Gå til innhold

Anonymitet på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi etterlater oss litt informasjon over tid selv om vi er forsiktige med opplysninger som kan identifisere oss. Men ser du på alle innleggene samlet, så føler i hvert fall jeg meg usikker på om jeg har klart det godt nok. Når de legger ut innlegg på klikk.no, og andre plasser er muligheten for at andre som kjenner oss skal lese det veldig mye større.  

 

Hvordan er det med dere andre. Er dere trygg på at ingen kan finne ut hvem dere er? 



Anonymous poster hash: 1fcca...7fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke 100 % sikker på at ingen, noensinne vil kunne finne ut hvem jeg er. Nettopp derfor skal hver og en være forsiktige med hva man skriver om seg selv, her på DOL og ellers på Internett - Selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi etterlater oss litt informasjon over tid selv om vi er forsiktige med opplysninger som kan identifisere oss. Men ser du på alle innleggene samlet, så føler i hvert fall jeg meg usikker på om jeg har klart det godt nok. Når de legger ut innlegg på klikk.no, og andre plasser er muligheten for at andre som kjenner oss skal lese det veldig mye større.  

 

Hvordan er det med dere andre. Er dere trygg på at ingen kan finne ut hvem dere er? 

 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100 % sikker på at ingen, noensinne vil kunne finne ut hvem jeg er. Nettopp derfor skal hver og en være forsiktige med hva man skriver om seg selv, her på DOL og ellers på Internett - Selvfølgelig...

Jeg mener selv at jeg har vært veldig forsiktig.  Likevel er jeg blitt veldig usikker. Føler mange vet hva jeg har skrevet, selv om det ikke er noen noen grunn for det.

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg mener selv at jeg har vært veldig forsiktig.  Likevel er jeg blitt veldig usikker. Føler mange vet hva jeg har skrevet, selv om det ikke er noen noen grunn for det.

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

 

Men er det noe problem om andre vet hva du har skrevet her før? Jeg mener, skriver du ting du ikke kan stå inne for??

Selv skriver jeg aldri noe på nettet som jeg ikke synes min mamma eller min datter (eller mann forsåvidt) kan lese og vite at det er jeg som har skrevet... En får stå for meningene sine, tenker jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det noe problem om andre vet hva du har skrevet her før? Jeg mener, skriver du ting du ikke kan stå inne for??

Selv skriver jeg aldri noe på nettet som jeg ikke synes min mamma eller min datter (eller mann forsåvidt) kan lese og vite at det er jeg som har skrevet... En får stå for meningene sine, tenker jeg da...

Jeg har skrevet en del på psykiatriforum.  Og jeg ønsker ikke at andre skal vite hvilke problemer jeg har.

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for at noen skal finne ut. Har aldri lagt ut noe som kan skade mitt omdømme. Helsemessige og andre private tema ble aldri beskrevet under vanlig nick. Det lar seg selvfølgelig gjøre å spore alt en viss tid tilbake. Men da må innsatsen være stor og vedkommene begå lovbrudd. Altså tilegne seg informasjon på ulovlig vis.



Anonymous poster hash: 467f5...a78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gjenkjent av en jeg kjenner godt. Han hadde googlet et spesielt tema, og havnet helt tilfeldig på DOL. Jeg hadde skrevet en del om dette, og vedkommende begynte å lese andre tråder og innlegg av meg - og fant ut hvem jeg var. Har blitt mer forsiktig etter at dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel liten sjanse for at man blir gjenkjent så lenge man ikke bruker samme nick på andre forum og ikke legger ut for spesifikk info. Feks greit å nevne at man trener på sats, men ikke hvilken sats mellom klokka så og så og med personlig trener x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gjenkjent av en jeg kjenner godt. Han hadde googlet et spesielt tema, og havnet helt tilfeldig på DOL. Jeg hadde skrevet en del om dette, og vedkommende begynte å lese andre tråder og innlegg av meg - og fant ut hvem jeg var. Har blitt mer forsiktig etter at dette skjedde.

