Gå til innhold

Dagsenteret


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Var i dag på dagsenteret igjen og igjen stod tv på og de ansatte snakket seg imellom, så det blir siste gang jeg går der. Forstår ikke hvorfor tv må stå på, nei det er en lite givende plass å være. Er det slik andre plasser og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde klage til kommunen eller hvem det nå er som står bak. De ansatte skal være der for dere brukerne, ikke snakke seg imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde klage til kommunen eller hvem det nå er som står bak. De ansatte skal være der for dere brukerne, ikke snakke seg imellom.

Det er jo helt sykt og jeg føler de ikke vil jeg skal komme der, da skal de få det som de vil :) Burde klage på vegne av andre brukere :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum her, men jeg ser ikke helt problemet.

 

Gjør det noe at en TV står på? Mange foretrekker å se på TV.

 

At personalet står og snakker med hverandre og lar TV stå på for å aktivisere brukere fremfor personlige samtaler, er kanskje en annen sak, men jeg klarer ikke å se det store graverende oppi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum her, men jeg ser ikke helt problemet.

 

Gjør det noe at en TV står på? Mange foretrekker å se på TV.

 

At personalet står og snakker med hverandre og lar TV stå på for å aktivisere brukere fremfor personlige samtaler, er kanskje en annen sak, men jeg klarer ikke å se det store graverende oppi dette.

Tv på et dagsenter? Du ser ikke at det er galt? Hallo, tv kan vi se på hjemme. Synes de heller  de kunne hatt noen aktiviteter, de oppfordret oss heller til å gå på cafe og det gjorde vi. Så blir vi enda feitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv på et dagsenter? Du ser ikke at det er galt? Hallo, tv kan vi se på hjemme. Synes de heller  de kunne hatt noen aktiviteter, de oppfordret oss heller til å gå på cafe og det gjorde vi. Så blir vi enda feitere.

 

Ja jo. Det er kanskje at jeg ikke kjenner til dagsentre så godt.

 

Jeg synes TV høres ut som et fint tilbud, men ikke hvis det er det eneste tilbudet. Men det er kanskje det du reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jo. Det er kanskje at jeg ikke kjenner til dagsentre så godt.

 

Jeg synes TV høres ut som et fint tilbud, men ikke hvis det er det eneste tilbudet. Men det er kanskje det du reagerer på?

Reagerer negativt på at tv står på ja, da blir jo folk sittende å glo på det. Men jeg vet nabokommunen har et bra senter, der er de ansatte som en av brukerne. Dit skal vi reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer negativt på at tv står på ja, da blir jo folk sittende å glo på det. Men jeg vet nabokommunen har et bra senter, der er de ansatte som en av brukerne. Dit skal vi reise :)

 

Bra :)

 

Men er målet på sikt å få seg en jobb, i alle fall på deltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :)

 

Men er målet på sikt å få seg en jobb, i alle fall på deltid?

Lenge siden jeg har prøvd meg i jobb nå, har ikke noe mål om det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :)

 

Men er målet på sikt å få seg en jobb, i alle fall på deltid?

Hei!

 

 

Jeg hørte en mann fortelle om dagsenter, han hadde asperger syndrom, jeg ble sliten og sa at så mye prat orker jeg ikke med, også tenkte jeg "når skal jeg få tid til det?"

 

Jeg tror Dagsenter må være for de ensomme, de som kjeder seg osv... Det han fortalte var at de gjorde mye kjedelig der... tegne, lage vafler, snekre, sammen med andre  :o andre som pratet... :angry: og han pratet inn i mine ører.

 

Da jeg sa til han at jeg er opptatt fortalte han mer, derfor gikk jeg og satte meg et annet sted.

Hver gang han kommer mot meg, snur jeg meg og går, jeg liker ikke skravle og masemennesker, de bør snakke med noen andre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har prøvd meg i jobb nå, har ikke noe mål om det heller.

 

Dette bør du revurdere.

 

Du bør sette som behandlingsmål at du kan ha en deltidsjobb.

Hvorfor du snakker om å slutte med medisiner før du er i nærheten av dette er ganske underlig for meg.

 

Som jeg har sagt i diverse andre poster, ingenting gir mer mestringsfølelse enn å skape egen inntekt, og jeg tenker at all den tid du greier å sitte her og skrive reflekterte innlegg, bør et mål for deg være å forsøke og komme tilbake i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sa til han at jeg er opptatt fortalte han mer, derfor gikk jeg og satte meg et annet sted.

Hver gang han kommer mot meg, snur jeg meg og går, jeg liker ikke skravle og masemennesker, de bør snakke med noen andre :-(

Her sender du ut sterke signaler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sender du ut sterke signaler:)

Hei!

Jeg sender ikke ut signaler, jeg går for meg selv, jeg orker ikke mas.

