere behandling. Da vi var i tilsvarende situasjon for mange år siden, så ville ikke fastlegen tro på oss - det var veldig vanskelig. Fastlegen er nøkkelen, så lenge han ikke gjør skade på seg selv eller andre.

 

Hvis du ikke vet hvem som er fastlegen, og vedkommende ikke vil si det, så gå til din egen fastlege og spør hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...