Gå til innhold

Hadde dere ragert?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har vært på millitærøvelse i en uke, han kom hjem i dag. Det siste døgnet hørte jeg ingenting fra han. (Han hadde gått tom for strøm) men han hadde sagt på forhånd at han kom til å få lade telefonen så jeg ble litt bekymret når jeg ikke hørte noe fra han selvom jeg visste at det antagelig var en god grunn til det.

Han har vært gift før og jeg har tidligere fått noen "stikk" fordi han og x-konen har et så godt forhold, de har barn så det er jo flott, men det går litt forbi det, for eksempel kan invitere hun han på middag når han henter barna HVIS ikke hennes nye mann er hjemme (da ville han blitt sjalu) Jeg synes dette er litt merkelig.

Jeg gledet meg veldig til han skulle komme hjem i dag, han hadde parkert bilen sin hos meg og jeg ventet og regnet med at han hvertfall ville komme nedom meg før han hentet barna hos ex`en. Det gjorde han ikke, jeg fikk en melding en god stund etter at jeg hadde ventet han, da han kommet hjem og lurte på om jeg kom på besøk. Han hadde hentet bilen rett utenfor hos meg, dratt for å hente barna og fått middag hos ex-konen.

Ble fryktelig lei meg, han kunne vel kommet rett innom og sagt hei? Vi/jeg kunne laget middag? og hvis det hastet å hente barna hos ex`en kunne han hvertfall gitt beskjed om det? Jeg ventet jo veldig på å bare høre fra han.  Og så stikker det selvsagt ekstra siden han har spist middag der. Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anonymous poster hash: c3353...355
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at han har et godt forhold til eksen og at de to spiser middag sammen for barnas skyld. Det er slike menn man bør ta godt vare på, så hold på ham :)

Barna kommer alltid først, sånn er det bare - og det betyr ikke at du ikke betyr noe for ham, men at han vet at han har et svært stort ansvar som far ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498003
Del på andre sider

Kjæresten min har vært på millitærøvelse i en uke, han kom hjem i dag. Det siste døgnet hørte jeg ingenting fra han. (Han hadde gått tom for strøm) men han hadde sagt på forhånd at han kom til å få lade telefonen så jeg ble litt bekymret når jeg ikke hørte noe fra han selvom jeg visste at det antagelig var en god grunn til det.

Han har vært gift før og jeg har tidligere fått noen "stikk" fordi han og x-konen har et så godt forhold, de har barn så det er jo flott, men det går litt forbi det, for eksempel kan invitere hun han på middag når han henter barna HVIS ikke hennes nye mann er hjemme (da ville han blitt sjalu) Jeg synes dette er litt merkelig.

Jeg gledet meg veldig til han skulle komme hjem i dag, han hadde parkert bilen sin hos meg og jeg ventet og regnet med at han hvertfall ville komme nedom meg før han hentet barna hos ex`en. Det gjorde han ikke, jeg fikk en melding en god stund etter at jeg hadde ventet han, da han kommet hjem og lurte på om jeg kom på besøk. Han hadde hentet bilen rett utenfor hos meg, dratt for å hente barna og fått middag hos ex-konen.

Ble fryktelig lei meg, han kunne vel kommet rett innom og sagt hei? Vi/jeg kunne laget middag? og hvis det hastet å hente barna hos ex`en kunne han hvertfall gitt beskjed om det? Jeg ventet jo veldig på å bare høre fra han.  Og så stikker det selvsagt ekstra siden han har spist middag der. Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anonymous poster hash: c3353...355

Jeg hadde ikke likt det og forstår deg veldig godt. Nesten ved hvert eneste innlegg som omhandler ex er ser det ut til at de fleste av de faste brukerne her inne er veldig tolerante. I en ideel verden hadde det sikkert vært fint om vi alle kunne klare å glede oss over gode forhold både når det gjelder nye og gamle forhold. Og spesielt når det er barn med i bildet. 

