Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

12

• AnonymBruker

4

• Lillemus

3

• Kayia

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Joda, jeg vet vi befinner oss i midten av september.

Men hva ønsker du deg?

Jeg ønsker meg ting jeg kan bruke opp:

lys

servietter

sokker

andre klær

Helst ikke godterier - det eter jeg saktens nok av...

Har det jeg trenger, og ønsker meg absolutt ingen ting.

Annonse

Jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg, så det som gleder meg mest er når mine nærmeste selv finner ut hva de evt vil kjøpe til meg. Et år fikk jeg en pose sjokolade og en genser. Den gaven husker jeg svært godt. Jeg blir svært glad om jeg får røde roser, for jeg elsker røde roser, og det har jeg sagt. Men jeg har opplevd å få det bare en gang. Så for meg trenger det ikke koste så mye - det er tanken bak som betyr noe for meg.

Hei!

Jeg ønsker meg:

1) Kikkert

2) stereomikroskop

3) kinetiske uroer på batteri

4) bøker som sorterer fenomener feks flaggatlas

5) sammeleggbart lommeforstørrelsesglass.

6) pistol

7) Herbariumer, antikke, det henger noen fine på veggen på naturhistorisk museum.

8) Og bilder av insekter, innrammet, jeg så noen flotte på naturhistorisk museum, jeg liker insekter.

Har ikke begynt å tenke på jul ennå, men hvis jeg skal gjøre det, så aner jeg ikke hva jeg ønsker meg... Driver og rydder og ordner i huset, og vi har bare så altfor mange ting, får litt nok av all reklame og kjøpepress, og har egentlig ikke lyst på så mange ting.

Måtte være stearinlys, servietter, vin, kaffe, en lunsjinvitasjon eller vinkveld hos ei venninne, badeskum, eller skøytesko (til ski).

Jeg har allerede startet å handle inn litt julegaver.. liker ikke å "blakke meg" helt i desember.. :o)

Hva jeg ønsker mer? Jo... laken, frukttrær til hagen (eller penger til det formålet), kjøttkvern, gavekort på fotpleie...

Lys og servietter er greit nok, men sistnevnte har en tendens til å hope seg opp i skapet.. glemmer å bruke de :o/

Jeg har allerede startet å handle inn litt julegaver.. liker ikke å "blakke meg" helt i desember.. :o)

Hva jeg ønsker mer? Jo... laken, frukttrær til hagen (eller penger til det formålet), kjøttkvern, gavekort på fotpleie...

Lys og servietter er greit nok, men sistnevnte har en tendens til å hope seg opp i skapet.. glemmer å bruke de :o/

Hei!

Kan man kjøpe frukttrær til hagen nå og gi bort i julegave?

Holder de seg?

Jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg, så det som gleder meg mest er når mine nærmeste selv finner ut hva de evt vil kjøpe til meg. Et år fikk jeg en pose sjokolade og en genser. Den gaven husker jeg svært godt. Jeg blir svært glad om jeg får røde roser, for jeg elsker røde roser, og det har jeg sagt. Men jeg har opplevd å få det bare en gang. Så for meg trenger det ikke koste så mye - det er tanken bak som betyr noe for meg.

Hei!

Du er utrolig lik min mor på måtene du formulerer deg :-(

Håper ikke du er sånn, men jeg har tenkt flere ganger at det er utrolig.

Nettopp det du skriver her er temmelig ordrett hva ord min mor sier, "jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg.... (jeg blir kvalm av å høre det) Jeg kjøper blomster til henne av sympati og for å slippe gnål i øregangen.

"det som gleder meg mest er når mine nærmeste..." igjen blir jeg kvalm.

Man gledes da vel ikke av annet enn feks sine interesser, sine nærmeste kan ikke glede meg på annen måte enn at de gir meg fred, og det gjør de hvis de har det bra, har de det ikke bra, setter jeg inn mine skrivekrefter på at de skal få det bra, jeg går på mitt kontor og ordner opp.(ofte klarer jeg det, tiden det tar er ubehagelig, men det er bare å tåle det)

Annonse

Hei!

Du er utrolig lik min mor på måtene du formulerer deg :-(

Håper ikke du er sånn, men jeg har tenkt flere ganger at det er utrolig.

Nettopp det du skriver her er temmelig ordrett hva ord min mor sier, "jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg.... (jeg blir kvalm av å høre det) Jeg kjøper blomster til henne av sympati og for å slippe gnål i øregangen.

"det som gleder meg mest er når mine nærmeste..." igjen blir jeg kvalm.

