Gjest Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 For ei tid tilbake var jeg til samtale/behandling hos psykolog, men følte ikke at dette hjalp noe særlig. Men da behandlingen ble avsluttet sa psykologen at behandling ikke var til særlig god for meg fordi jeg ikke var villig til å snakke om følelser. What? Snakke om følelser? Det var det ingen som nevnte under hele behandlinga og så sku jeg liksom vite sånt? Hadde aldri vært borti sånt før og er avhengig av informasjon for å få utbytte av tilbud jeg får. Ikke fikk jeg "hjemmelekser" heller. Jeg tenker ikke som mange andre så informasjon er alfa omega for meg. Og da jeg søkte på ny behandling ble jeg henvist til kommunen, men den synes jeg virker mot sin hensikt. Kunne like greit ringt opplysningen Burde ikke jeg fått informasjon om hva som sku skje under behandlingen hos psykologen (DPS)? Føler meg som en idiot som ikke vet ting som dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Enig med deg i at man burde fått informasjon om hva man går til når man starter behandling. Første gang for meg var et realt sjokk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Til enhver god psykoterapi hører det med å avklare tidlig hvordan en skal arbeide, hva som forventes i om mellom timene, kort sagt rammer. De fleste gode erapeuter bruker også de første timene på "å lære pasienten å gå i psykoterapi". Ja, jeg forstår din frustrasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg gikk til en psykolog lenge. Han fortalte om en kollega som kunne sovne når "Kvinnfolka" snakket Non-stop om ingenting. En gang fikk han sabla kjeft, og da svarte han at "Når du prater om noe viktig" så greier jeg å holde meg våken. Prøvde han å stille deg spørsmål som var tøffe? Vær ærlig med deg selv.... Klær, sminke, kommentarer fra venninner er det enkelte mannlige psykologer som er dritlei av.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.