Gå til innhold

NHD-rett gjort av psykologen?

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For ei tid tilbake var jeg til samtale/behandling hos psykolog, men følte ikke at dette hjalp noe særlig. Men da behandlingen ble avsluttet sa psykologen at behandling ikke var til særlig god for meg fordi jeg ikke var villig til å snakke om følelser.

What? :huh: Snakke om følelser? Det var det ingen som nevnte under hele behandlinga og så sku jeg liksom vite sånt? Hadde aldri vært borti sånt før og er avhengig av informasjon for å få utbytte av tilbud jeg får. Ikke fikk jeg "hjemmelekser" heller. Jeg tenker ikke som mange andre så informasjon er alfa omega for meg. Og da jeg søkte på ny behandling ble jeg henvist til kommunen, men den synes jeg virker mot sin hensikt. Kunne like greit ringt opplysningen :unsure: Burde ikke jeg fått informasjon om hva som sku skje under behandlingen hos psykologen (DPS)? Føler meg som en idiot som ikke vet ting som dette. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg i at man burde fått informasjon om hva man går til når man starter behandling. Første gang for meg var et realt sjokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Til enhver god psykoterapi hører det med å avklare tidlig hvordan en skal arbeide, hva som forventes i om mellom timene, kort sagt rammer. De fleste gode erapeuter bruker også de første timene på "å lære pasienten å gå i psykoterapi".

Ja, jeg forstår din frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til en psykolog lenge. Han fortalte om en kollega som kunne sovne når "Kvinnfolka" snakket Non-stop om ingenting. En gang fikk han sabla kjeft, og da svarte han at "Når du prater om noe viktig" så greier jeg å holde meg våken. Prøvde han å stille deg spørsmål som var tøffe? Vær ærlig med deg selv.... Klær, sminke, kommentarer fra venninner er det enkelte mannlige psykologer som er dritlei av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...