sept2000mamma Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 I mange år har jeg nå hatt et utslett som kommer og går og klør noe forferdelig.. I år har jeg har vært hos min faste lege to ganger og på sykehuset hos hudspes to ganger for div tester,men ingen finner ut noe.. De tror det er kronisk elveblest,men kan hverken avkrefte eller bekrefte dette med noen av testene. Hudprøvene var så uspesifike og vanskelig å klassifisere sa de. Hva er det for noe tull da,skal jeg virkelig måtte godta at de sier at de ikke vet og at jeg selv må prøve å finne ut om det er noe jeg spiser,kommer i kontakt med eller annet? Det er så utrolig skjemmende med disse vablene,spesielt i ansikt og på hender, finnes det virkelig ikke mer hjelp å få ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39436-hva-n%C3%A5r-sykehuset-ikke-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Kjære sept2000mamma Det høres ut som om du har kronisk urtikaria og det var jo også diagnosen du fikk på sykehuset. Det finnes ingen tester som kan si at dette er kronisk urtikaria, diagnosen stilles på sykehistorien og utseende på utslettet. Det er også ekstremt sjelden at det er mulig å eksakt finne ut hva som utløser elveblesten (eller urtikariaen), men de vanligste mulighetene er varme/kulde/trykk/ eller riping i huden, også kalt dermografisme. Kronisk urtikaria er ikke allergisk utløst og har meget sjelden med mat å gjøre, men kan av og til forverres av histaminutløsende matvarer som f.eks. appelsiner, sitroner etc. Psykiske faktorer som stress kan også ha betydning - noen blir helt bra av sin urtikaria ved å slakke litt av på kravene og ta det litt roligere. I endel tilfeller er antihistamintabletter til god hjelp. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39436-hva-n%C3%A5r-sykehuset-ikke-vet/#findComment-148974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.