Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ikke skrevet dette. Det var ikke min intensjon i hele tatt :(

Jeg vil ikke diskutere dette mer.

Hei!

Kanskje skrev du og ordla deg feil, det er helt ok og forståelig, jeg gjør det selv ofte.

Alt godt til deg, ta det med ro, det beste er at du ikke er et sånt klagemenneske.

Selv om manges klage av og til er berettiget og forståelig også :-) Hvis du aldri nesten får røde roser så er jo det leit når du liker det så godt. Jeg bryr meg mindre om det, jeg kjøper roser selv, og har ikke helt forstått meg på at plutselig kjøper min mann dem og da skal jeg bli enda gladere??

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

12

• AnonymBruker

4

• Lillemus

3

• Kayia

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har blitt så gammel at jeg som regel ikke har de helt store ønskene til jul lenger. :) Jeg elsker de små pakkene som ungene har kjøpt eller laget til meg, lyset i øynene deres når jeg pakker opp er ubetalelig. :wub:  I grunnen har det blitt mer sånn de siste 10-15 årene at jeg er mer spent på hva andre synes om det jeg gir til dem enn å være så opptatt av hva jeg får selv. Jeg synes alle gavene er fine, de viser jo at vedkommende har tenkt på meg og har villet gi meg noe, selv om det ikke alltid faller i smak så er ikke det så farlig. :)

Jeg finner nok på noe å ønske meg fra kjæresten i år også, jeg trenget et nytt armbåndsur, kanskje jeg skal gå for det. :)

Hei!

Ja det blir jeg, men jeg ser alltid på tegningen og sier ikke den er fin, hvis den ikke er det, jeg sier i så fall bare takk. Jeg har oppdaget at foreldre sier takk å så fin, når det ikke fins grunnlag for det, det gjør jeg ikke.

Det viktigste er vel at man viser at man blir glad for tegningen!   Jeg kan nok komme med en hvit løgn her, men synes det er langt viktigere å vise at man setter pris på innsatsen og tanken, og man kan jo alltid snakkes litt om motivet i tegnignen etc. I god Jesper Juul-ånd skal man jo heller ikke bedømme det barna gjør ;).

Jeg har blitt så gammel at jeg som regel ikke har de helt store ønskene til jul lenger. :) Jeg elsker de små pakkene som ungene har kjøpt eller laget til meg, lyset i øynene deres når jeg pakker opp er ubetalelig. :wub:  I grunnen har det blitt mer sånn de siste 10-15 årene at jeg er mer spent på hva andre synes om det jeg gir til dem enn å være så opptatt av hva jeg får selv. Jeg synes alle gavene er fine, de viser jo at vedkommende har tenkt på meg og har villet gi meg noe, selv om det ikke alltid faller i smak så er ikke det så farlig. :)

Jeg finner nok på noe å ønske meg fra kjæresten i år også, jeg trenget et nytt armbåndsur, kanskje jeg skal gå for det. :)

Hei!

Ja det syns jeg selv også, for jeg liker ikke pakke ut pakker foran andre, jeg liker jo ikke overraskelser.

Men jeg liker høre / se om andre blir glade for det jeg gir, feks har jeg kjøpt flere gaver nå som jeg håper de liker.

I fjor kjøpte jeg håndlagde glassfat i Oslo Kretsfengsel til noen som har alt, jeg gjorde det både fordi de var fine, spesielle, fin design, men også fordi jeg tenkte da støtter jeg arbeide i fengslet.

Siden de ikke sa takk, har jeg bestemt meg for å ikke gi noe i år, det er ok, men barn liker jeg best å gi til, de både trenger mye og blir glad for, og har ikke råd til alt selv. Særlig barn i alderen 3 til 18 år.

Babyer bare ligger der apatisk og ønskene komme fra foreldrene.

Jeg kjøper pc spill til mange, de ønsker seg det og jeg syns det er hyggelig å gi, 

Det viktigste er vel at man viser at man blir glad for tegningen!   Jeg kan nok komme med en hvit løgn her, men synes det er langt viktigere å vise at man setter pris på innsatsen og tanken, og man kan jo alltid snakkes litt om motivet i tegnignen etc. I god Jesper Juul-ånd skal man jo heller ikke bedømme det barna gjør ;).

Hei!

Ok

Jeg er nok ikke så pedagogisk ;)

Og Jesper juul er vel psykolog,og de er vel nokså diffuse.

Annonse

Hei!

Jeg hermer etter ansikter her inne, men betyr ikke det ansiktet du satte på "nå er jeg lur" eller jeg lurer deg?

Jeg vet ikke hvorfor man setter det på så ofte, men der kommer vel andre aspekter inn.

Hei!

Jeg hermer etter ansikter her inne, men betyr ikke det ansiktet du satte på "nå er jeg lur" eller jeg lurer deg?

Jeg vet ikke hvorfor man setter det på så ofte, men der kommer vel andre aspekter inn.

Jo, dette tegnet ;) viser jo at man blunker, altså er man ørlite spøkefull, men ofte med et snev av sannhet.

Å vise til Jesper Juul-pedagogikk er jo nettopp  veldig politisk korrekt, men jeg har faktisk tro på det også. Eksempelvis: Om barnet vil at du skal se på at de husker eller gjør noe annet, ønsker de ikke å få en bedømmelse av hvor flinke de er - de ønsker bare å bli sett.

