Gå til innhold

Selge en leilighet møblert?


miakami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går det an å selge en leilighet møblert?

Ja, men regn med at du minsker målgruppa ganske kraftig. Med mindre det er en veldig typisk studentleilighet og møblene som følger med er tidløse kanskje. De færreste gidder bruke tid og penger på å bli kvitt masse ræl og møbler som står igjen etter forrige eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å selge en leilighet møblert?

 

Ja, det går an. Med enig med Lillemus og hww - det lønner seg neppe, med mindre det er noen flotte plassbygde møbler som hever verdien av leiligheten. De aller fleste ønsker å møblere selv samt slippe bryderiet med å tømme.

 

Det finnes mange firmaer som tømmer tilnærmet eller helt gratis, mot at de får møblene. Om du ønsker mest mulig for leiligheten ville jeg nok satset på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an å selge en leilighet møblert, men jeg tror ikke at du kan regne med at verdien på leiligheten blir noe særlig høyere enn ved å selge den umøblert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går an å selge en leilighet møblert, men jeg tror ikke at du kan regne med at verdien på leiligheten blir noe særlig høyere enn ved å selge den umøblert.

 

Om man kjøper f.eks. en pendlerleilighet ingen skal "legge sjelen sin i" er det kanskje greit å kjøpe ferdig møblert.  Jeg tror imidlertid det også er fare for at h*n skremmer noen potensielle kjøpere, som ikke orker tanken på å tømme leiligheten de kjøper i tillegg til den de flytter fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man kjøper f.eks. en pendlerleilighet ingen skal "legge sjelen sin i" er det kanskje greit å kjøpe ferdig møblert.  Jeg tror imidlertid det også er fare for at h*n skremmer noen potensielle kjøpere, som ikke orker tanken på å tømme leiligheten de kjøper i tillegg til den de flytter fra.

I andre deler av Europa er det helt vanlig å selge hus/leilighet fullt møblert.

 

Målgruppen for å selge en slik leilighet her i Norge kan være hjemflyttende utenlandsboere som da ikke trenger å ta med seg hele flyttelasset eller å skulle ut å kjøpe helt nytt bohave til en ny bolig med en gang de kommer hjem til Norge.

 

En annen målgruppe kan være noen som kommer flyttende langveis fra her i Norge, og som synes det er for dyrt å kjøre et helt flyttelass fra Nordnorge til Sørlandet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre deler av Europa er det helt vanlig å selge hus/leilighet fullt møblert.

 

Målgruppen for å selge en slik leilighet her i Norge kan være hjemflyttende utenlandsboere som da ikke trenger å ta med seg hele flyttelasset eller å skulle ut å kjøpe helt nytt bohave til en ny bolig med en gang de kommer hjem til Norge.

 

En annen målgruppe kan være noen som kommer flyttende langveis fra her i Norge, og som synes det er for dyrt å kjøre et helt flyttelass fra Nordnorge til Sørlandet f.eks.

Men man skal sannelig ha flaks om man finner noen som vil kjøpe leiligheten akkurat som den står - det er vel heller sjeldent at man treffer på noen med akkurat samme smak innen innredning og alt det som gjør en bolig til et hjem og ikke bare en leilighet. :) Men det er jo lov til å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å selge en leilighet møblert?

I grunnen enig med Lillemus i at du i såfall minimerer interessentgruppen betraktelig. Hvorfor ikke selge stæsj på finn og leilighet på "vanlig" vis? Et alternativ er å tilby kjøper innbo etterpå, mot et lite mellomlegg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Går det an å selge en leilighet møblert?

 

Det kan man, men ikke forvent å få mer for leiligheten, og det *kan* faktisk gjøre den vanskeligere å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg forresten om at da jeg kjøpte min første leilighet for en liten mannsalder siden: Jeg fikk tilbud om å overta alt interiør til en rimelig penge, og jeg skjønte at den gamle damen som solgte leiligheten helst ville gjøre det på denne måten. Jeg skulle innrede min første hule og over overhodet ikke interessert i å overta en masse skrot. Husker jeg følte meg streng da jeg sa jeg ønsket å overta leiligheten tom :). Hvilke unge mennesker ville egentlig ønske å overta en leilighet som har stått uforandret i 30-50 år - og det synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg følte meg streng da jeg sa jeg ønsket å overta leiligheten tom :). Hvilke unge mennesker ville egentlig ønske å overta en leilighet som har stått uforandret i 30-50 år - og det synes?

