Gjest Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg er en kvinne på 34 år som i den siste tiden har merket at utfloden min har endret seg. Jeg syns ikke at den lukter stygt, men at det lukter sterkt. Dette forverrer seg under eggløsning og rett før menstruasjonen. Jeg har også merket at jeg har mere ubehag (som en slags trykkende følelse på høyere side nedentil) spesielt i forbindelse med eggløsning, rett før og rett etter menstruasjonen. Disse episodene varer minutter også opphører de. De blir forverret når jeg skal på toalettet og ha avføring. Det letter etterpå, noe som har fått meg til å tenke på om det er tarmen. Smertene kan også komme på venstre side eller midt på. Alt i alt lurer jeg på om dette er noe som haster, da det er lang ventetid på å få time hos lege her jeg bor. Hva tror du dette kan være? Er det magen? Eller er det underlivet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Din utflod lyder til å være normal, så det skal du ikke bry deg om. Smerter som følger syklus tyder ikke på noe alvorlig, men det kan skyldes tilstanden endometriose, spesielt det at du også har problemer ved avføring. Det er en helt godartet tilstand. Det er ikke noe som haster, men snakk med din fastlege og få en henvisning til gynekolog. I mellomtiden kan du forsøke behandling med tabletter av typen Naprosyn eller Ibux, de kan kjøpes uten resept. Hvis du bruker p-pille kan du forsøke å ta dem uten pause så menstruasjonen stoppes. Selv om det ikke tyder på noe alvorlig, er det lurt å få det sjekket. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.