Jeg synes han kunne ha kommet oppom deg, og jeg synes at hvis det hastet med å hente barna så kunne han ha gitt beskjed om det. Og nei, jeg hadde blitt skuffa om han heller satt og spiste middag hos ex en enn å lage noe sammen med meg. Jeg tror mange ville følt det som deg. 

Anonymous poster hash: 028d8...49f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498005
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt det og forstår deg veldig godt. Nesten ved hvert eneste innlegg som omhandler ex er ser det ut til at de fleste av de faste brukerne her inne er veldig tolerante. I en ideel verden hadde det sikkert vært fint om vi alle kunne klare å glede oss over gode forhold både når det gjelder nye og gamle forhold. Og spesielt når det er barn med i bildet. 

Jeg synes han kunne ha kommet oppom deg, og jeg synes at hvis det hastet med å hente barna så kunne han ha gitt beskjed om det. Og nei, jeg hadde blitt skuffa om han heller satt og spiste middag hos ex en enn å lage noe sammen med meg. Jeg tror mange ville følt det som deg. 

Har du barn? Jeg tror at alle som har barn vil mene at det bør være helt greit å spise middag sammen med barna sine hos eksen i hentesituasjonen. Dette er flott for barna, og det er tross alt viktigst?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498010
Del på andre sider

Vær glad for at kjæresten din tar sitt ansvar for far på alvor - det er for mange menn som ikke gjør det. Og at han har et godt forhold til exen er også veldig bra, for alles skyld. Å ha forhold til en mann med et komplisert forhold til exen er ikke noe å stå etter. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498020
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre at det er bra at han ivaretar barna sine, men skjønner at du ble lei deg for at han ikke stakk hodet innenfor døra og sa fra før han dro. Når bilen hans sto hos deg, så hadde det jo bare tatt ham et par minutter ekstra å si hei.

Joda, dette er jeg helt enig i. Hadde ikke tatt lange tida det

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498026
Del på andre sider

Enig med de andre at det er bra at han ivaretar barna sine, men skjønner at du ble lei deg for at han ikke stakk hodet innenfor døra og sa fra før han dro. Når bilen hans sto hos deg, så hadde det jo bare tatt ham et par minutter ekstra å si hei.

Akkurat det er jeg enig i! Kan det være at han ville unngå konfrontasjon rundt dette, og at han derfor bare dro uten å komme innom for å si hei først?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498028
Del på andre sider

Snodige greier. Hadde jeg vært i den fyrens situasjon, tviler jeg sterkt på at jeg hadde spist middag der, uansett om jeg var i et nytt forhold eller ikke. Hadde heller tatt med barna til et annet sted.<br /><br />Men jeg synes ikke du har grunn til å reagere. Hadde dere vært gift, tilhørte han deg, og da spise middag med andre kvinner uten deg tilstede ville vært uhørt.

Anonymous poster hash: dfa99...c4b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498036
Del på andre sider

Har du barn? Jeg tror at alle som har barn vil mene at det bør være helt greit å spise middag sammen med barna sine hos eksen i hentesituasjonen. Dette er flott for barna, og det er tross alt viktigst?

Joda jeg har barn, ( voksne barn i dag) Og det kunne ikke falle meg inn å spise middag sammen med ex en hverken den gangen eller nå. Men vi hadde godt samarbeid selv om vi ikke gjorde dette. Og ikke kjenner jeg noen i min vennekrets som har gjort eller gjør det heller. 

Poenget for meg var ikke hvorvidt jeg gjorde det, Og det er sikkert bra for barna å spise middag sammen. Poenget var at jeg forstår at trådstarter kan føle seg såret. Det er ikke automatikk i at selv om en ting er riktig ( som det at barna kommer først) så har man ikke lov til å bli lei seg og såret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498066
Del på andre sider

Se det slik: han spiste middag med barna sine, som sikkert har savnet ham, de også. Barn kommer foran ny kjæreste, sånn er det bare. Ikke tenk på det som middag med eksen.

Prioriteringen er:

1 barna

2 deg

3 exen

Hei!

