Gå til innhold

Vi fikk ikke beskjed om klassefotografering

Anbefalte innlegg

Læreren hadde "glemt" å si fra at barna skulle fotograferes i går.

Fikk vite det i dag, at fotograf hadde vært der. 

Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert. Skolefotografering er viktig mener jeg, det er et bilde som klassen skal ha i mange år framover.

Vi pleier sørge for at poden er helt greit kledd hver dag, men akkurat i går oppdaget vi (etterpå) at han hadde hatt på seg ganske lite pene klær, som verken matchet eller som passet i størrelsen. :-/

Er det ikke egentlig slik at foreldre skal godta på forhånd om barnet skal fotograferes på felles foto? Det er vel en av grunnene til at vi informeres?

NÅ har jeg lyst til å ringe fotografen å be han komme en ekstra gang, siden vi ikke fikk beskjed. Jeg har rett og slett ikke lyst til å la mitt barn være på det fellesbildet.

Noen vil sikkert synes jeg overreagerer, men dem om det.

Du tror ikke du overfører egen opplevelse fra skoleårene på poden nå? Jeg syns nemlig det høres sånn ut... Dette ville jeg ikke gjort noe med om jeg var deg.

Fortsetter under...

Jeg vil tro at det er portrettbildet av barnet vedkommende tenker på. Det  er jo det man gir i gave til besteforeldre og henger opp på veggen. Det var i alle fall det jeg tenkte på.

Jeg er nok absolutt ingen Curlingforeldre heller. Dersom fotografen har anledning til å ta et nytt bilde ser jeg ingen problemer med det. 

Takk for svar. Da jeg fikk roet meg litt ned, bestemte jeg meg for ikke å gjøre noe med saken. Det var særlig påminnelsen om at de tar jo nytt klassebilde hvert år, som var nyttig syns jeg. Men jeg har sendt en mail til læreren og bedt pent om at de må huske å gi foreldrene beskjed før neste fotografering, og da fikk jeg en hyggelig maila tilbake med beklagelse om at de hadde glemt det denne gangen.

Ja jeg reagerte nok litt utifra den opplevelsen jeg selv hadde hatt som barn. Men den gangen tok vi jo bare klassebilde to ganger i løpet av hele skolegangen ettersom jeg husker.

Anonymous poster hash: de92e...eb2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...