 

Akkurat det har jeg tenkt at kan skje, og det føles litt ubehagelig. Ikke fordi jeg ikke har lagt ut hemmeligheter, pinligheter eller noe jeg ikke står for, men det føles ubehagelig og litt som å "bli tatt med buksene nede".

 

Forøvrig er det ikke noe jeg tenker mye på. Er man virkelig redd for sin anonymitet bør man ikke skrive noe på internet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det har jeg tenkt at kan skje, og det føles litt ubehagelig. Ikke fordi jeg ikke har lagt ut hemmeligheter, pinligheter eller noe jeg ikke står for, men det føles ubehagelig og litt som å "bli tatt med buksene nede".

 

Forøvrig er det ikke noe jeg tenker mye på. Er man virkelig redd for sin anonymitet bør man ikke skrive noe på internet i det hele tatt.

Det var ubehagelig ja. Jeg hadde nok vært litt for åpen over flere år, og skrevet litt for mye om både familieting og sykdommer med samme nick.

 

DOL har vært en fantastisk arena for meg i 15 år der jeg har lært utrolig mye - men jeg burde nok ha skrevet litt mer under anonymt nick, og byttet fast nick noe oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ubehagelig ja. Jeg hadde nok vært litt for åpen over flere år, og skrevet litt for mye om både familieting og sykdommer med samme nick.

 

DOL har vært en fantastisk arena for meg i 15 år der jeg har lært utrolig mye - men jeg burde nok ha skrevet litt mer under anonymt nick, og byttet fast nick noe oftere.

Hei!

 

Skjønner at det kan være ubehagelig, men jeg syns det må være spesielt tiltaksløse personer som gidder/ orker sette seg å lese, tråder... gamle... og ikke av interesse, for å finne ut.

 

Da har man god tid, og for meg forteller det mye om personen, det var i så fall ikke en person jeg vill latt passe huset mitt, for ville vel snoket i alt av privat.

 

Sånt ler jeg av, samtidig som jeg tenker "har du ingenting å gjøre på dagtid annet enn å åpne andre post?" Da må man virkelig ha et forferdelig kjedelig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi etterlater oss litt informasjon over tid selv om vi er forsiktige med opplysninger som kan identifisere oss. Men ser du på alle innleggene samlet, så føler i hvert fall jeg meg usikker på om jeg har klart det godt nok. Når de legger ut innlegg på klikk.no, og andre plasser er muligheten for at andre som kjenner oss skal lese det veldig mye større.  

 

Hvordan er det med dere andre. Er dere trygg på at ingen kan finne ut hvem dere er? 

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

 

Jeg tror folk kan finne ut hvem jeg er, men so what?

 

Noen ganger bekymrer det meg, andre ganger gir jeg faen. Hva er det verste som kan skje liksom? At de snakker om meg, det får de bare gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner at det kan være ubehagelig, men jeg syns det må være spesielt tiltaksløse personer som gidder/ orker sette seg å lese, tråder... gamle... og ikke av interesse, for å finne ut.

Da har man god tid, og for meg forteller det mye om personen, det var i så fall ikke en person jeg vill latt passe huset mitt, for ville vel snoket i alt av privat.

Sånt ler jeg av, samtidig som jeg tenker "har du ingenting å gjøre på dagtid annet enn å åpne andre post?" Da må man virkelig ha et forferdelig kjedelig liv.

Du trenger ikke å være spesielt nysgjerrig, men hvis du tilfeldig kommer over noe som vekker mistanke, hva gjør du da? Jeg var ikke bedre enn at jeg søkte på gamle innlegg for å få det bekreftet. Jeg var bekymret for vedkommende, og er glad jeg fant det ut. Jeg ser ikke på meg selv som nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vanskelig å søke opp en profil på meg, da jeg ofte skriver anonymt. Vedlegg du føler er spesielt gjenkjennbare kan du be om å få slettet. 



Anonymous poster hash: 40668...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forøvrig er det ikke noe jeg tenker mye på. Er man virkelig redd for sin anonymitet bør man ikke skrive noe på internet i det hele tatt.

Eller benytte seg av anonymt nick. Så lenge nicket er søkbart så kommer nok jeg til å bruke anonymt nick. Forstår ikke hensikten med at andre skal kunne søke på andres nick.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...