Gå til innhold

Jeg gruer meg til rettsaken i morgen..... (Sigrid saken)


serenity777

Anbefalte innlegg

Nå igjen er det antageligvis en person som er psykisk syk, som blir stilt for retten i en høyprofilert rettsak. Nemlig han som drepte Sigrid i fjor. Jeg har personlig lest bloggen til denne avvikeren, og han har jo kjempestore paranoide trekk, koblet sammen med en god del psykopati.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har på følelsen att hans angivelige paranoide schizofrene lidelse, kommer til og havne i fokus. Nok en drittsekk som får fraskrevet alt ansvar over egen drittoppførsel. Og som sværter alle som har schizofreni diagnose, og befester mannen i gata sitt overfladiske kunnskap til temaet schizofreni og psykiatri generelt.

Så hvorfor gruer jeg meg? Ikke vet jeg, men jeg har en innebygd redsel for att folk snart begynner å koble paranoid schizofreni med psykopati og grovt avvikende oppførsel..... Og det sårer meg litt mere enn det burde, siden det er jo veldig få som kjenner meg, og att jeg har diagnosen, men alikevel..

Avvikende oppførsel har jeg til tider hatt selv, men kunne da aldri finne på å drepe noen?

Oh well, flere som gruer seg?

Endret av serenity777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gruer meg ikke, men jeg syns det er et kunstig skille mellom tilregnelig / ikke tilregnelig. Det er ikke så enten/eller. Kan de ikke bare straffe alle på vanlig måte, og la fengslene avgjøre på hvilken avdeling de bør være, de som er for syke til å være på vanlig avdelig kan være på psykiatrisk fengsel.

 

Det er et blindspor å la domstolene avgjøre om en person skal få behandling eller ikke. Det bør en lege gjøre. Alle fanger i Norge får uansett psykiatrisk behandling om de ønsker, i en eller annen form.

 

Dette vil også gjøre at det blir mindre stigma rundt psykoser, som folk ofte kobler opp mot utilregnelighet, som igjen er noe som kriminelle påberoper seg for å slippe straff (tenker nok mange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den jeg også, og har venner som kjenner vedkommende. Han er ikke rett på en flekk, hadde han vært det, hadde nok Sigrid vært i live. Forhåpentligvis blir han frisk igjen og vil innse hva han har gjort.



Anonymous poster hash: d18b6...de2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym, han kan bli frisk av schizofrenien, men psykopaten i seg er nok den han forevig er. Kanskje blir han frisk nok til å late som han angrer, men inne i seg gir han nok blanke ialle andre enn seg selv. Det att ikke vanlige folk eller lovvesen ser den, det er det som er problemet...

For øvrig høres min overskrift litt selvhøytidelig ut, bare en utblåsing.

Stakkars familien, og stakkars jente.

Endret av serenity777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor gruer jeg meg? Ikke vet jeg, men jeg har en innebygd redsel for att folk snart begynner å koble paranoid schizofreni med psykopati og grovt avvikende oppførsel..... Og det sårer meg litt mere enn det burde, siden det er jo veldig få som kjenner meg, og att jeg har diagnosen, men alikevel..

Avvikende oppførsel har jeg til tider hatt selv, men kunne da aldri finne på å drepe noen?

Oh well, flere som gruer seg?

Tror ikke du trenger og bekymre deg for dette. Har aldri hørt at noen kobler dette sammen, og det er jo ikke sånn at det står paranoid schizofren stemplet i panna til de som har denne diagnosen. Jeg antar at jeg omgås folk daglig som har denne diagnosen, uten at jeg aner noe om det.

 

Den eneste jeg kjenner som jeg vet sikkert har denne diagnosen, er en av mine aller kjæreste og nærmeste. Oppfatter at dette er en diagnose som brukes ganske utstrakt, og tenker at det er for at vedkommende virkelig skal få hjelp hvis en krise oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innmari dumt at så mange mordere i Norge slipper unna fengselsstraff pga psykisk sykdom.

Han som drepte Sigrid visste jo hva han gjorde og at det var galt, siden han gjemte liket av henne.

 

Enig med deg, stjernestøv, at det lett kan misoppfattes at psykisk syke = farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå igjen er det antageligvis en person som er psykisk syk, som blir stilt for retten i en høyprofilert rettsak. Nemlig han som drepte Sigrid i fjor. Jeg har personlig lest bloggen til denne avvikeren, og han har jo kjempestore paranoide trekk, koblet sammen med en god del psykopati.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har på følelsen att hans angivelige paranoide schizofrene lidelse, kommer til og havne i fokus. Nok en drittsekk som får fraskrevet alt ansvar over egen drittoppførsel. Og som sværter alle som har schizofreni diagnose, og befester mannen i gata sitt overfladiske kunnskap til temaet schizofreni og psykiatri generelt.

Så hvorfor gruer jeg meg? Ikke vet jeg, men jeg har en innebygd redsel for att folk snart begynner å koble paranoid schizofreni med psykopati og grovt avvikende oppførsel..... Og det sårer meg litt mere enn det burde, siden det er jo veldig få som kjenner meg, og att jeg har diagnosen, men alikevel..

Avvikende oppførsel har jeg til tider hatt selv, men kunne da aldri finne på å drepe noen?

Oh well, flere som gruer seg?

Hei!

 

det er tull du fantaserer og lager deg skrekkscenarier.

 

Hva skal jeg og mange med asperger si/skrive? Tror en seriøs psykiater at Breivik ikke kan ha asperger?

 

Nei!

 

Det gjør ikke noen av oss andre med asperger til forestående terrorister.

 

Mine venner har irettesatt meg i mine "forsvarstaler" for ABB, det de har oppfattet som det, men som er prinsippfasthet forpliktet i menneskerettigheter, Jeg bryr meg ikke om ABB, men jeg bryr meg om at han på lik linje med barnemordere og barneovergripere skal straffes og ha visse rettigheter, men til de siste 2 kategorier har jeg ingen sympati, og det irriterer meg grenseløst at ikke andre gråter, river av seg håret og sørger, for barn som Christoffer Gjerstad Kiile og hans morder Morten Larsen

 

http://nb.xiandos.info/Kim_Morten_Larsen

 

Det burde imidlertid interessere psykiatere mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

det er tull du fantaserer og lager deg skrekkscenarier.

 

Hva skal jeg og mange med asperger si/skrive? Tror en seriøs psykiater at Breivik ikke kan ha asperger?

 

Nei!

 

Det gjør ikke noen av oss andre med asperger til forestående terrorister.

 

Mine venner har irettesatt meg i mine "forsvarstaler" for ABB, det de har oppfattet som det, men som er prinsippfasthet forpliktet i menneskerettigheter, Jeg bryr meg ikke om ABB, men jeg bryr meg om at han på lik linje med barnemordere og barneovergripere skal straffes og ha visse rettigheter, men til de siste 2 kategorier har jeg ingen sympati, og det irriterer meg grenseløst at ikke andre gråter, river av seg håret og sørger, for barn som Christoffer Gjerstad Kiile og hans morder Morten Larsen

 

http://nb.xiandos.info/Kim_Morten_Larsen

 

Det burde imidlertid interessere psykiatere mer :-)

Men hva han som nå, og de to som tidligere satt fengslet i Kongo, hvordan er dine prinsipper om menneskerettigheter i den saken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...