Jeg er nesten " redd" han, så jeg må sette meg et annet sted. Sånn at jeg ikke får vondt inni øregangene.

Jeg har jo sagt at jeg ikke liker for mye prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt sykt og jeg føler de ikke vil jeg skal komme der, da skal de få det som de vil :) Burde klage på vegne av andre brukere :angry:

Har du ikke litt for dårlig grunnlag til å kunne trekke denne typen slutninger? Det at de er sløve og lar tv'en bli stående på er vel ikke noe tegn på at de ikke ønsker du skal komme dit?

Jeg tror det er viktig at du har noe å gå til, og dersom du ikke får surret deg til det dagsenteret som ligger i nabokommunen, så mener jeg det er viktig at du i det minste stikker innom ditt lokale dagsenter av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du revurdere.

 

Du bør sette som behandlingsmål at du kan ha en deltidsjobb.

Hvorfor du snakker om å slutte med medisiner før du er i nærheten av dette er ganske underlig for meg.

 

Som jeg har sagt i diverse andre poster, ingenting gir mer mestringsfølelse enn å skape egen inntekt, og jeg tenker at all den tid du greier å sitte her og skrive reflekterte innlegg, bør et mål for deg være å forsøke og komme tilbake i arbeidslivet.

Hva i alle dager skulle jeg jobbet med?

 

Kunne jo jobbet som healer hvis jeg sluttet med medisiner. Da har jeg en oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issomethingwrong, on 10 Sept 2013 - 16:57, said:

Som jeg har sagt i diverse andre poster, ingenting gir mer mestringsfølelse enn å skape egen inntekt, og jeg tenker at all den tid du greier å sitte her og skrive reflekterte innlegg, bør et mål for deg være å forsøke og komme tilbake i arbeidslivet.

Foreslår at du dokumenterer denne påstanden. Anonymous poster hash: 9d6ae...93d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke litt for dårlig grunnlag til å kunne trekke denne typen slutninger? Det at de er sløve og lar tv'en bli stående på er vel ikke noe tegn på at de ikke ønsker du skal komme dit?

Jeg tror det er viktig at du har noe å gå til, og dersom du ikke får surret deg til det dagsenteret som ligger i nabokommunen, så mener jeg det er viktig at du i det minste stikker innom ditt lokale dagsenter av og til.

Føler slike ting på meg, og i dag var jeg utmattet etterpå. Ingen god plass, men kan jo gå der av og til bare for å sitte der å glo. Dessuten snakket de mer til de andre enn meg, jeg skeptisk til dem da. Har fått med meg to andre, og vi vil reise til senteret i nabokommunen en dag. Hadde lyst på forandring de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler slike ting på meg, og i dag var jeg utmattet etterpå. Ingen god plass, men kan jo gå der av og til bare for å sitte der å glo. Dessuten snakket de mer til de andre enn meg, jeg skeptisk til dem da. Har fått med meg to andre, og vi vil reise til senteret i nabokommunen en dag. Hadde lyst på forandring de og :)

God ide at dere drar sammen til det andre senteret. For øvrig så tenker jeg at du kan stikke innom det første senteret av og til for å se om du treffer noen kjente, da har du i det minste et mål som får deg ut av huset den formiddagen. Helst bør du vel ut en tur nesten hver formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Jeg hørte en mann fortelle om dagsenter, han hadde asperger syndrom, jeg ble sliten og sa at så mye prat orker jeg ikke med, også tenkte jeg "når skal jeg få tid til det?"

 

Jeg tror Dagsenter må være for de ensomme, de som kjeder seg osv... Det han fortalte var at de gjorde mye kjedelig der... tegne, lage vafler, snekre, sammen med andre  :o andre som pratet... :angry: og han pratet inn i mine ører.

 

Da jeg sa til han at jeg er opptatt fortalte han mer, derfor gikk jeg og satte meg et annet sted.

Hver gang han kommer mot meg, snur jeg meg og går, jeg liker ikke skravle og masemennesker, de bør snakke med noen andre :-(

På det dagsenteret gjør de i alle fall ting, det er positivt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide at dere drar sammen til det andre senteret. For øvrig så tenker jeg at du kan stikke innom det første senteret av og til for å se om du treffer noen kjente, da har du i det minste et mål som får deg ut av huset den formiddagen. Helst bør du vel ut en tur nesten hver formiddag.

Bedre når vi er flere som drar :) Kanskje jeg får lyst å reise der oftere etter en gang, for der er det faktisk folk. Her er det ikke folk, bortsett fra oss tre, bare noen som kommer innom og henter dosetter. Hadde vært ok å hatt noe å gå til om formiddagene, hun ene spurte om vi skulle gå tur i dag men det orket jeg ikke. Har blitt veldig lat nå :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...