Gå til innhold

Merkelig, eller?

Anbefalte innlegg

Føler meg litt teit som skriver dette innlegget, men jeg må bare få luftet det for å høre hva andre synes. Jeg er ei dame på 28 år. Kjæresten min er 40. For noen år tilbake holdt han en del kurs for tenåringer. Han fikk veldig god kontakt med en gjeng av barna og da spesielt jentene. Ikke noe galt eller noe, men han er en artig og morsom fyr som barn liker godt, spesielt jenter av en eller annen grunn. (Jeg husker at jeg også kunne bli "betatt" av morsomme menn da jeg var barn.)

Han er også veldig god å prate med og jentene på kurset hadde betrodd seg til han om mye har han sagt.

Nå har disse barna blitt myndige og har funnet ut at de vil ha en sammenkomst med alle som deltok. Kjæresten synes det var kjempeartig at de vil dette og har invitert alle sammen hjem til seg. Dette er ikke en "spise pizza-samling" men en fest.

Jeg synes det er litt merkelig at han skal ha en gjeng med 18-åringer hjemme hos seg og drikke med de. Han er veldig glad i å ta seg en fest selv. Jeg vet ikke om det riktig av meg å reagere på det/ha noen rare følelser rundt det. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: fbac6...458
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg litt teit som skriver dette innlegget, men jeg må bare få luftet det for å høre hva andre synes. Jeg er ei dame på 28 år. Kjæresten min er 40. For noen år tilbake holdt han en del kurs for tenåringer. Han fikk veldig god kontakt med en gjeng av barna og da spesielt jentene. Ikke noe galt eller noe, men han er en artig og morsom fyr som barn liker godt, spesielt jenter av en eller annen grunn. (Jeg husker at jeg også kunne bli "betatt" av morsomme menn da jeg var barn.)

Han er også veldig god å prate med og jentene på kurset hadde betrodd seg til han om mye har han sagt.

Nå har disse barna blitt myndige og har funnet ut at de vil ha en sammenkomst med alle som deltok. Kjæresten synes det var kjempeartig at de vil dette og har invitert alle sammen hjem til seg. Dette er ikke en "spise pizza-samling" men en fest.

Jeg synes det er litt merkelig at han skal ha en gjeng med 18-åringer hjemme hos seg og drikke med de. Han er veldig glad i å ta seg en fest selv. Jeg vet ikke om det riktig av meg å reagere på det/ha noen rare følelser rundt det. Hva synes dere?

Er det kun han og 18-åringene på festen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/#findComment-3498136
Del på andre sider

Du sier at det ikke er lagt opp til en pizza-samling, men fest. Hvordan ser du for deg at kvelden vil forløpe?

Det er ikke uvanlig at f.eks. lærere inviterer hele klassen sin hjem når de er ferdig med vgs. Jeg vet ikke hvor mye alkohol det er vanlig at det fortæres i slike sammenhenger, men det er ikke alltid alkoholfritt. Jeg tenker at den situasjonen kan sammenlignes med dette, og at samboeren din ønsker å lage en ramme rundt en sammenkomst for de som deltok i kursvirksomheten for noen år siden. Jeg ser ikke noe galt i det, såfremt han ikke legger opp til en real fyllefest og selv har tenkt å delta aktivt i fylla.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/#findComment-3498141
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hadde vi også en stund etter videregående. Det var veldig koselig, og læreren oppførte seg på en voksen måte selv om det var en fest med alkohol.

Ts her...Jeg synes det er litt annerledes å ha en slags avslutningsfest etter videregående, enn å lage en fest flere år etter når barna "endelig" er blitt gamle nok til å drikke alkohol. Det har visst vært en liten spøk mellom de at når de blir 18 år da kan de drikke øl sammen...så nå først tar de denne festen. Ser for meg fylla til langt på natt, fulle 18-åringer osv.. Hvis han lar vær å drikke seg beruset og de avslutter i "rimelig" tid så er saken helt grei. Men jeg synes det er litt vanskelig å komme med disse meningene mine rundt dette til han..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/#findComment-3498185
Del på andre sider

Baron E Jarlsberg

Syntes det høres litt suspekt ut. Syntes du skal be deg selv på festen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/#findComment-3498200
Del på andre sider

Jeg syns du bør ta det som en selvfølge at du også er med på festen. Dessuten syns jeg du skal gjøre det klart at dette ikke må bli noen fyllefest, men at det isteden kjøpes inn kun alkoholfritt (så får de evt ta med seg noe selv hvis de skal drikke alkohol). Mannen din bør veldig klart IKKE drikke noe alkohol den kvelden,  men å gå foran med et godt eksempel. Dette gjelder især dersom han har det med å drikke for mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394427-merkelig-eller/#findComment-3498331
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...