Da jeg kjøpte min første leilighet (jeg var da 35 år, etter en skilsmisse) torte jeg ikke si noe da selger spurte om det var greit at noen skap sto igjen i kjellerboden - de var bare å hive egentlig. Da jeg kjøpte leilighet nr. 2 ca. 2,5 år etterpå var jeg mye tøffere og forlangte kjellerbodene tømt for denslags. :)

 

Hvorfor skal andre gidde å overta tingene man selv ikke vil ha engang? Som andre sier - bruk finn.no, venner og kjente, loppis o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er særlig lukrativt nei. Men egentlig ganske synd dette, det fører jo til bruk-og-kast-mentalitet. Vi skal ha alt nytt og funklende, og er det feil i forhold til personlig stil/profil, så skal det til fyllingen, og så er det rett til IKEA for å kjøpe varer som er underpriset fordi noen andre steder i verden sliter og sliter for å få råd til en skål med ris og en flaske vann det går av å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hytter er det ikke helt uvanlig selges med en del innbo, men det er annerledes. De fleste hyttekjøpere flytter ikke fra en emen hytte.

Ved helårsboliger er jeg enig med resten. Eneste tilfellet jeg vet om var noen som pusset op gml leilighet og innredet kult spesielt mtp visning, og kjøper gikk tilbud om møbler i tillegg og slo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er særlig lukrativt nei. Men egentlig ganske synd dette, det fører jo til bruk-og-kast-mentalitet. Vi skal ha alt nytt og funklende, og er det feil i forhold til personlig stil/profil, så skal det til fyllingen, og så er det rett til IKEA for å kjøpe varer som er underpriset fordi noen andre steder i verden sliter og sliter for å få råd til en skål med ris og en flaske vann det går av å drikke.

 

Nå lages vel de fleste IKEA-møbler i Polen, og der er i vel ikke forøyd med en skål ris og en flaske vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lages vel de fleste IKEA-møbler i Polen, og der er i vel ikke forøyd med en skål ris og en flaske vann?

 

Godt mulig.  :) Nei, bare nesten, de forventer i alle fall til tider ikke mer enn 18 kr/timen for snekkerarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytter er det ikke helt uvanlig selges med en del innbo, men det er annerledes. De fleste hyttekjøpere flytter ikke fra en emen hytte.

Vi kjøpte hytte med innbo faktisk. En del gikk rett på fyllinga, det Fru Ekshytteeier hadde hatt på hytta si fra den var ny i 1975 var ikke heeeelt i vår smak... Resten tok vi med oss da vi solgte hytta etter et par år og bygde ny hytte et helt annet sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte hytte med innbo faktisk. En del gikk rett på fyllinga, det Fru Ekshytteeier hadde hatt på hytta si fra den var ny i 1975 var ikke heeeelt i vår smak... Resten tok vi med oss da vi solgte hytta etter et par år og bygde ny hytte et helt annet sted. :)

Moren min solgte hytte med innbo. Den hadde ikke bilvei og møbler og også sånt som plank osv til bygging måtte fraktes ut om vinteren over islagt sjø med scooter. Da var kjøpere oftest glade for at standard type hytteinnbo fulgte med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min solgte hytte med innbo. Den hadde ikke bilvei og møbler og også sånt som plank osv til bygging måtte fraktes ut om vinteren over islagt sjø med scooter. Da var kjøpere oftest glade for at standard type hytteinnbo fulgte med. :)

Ja, jeg tenker også at det blir noe helt annet med hytte - da kjenner jeg også til flere slike tilfeller. Kjenner også til et kjøp av leilighet på fjellet der innbo fulgte med. Det har vel dels med følelser å gjøre - en har vel ikke i samme grad behov for å sette sitt preg på et fritidssted som på sitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også at det blir noe helt annet med hytte - da kjenner jeg også til flere slike tilfeller. Kjenner også til et kjøp av leilighet på fjellet der innbo fulgte med. Det har vel dels med følelser å gjøre - en har vel ikke i samme grad behov for å sette sitt preg på et fritidssted som på sitt eget hjem.

Nei nettopp. Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...