Jo, dette tegnet ;) viser jo at man blunker, altså er man ørlite spøkefull, men ofte med et snev av sannhet.

Å vise til Jesper Juul-pedagogikk er jo nettopp  veldig politisk korrekt, men jeg har faktisk tro på det også. Eksempelvis: Om barnet vil at du skal se på at de husker eller gjør noe annet, ønsker de ikke å få en bedømmelse av hvor flinke de er - de ønsker bare å bli sett.

Hei!

Takk da vet jeg at vi spøker med hverandre  ;)

Jeg tror jeg bare fortsetter å herme jeg :-)

Takk for opplysningen, jeg trodde barna ville ha konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg blir også glad for tegningene, men det kan bli mange og da sier jeg at her mangler signatur og dato.

Takk for opplysningen, jeg trodde barna ville ha konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg blir også glad for tegningene, men det kan bli mange og da sier jeg at her mangler signatur og dato.

Tror svært få små barn ønsker konstruktive tilbakemeldinger på tegningene sine til mor og far.

Tror svært få små barn ønsker konstruktive tilbakemeldinger på tegningene sine til mor og far.

Hei!

Takk da har jeg igjen tatt feil, siden du skriver som om du er så sikker, tar jeg dette til meg som et ufravikelig råd,.

Hei!

Takk da har jeg igjen tatt feil, siden du skriver som om du er så sikker, tar jeg dette til meg som et ufravikelig råd,.

Dette var litt skremmende, må bare påpeke at jeg på ingen måte føler med sikker på noe ved barneoppdragelse! :) Kjenner ikke "de fleste" barn heller, og kan hende er dine annerledes.

Men TROR jeg har mitt på det tørre med utsagnet i forrige innlegg :).

Hei!

Du er utrolig lik min mor på måtene du formulerer deg :-(

Håper ikke du er sånn, men jeg har tenkt flere ganger at det er utrolig.

Nettopp det du skriver her er temmelig ordrett hva ord min mor sier, "jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg.... (jeg blir kvalm av å høre det) Jeg kjøper blomster til henne av sympati og for å slippe gnål i øregangen.

"det som gleder meg mest er når mine nærmeste..." igjen blir jeg kvalm.

Man gledes da vel ikke av annet enn feks sine interesser, sine nærmeste kan ikke glede meg på annen måte enn at de gir meg fred

Nå tramper du virkelig i klaveret så det jomer falskt.

Anonymous poster hash: 6c78b...aea

Annonse

Hei!

Xtra har nok helt rett i dette. :) Jeg husker en gang jeg overvar en mor og sønn (8-9 år) i skolegården, sønnen hadde vært med på en opptreden og hadde skrevet et lite vers. Han viste stolt frem til sin mor dette verset, "Se, mamma, dette har jeg skrevet!" Mora så på det med et uinteressert blikk og svarte kort:"Det er en skrivefeil på det!" Jeg kunne slått mora til bakken! Guttungen sank liksom sammen der han sto og det var tydelig at ingenting han noen gang gjorde var godt nok for mora.

Skrivefeilen spiller jo ingen rolle! Det hun skulle sagt og gjort var å gi ham en god klem og si at han var kjempeflink når han sto på scenen og at verset var fint!

Nå tramper du virkelig i klaveret så det jomer falskt.

Hei!

Kanskje skrev du og ordla deg feil, det er helt ok og forståelig, jeg gjør det selv ofte.

Alt godt til deg, ta det med ro, det beste er at du ikke er et sånt klagemenneske.

Selv om manges klage av og til er berettiget og forståelig også :-) Hvis du aldri nesten får røde roser så er jo det leit når du liker det så godt. Jeg bryr meg mindre om det, jeg kjøper roser selv, og har ikke helt forstått meg på at plutselig kjøper min mann dem og da skal jeg bli enda gladere??

Hei Anonym, er det ikke du selv som tråkker i klaveret nå? Madelenemie har allerede ordnet opp i dette (sitatboks to her) med den hun svarte..

Hei Anonym, er det ikke du selv som tråkker i klaveret nå? Madelenemie har allerede ordnet opp i dette (sitatboks to her) med den hun svarte..

Litt sent, da fornærmede allerede har trukket seg tilbake.

Anonymous poster hash: 6c78b...aea

Joda, jeg vet vi befinner oss i midten av september.

Men hva ønsker du deg?

Jeg ønsker meg ting jeg kan bruke opp:

lys

servietter

sokker

andre klær

Helst ikke godterier - det eter jeg saktens nok av...

Jeg ønsker meg en Michael Kors-klokke :D men blir i grunnen glad for det som skulle komme...

Jeg er ikke vant til at noen gjør noe for meg, så det som gleder meg mest er når mine nærmeste selv finner ut hva de evt vil kjøpe til meg. Et år fikk jeg en pose sjokolade og en genser. Den gaven husker jeg svært godt. Jeg blir svært glad om jeg får røde roser, for jeg elsker røde roser, og det har jeg sagt. Men jeg har opplevd å få det bare en gang. Så for meg trenger det ikke koste så mye - det er tanken bak som betyr noe for meg.

Sukk...

Anonymous poster hash: 27a53...7f7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...