Det er en korrekt prioritering og fornuftig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498071
Del på andre sider

Joda jeg har barn, ( voksne barn i dag) Og det kunne ikke falle meg inn å spise middag sammen med ex en hverken den gangen eller nå. Men vi hadde godt samarbeid selv om vi ikke gjorde dette. Og ikke kjenner jeg noen i min vennekrets som har gjort eller gjør det heller. 

Poenget for meg var ikke hvorvidt jeg gjorde det, Og det er sikkert bra for barna å spise middag sammen. Poenget var at jeg forstår at trådstarter kan føle seg såret. Det er ikke automatikk i at selv om en ting er riktig ( som det at barna kommer først) så har man ikke lov til å bli lei seg og såret.

En litt "rar" historie.

Spiser din kjæreste middag sammens med barna og sin exkone, så går de altså på en slags måte både bak hennes nye kjæreste's rygg også, i tillegg til din (i denne historien) - siden han blir sjalu om de gjør sånt.

Et nøkkelord skal du få med på veien videre, og det er her som de aller fleste spørsmålsstillere sliter med her på dol : Kommunikasjon.

Du har en kjæreste, og dere bør sette dere ned sammen for å sette ord på hva dere tenker, føler, ønsker, forventer og om veien videre.

Anonymous poster hash: 8957e...8bf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498074
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også barn, en ex og ny mann som også har ex og barn fra tidligere forhold. Komplisert dette her :)  Det er for meg helt unaturlig at han skal spise middag hos sin ex med barna, det er en situasjon som ikke lenger er naturlig, ettersom de er skilt. Jeg tror også at det for barna i enkelte sammenehenger kan virker "rart" at foreldrene plutselig sitter sammen rundt felles middagsbord - når de ikke lenger er sammen.

Alle barna har vel et ønske om at foreldrene skal finne sammen igjen, og for barnas del kan det i enkelte situasjoner bare virke unaturlig, hvis det skjer. Det er selvsagt forskjell på de ulike familier, men jeg mener at det i situasjoner kan være slik...

Anonymous poster hash: fae60...2f5
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498076
Del på andre sider

Jeg synes det er helt feil å være med ekskona

- som det første han gjør når han kommer hjem etter flere dager borte

- etter å ha parkert hos deg men uten å melde seg

- og så bare gi beskjed om at han hadde vært hos henne, ikke at han skulle dit, eller var der

Han er skilt fra henne! Han skal ikke ha mer enn høyst nødvendig med henne å gjøre. Hvis han vil være med barna, kan han hente dem og ta dem med hjem til deg.

Barna kan bli forvirret, de liker kanskje at "mamma og pappa har funnet sammen igjen", men hvis dette bare er en illusjon, er det et svik mot dem.

Jeg tror han ennå er gift med henne "i hodet". Det er svik mot deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498120
Del på andre sider

Kjæresten min har vært på millitærøvelse i en uke, han kom hjem i dag. Det siste døgnet hørte jeg ingenting fra han.

Jeg gledet meg veldig til han skulle komme hjem i dag, han hadde parkert bilen sin hos meg og jeg ventet og regnet med at han hvertfall ville komme nedom meg før han hentet barna hos ex`en. Det gjorde han ikke

Ble fryktelig lei meg, han kunne vel kommet rett innom og sagt hei?

Og så stikker det selvsagt ekstra siden han har spist middag der. Vi/ jeg kunne laget middag?

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Jeg hadde reagert med å ta en prat med han - men da ikke en stille-til-veggs-prat. Jeg hadde tatt en god-stemning-du-vet-du-hva-jeg-trenger-å-si-deg-prat.

Jeg hadde fortalt at jeg hadde forventet at han kom innom både fordi han har vært borte en uke, men spesielt siden han hadde parkert bilen hos deg. Jeg hadde ikke sagt noe om eks og middag etc, bare det at jeg hadde gledet meg og forventet at han stakk innom.

