Gå til innhold

Vi fikk ikke beskjed om klassefotografering

Anbefalte innlegg

Læreren hadde "glemt" å si fra at barna skulle fotograferes i går.

Fikk vite det i dag, at fotograf hadde vært der. 

Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert. Skolefotografering er viktig mener jeg, det er et bilde som klassen skal ha i mange år framover.

Vi pleier sørge for at poden er helt greit kledd hver dag, men akkurat i går oppdaget vi (etterpå) at han hadde hatt på seg ganske lite pene klær, som verken matchet eller som passet i størrelsen. :-/

Er det ikke egentlig slik at foreldre skal godta på forhånd om barnet skal fotograferes på felles foto? Det er vel en av grunnene til at vi informeres?

NÅ har jeg lyst til å ringe fotografen å be han komme en ekstra gang, siden vi ikke fikk beskjed. Jeg har rett og slett ikke lyst til å la mitt barn være på det fellesbildet.

Noen vil sikkert synes jeg overreagerer, men dem om det.

Anonymous poster hash: de92e...eb2

Fortsetter under...

Ja, jeg synes du overreagerer noe kraftig. Du skal altså kreve at fotografen kommer tilbake, la ungene gå glipp av mer undervisning, og tvinge samtlige unger gjennom en runde til? Fordi poden din ikke har fine nok klær. Kjære vene!

Synes du overreagerer kraftig ja. 

Vi fikk beskjed om fotografering, uka i forveien. Men hverken jeg eller guttungen husket det den morgenen. Så klærne var ikke akkurat nye og pene, og sveisen kunne vært bedre. Men sånn ser han ofte ut på skolen. 

Synes du overreagerer kraftig ja. 

Vi fikk beskjed om fotografering, uka i forveien. Men hverken jeg eller guttungen husket det den morgenen. Så klærne var ikke akkurat nye og pene, og sveisen kunne vært bedre. Men sånn ser han ofte ut på skolen.

Samme her. Synes det er fint at de ser ut slik de pleier å se ut og ikke gjøre seg til pga bilde.

Samme her. Synes det er fint at de ser ut slik de pleier å se ut og ikke gjøre seg til pga bilde.

Enig - har sett bildet på nett. Og spesielt et par av jentene, hadde jeg ikke kjent igjen. De var søte og pene, og det som var, men litt unaturlige  :)

Annonse

Enig - har sett bildet på nett. Og spesielt et par av jentene, hadde jeg ikke kjent igjen. De var søte og pene, og det som var, men litt unaturlige   :)

Hva mener du med at du har sett bildet på nett? Du vet vel ikke åssen vårt klassebilde ser ut, bare fordi om du har sett deres eget. Snakk for deg selv.

Hva mener du med at du har sett bildet på nett? Du vet vel ikke åssen vårt klassebilde ser ut, bare fordi om du har sett deres eget. Snakk for deg selv.

Det er akkurat for meg selv jeg snakker - jeg har så klart sett klassebildet til min gutt på nett.

Hva i alle dager hisser du deg sånn opp for??

Grunnen til at jeg hisser meg opp, er nok to ting. For det første fordi jeg ble skikkelig irritert i dag over at læreren til poden hadde glemt å si fra, og den irritasjonen sitter i.

For det andre fordi jeg fortsatt husker, med klump i halsen, det klassebildet vi tok på barneskolen, der jeg satt med stygge klær og dårlig sveis, mens de andre var pent pyntet, fordi ingen hadde forberedt meg på bildet. Jeg hatet det bildet i alle år, og ville slett ikke ha det framme.

Klassebildet er for mange barn en viktig ting, og da syns jeg man skal gjøre det best mulig for dem.

Grunnen til at jeg hisser meg opp, er nok to ting. For det første fordi jeg ble skikkelig irritert i dag over at læreren til poden hadde glemt å si fra, og den irritasjonen sitter i. For det andre fordi jeg fortsatt husker, med klump i halsen, det klassebildet vi tok på barneskolen, der jeg satt med stygge klær og dårlig sveis, mens de andre var pent pyntet, fordi ingen hadde forberedt meg på bildet. Jeg hatet det bildet i alle år, og ville slett ikke ha det framme. Klassebildet er for mange barn en viktig ting, og da syns jeg man skal gjøre det best mulig for dem. Anonymous poster hash: de92e...eb2

Så la være å kjøpe det bildet, da. Det er ingen andre som vil legge mere til at poden din ikke er stivpyntet. Det blir tatt nytt bilde hvert år.

For det andre fordi jeg fortsatt husker, med klump i halsen, det klassebildet vi tok på barneskolen, der jeg satt med stygge klær og dårlig sveis, mens de andre var pent pyntet, fordi ingen hadde forberedt meg på bildet. Jeg hatet det bildet i alle år, og ville slett ikke ha det framme.

Men den gangen tok de vel klassebilde bare hvert fjerde år eller noe sånt? Mine barn har tatt bilde hvert eneste år, i hvert fall han som går i 8. Da blir det ikke samme effekten. Det gjør ikke noe om junior er litt mindre pyntet på ett av bildene, han ser kanskje sånn ut iblant på vanlige dager også?