Man gledes da vel ikke av annet enn feks sine interesser, sine nærmeste kan ikke glede meg på annen måte enn at de gir meg fred, og det gjør de hvis de har det bra, har de det ikke bra, setter jeg inn mine skrivekrefter på at de skal få det bra, jeg går på mitt kontor og ordner opp.(ofte klarer jeg det, tiden det tar er ubehagelig, men det er bare å tåle det)

Her mente jeg faktisk ikke å utrykke noe annet enn at jeg setter svært stor pris på det jeg får. Jeg har aldri ment noe annet og jeg har heller ikke sagt noe om dette til verken min familie eller andre. Dette er første gang jeg harsagt det, og jeg ser at jeg helt klart burde holdt det for meg selv.

Her er nok folk forskjellige, og jeg tror nok de fleste i større grad gledes av å bli vist omtenksomhet og oppmerksomhet. Du blir vel også rørt og gledes av en tegning du vet barnet har lagt flid i og tegnet spesielt til deg? På samme måte kan du vel gledes om din mann har fanget opp noe du har sagt du hadde lyst til eller lyst på, og overrasket deg med dette på fødelsdagen din?

For øvrig er jeg helt enig i at det er lite hyggelig å lytte til noen klage over at det er "aldri noen som tenker på meg...".

Her er nok folk forskjellige, og jeg tror nok de fleste i større grad gledes av å bli vist omtenksomhet og oppmerksomhet. Du blir vel også rørt og gledes av en tegning du vet barnet har lagt flid i og tegnet spesielt til deg? På samme måte kan du vel gledes om din mann har fanget opp noe du har sagt du hadde lyst til eller lyst på, og overrasket deg med dette på fødelsdagen din?

For øvrig er jeg helt enig i at det er lite hyggelig å lytte til noen klage over at det er "aldri noen som tenker på meg...".

Jeg skulle ikke skrevet dette. Det var ikke min intensjon i hele tatt :(

Jeg vil ikke diskutere dette mer.

Endret av hww

Her mente jeg faktisk ikke å utrykke noe annet enn at jeg setter svært stor pris på det jeg får. Jeg har aldri ment noe annet og jeg har heller ikke sagt noe om dette til verken min familie eller andre. Dette er første gang jeg harsagt det, og jeg ser at jeg helt klart burde holdt det for meg selv.

Hei!

Ok!

Godt, jeg fikk bare så ubehagelig følelse inni meg av de første ordene om at du ikke var vant til andre gjør noe for deg... osv.. Det er sikkert sånn for deg, for min mor er det kanskje litt sånn... men man holder jo avstand pga andre ting og forhold. 

Godt du ikke ble lei deg :-) jeg var et øyeblikk usikker på det, og det vil jeg ikke.

Det er alltid en balansegang som er vanskelig.

Jeg hadde nok ikke likt en genser med sjokolade i, da ville den jo luktet sjokolade og det er en lukt jeg misliker sterkt. Imidlertid driver jeg og trener meg på å "late som jeg liker det som jeg ikke liker" dvs si "Å så fint" når man får noe man vet man ikke liker. Det er ikke enkelt, men siden det er en hvit løgn er det vist sånn systemet er. Når min mann gir meg noe er det enten perfekt eller jeg blir glad og tenker jeg kan jo bytte det, men nå er det vist sånn at jeg skal "late som jeg liker det og henge det i skapet mitt", min mann er litt mer som meg, han foretrekker ærlighet. Jeg blir i motsetning til deg skjemt bort med røde roser :-) min mann kjøper ofte til meg :-)

Det jeg aller helst skulle ønsket meg til jul var en julefeiring med hele familien. Der alle gjorde en innsats for at det skulle bli en bra julekveld. Har en ganske så splittet familie så ender ofte opp med meg, sambo og sønnen vår..skulle ønske sønnen min kunne få ha hele familien og helst på begge sider rundt seg på julaften..og egentlig ellers i livet også.., men siden det er snakk om jul her.

Hei!

Ja det blir jeg, men jeg ser alltid på tegningen og sier ikke den er fin, hvis den ikke er det, jeg sier i så fall bare takk. Jeg har oppdaget at foreldre sier takk å så fin, når det ikke fins grunnlag for det, det gjør jeg ikke.

Min mann overrasker meg ikke på min bursdag, han har forhindret overraskelser andre har villet gjøre, sist sa han "nei nei hun vil ikke ha noen supriseparty" men gleden blir da at han kjenner meg og lar meg få være meg og beskytter meg fra overraskelser.(nå minnet du meg på hvor snill mann jeg har, takk)

Ja min mor sier det hww skriver, og jeg vet jo jeg ikk er flink og oppmerksom nok, ser ikke når hun klipper håret osv..., jeg er ikke så flink til å snakke, ta en kopp kaffe, reise på jenteturer, det kjeder meg... derfor gir jeg blomster, litt sånn i håp om at det skal bli godtatt som kompensasjon.

Hei!

Kan man kjøpe frukttrær til hagen nå og gi bort i julegave?

Holder de seg?

Jeg ville ikke gjort det nei. Lag heller et fint kort og legg ved penger, eller kjøp et gavekort ved et gartneri slik at mottaker kan kjøpe det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...