Ad bilen tenker jeg ikke som flere av de andre her:

Jeg syns det er rart å hente bilen uten å stikke innom i to minutter og si hei, uavhengig av  om bilen har stått hos en kjæreste eller hos venner/ bekjente. Det er vanlig høflighet å si hei, takk for lånet av p-plass, sees. Er man kjærester hadde det dessuten vært naturlig å også formidle planer for helga i disse to minuttene, type "godt å se deg, jeg stikker bort og henter barna nå fordi XX og mulig jeg spiser middag der. Ringer/ sms'er deg senere, kyss og so long".

Ikke like enig med de andre i at din historie handler om "bra mann som setter barna først" heller. Klønete mann tenker jeg, som kommuniserer dårlig og gjør kjæresten utrygg.

Det med middag hos ex'en hadde jeg som sagt ikke nevnt med et ord, men jobbet med å ufarliggjøre i eget hode. Hun er hans barns mor, han er ikke kjæreste med henne men med deg, og det er bare fint at de to har et godt forhold. Nok ekser som bytter unger i barnehage/ på skole og som ikke kan sitte i samme rom/ ved samme konfirmasjonsbord, med de negative konsekvenser dette kan ha for ungene. Dessuten inviterer han deg bort etterpå, hvilket betyr at han vil ha deg der sammen med seg og ungene sine. 

Summa sumarum: Snakk med han. Si at du har savnet han, og at du håper han kan kommunisere litt bedre en senere gang, sånn at du slipper å bli sittende som et spørsmålstegn.

Nyt helgen! :)

Endret av XKayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498129
Del på andre sider

Klønete mann tenker jeg, som kommuniserer dårlig og gjør kjæresten utrygg.

Tatt på kornet, jeg er helt enig!

Det med middag hos ex'en hadde jeg som sagt ikke nevnt med et ord, men jobbet med å ufarliggjøre i eget hode.

Hun er hans barns mor, han er ikke kjæreste med henne men med deg, og det er bare fint at de to har et godt forhold. Nok ekser som bytter unger i barnehage/ på skole og som ikke kan sitte i samme rom/ ved samme konfirmasjonsbord, med de negative konsekvenser dette kan ha for ungene. Dessuten inviterer han deg bort etterpå, hvilket betyr at han vil ha deg der sammen med seg og ungene sine. 

Sånn tenker jeg også. Tro meg, det er mye vanskeligere å håndtere en mann som står i konflikt med eksen sin.

Summa sumarum: Snakk med han. Si at du har savnet han, og at du håper han kan kommunisere litt bedre en senere gang, sånn at du slipper å bli sittende som et spørsmålstegn.

Enig. Beste metoden. Fortell ham at å gjøre ting på den måten han gjorde, skaper utrygghet hos deg, og om dere kan sammen finne ut noen bedre måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498656
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert funnet på å gjøre som kjæresten din... Ivrig etter å hente ungene, hos eksen lukter det godt av middag og siden jeg måtte ha ventet på ungene unasett (de skulle jo spise!) så hadde jeg sikkert takket ja til en matbit - man er jo vanligvis både sliten og sulten etter en reise.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498659
Del på andre sider

Snodige greier. Hadde jeg vært i den fyrens situasjon, tviler jeg sterkt på at jeg hadde spist middag der, uansett om jeg var i et nytt forhold eller ikke. Hadde heller tatt med barna til et annet sted.<br /><br />Men jeg synes ikke du har grunn til å reagere. Hadde dere vært gift, tilhørte han deg, og da spise middag med andre kvinner uten deg tilstede ville vært uhørt.

Anonymous poster hash: dfa99...c4b

Så du mener at situasjonen ville vært helt annerledes om trådstarter og mannen var gift? Den forskjellen ser jeg bare ikke.

Jeg tenker at problemet her er kommunikasjon; trådstarter bør få kommunisert til mannen at hun må føle seg verdsatt som kjæreste. Det er ofte små ting som skal til - f.eks. at han hadde stukket nesen innom da han hentet bilen, og spurt om hun stakk innom senere.

Som bl.a. "ekte nick" på peker - et godt forhold til eksen er nok langt å foretrekke fremfor et dårlig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394414-hadde-dere-ragert/#findComment-3498666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...