Jeg har også mislikt førsteklassebildet, jeg har sola i øynene, så jeg ser ut som om jeg skal begynne å grine. Det ble tatt i skolegården midt på 60-tallet. Jeg kom over det da vi tok nytt bilde i 4. klasse, det var i farger(!) og ser atskillig bedre ut.

At du overdriver er å underdrive kraftig! Det er da virkelig ikke verdens undergang om ungen ikke er nystriglet på et klassebilde. Håper ikke du formidler til guttungen at han ikke var bra nok i de klærne og med den sveisen han hadde den dagen...

Guttungen min presterte å tryne i en tornebusk dagen før de skulle ta portrettbilder på skolen... Skulle jeg da bedt fotografen komme igjen to uker senere når rifta oppoer hele kinnet var grodd? Tror ikke det gitt. Bildet ble flott det - det var jo sånn guttungen så ut den dagen rett og sett.

Annonse

Læreren hadde "glemt" å si fra at barna skulle fotograferes i går.

Fikk vite det i dag, at fotograf hadde vært der. 

Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert. Skolefotografering er viktig mener jeg, det er et bilde som klassen skal ha i mange år framover.

Vi pleier sørge for at poden er helt greit kledd hver dag, men akkurat i går oppdaget vi (etterpå) at han hadde hatt på seg ganske lite pene klær, som verken matchet eller som passet i størrelsen. :-/

Er det ikke egentlig slik at foreldre skal godta på forhånd om barnet skal fotograferes på felles foto? Det er vel en av grunnene til at vi informeres?

NÅ har jeg lyst til å ringe fotografen å be han komme en ekstra gang, siden vi ikke fikk beskjed. Jeg har rett og slett ikke lyst til å la mitt barn være på det fellesbildet.

Noen vil sikkert synes jeg overreagerer, men dem om det.

Hei!

Det er bare et bilde :-)

Jeg har sjelden fått med meg skolefotograferinger og ofte har jeg tenkt at barna er værst kledd akkurat den dagen :-)

Det handler mye om uflaks og litt om at jeg ikke tenker over hva barna tar på seg av klær, og de tenker ikke selv, så sånn er vi, så på den måten viser det realiteten.

Jeg skjønner deg godt. Man vil selvfølgelig ta seg best mulig ut hos fotografen. Det du kan gjøre er å ta kontakt med fotografen og høre om du kan kjøre ditt barn en plass fotografen skal. Foreksempel en skole i nabokommunen, eller fotografens kontor. Eller det kan jo hende vedkommende skal fobi stedet der dere bor igjen, slik at du får tilbud om det. Det er bare å ringe og spørre. 

Jeg skjønner deg godt. Man vil selvfølgelig ta seg best mulig ut hos fotografen. Det du kan gjøre er å ta kontakt med fotografen og høre om du kan kjøre ditt barn en plass fotografen skal. Foreksempel en skole i nabokommunen, eller fotografens kontor.

Hjelper ikke det hvis det er et klassebilde;)

Jeg skjønner deg godt. Man vil selvfølgelig ta seg best mulig ut hos fotografen. Det du kan gjøre er å ta kontakt med fotografen og høre om du kan kjøre ditt barn en plass fotografen skal. Foreksempel en skole i nabokommunen, eller fotografens kontor. Eller det kan jo hende vedkommende skal fobi stedet der dere bor igjen, slik at du får tilbud om det. Det er bare å ringe og spørre.

Her snakker vi førsteklasses curlingforeldre. ;)

Her snakker vi førsteklasses curlingforeldre. ;)

Åååååå, det er mange av dem.

Jeg var ute i gangen å titta på diverse klassebilder av ungene mine her.

På et bilde, så hadde datteren min hadde ene foten til buksen nedi støvelen og den andre utenpå. På et annet hadde sønnen min funnet en lang kjepp som ble med på klassebilde :-) Alle ungene på bildene fremstår som helt naturlige.

Herlige unger, og null curling her :-)

Anonymous poster hash: 79312...ef0

Du har jo en ganske elendig sak, hvis du for det første vil inndra klassebildet fordi du ikke ønsker at ditt barn skal være med på fellesbilder (utfra personvernhensyn), og samtidig krever at fotografen skal komme og ta nytt bilde av alle, der ditt barn skal være med?

Men for all del, det er jo bare å ta en ringerunde til samtlige andre foreldre i klasssen, og høre hvor mange som støtter deg og syns det er rimelig.

Og hva mener du med at læreren hadde "glemt" å gi dere beskjed? Du tror vedkommende gjorde det med vilje, fordi læreren ønsket at ditt barn, eller så mange barn som mulig, skulle ta seg dårlig ut på klassebildet? Og du mener også at styling må til for hvert enkelt barn for at resultatet skal være vellykket?

Jeg vil i hvertfall råde deg til å vente med å lage baluba og drite deg ut til du har sett bildet, kanskje din sønn tar seg utmerket ut tross klær. Det hjelper jo ikke om klærne matcher hvis fjeset er feil, og fjeset er aldri perfekt for hele klassen.

Hjelper ikke det hvis det er et klassebilde;)

Hahaha! Det kunne blitt skikkelig festlig. Men det spiller kanskje ingen rolle om det er feil klassekamerater, og de alle står og ser måpende på den fremmede ungen akkurat når fotografen knipser? Junior er i alle fall perfekt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...