Gå til innhold

Hvordan takler man en provkasjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person kommer med en delvis provoserende uttalelse over noe du enten har sagt i virkeligheten eller skrevet på nettet.

Bør man la seg provosere?Hvordan unngår man å la seg provosere av en person som er ute etter å kverulere eller lage dårlig stemning?

Noen som har noe strategier eller synspunkter?

Anonymous poster hash: 14ef0...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sokrates var en dag ute og gikk sammen med en venn. På veien møtte de en mann som de kjente. Sokrates hilste som vanlig høflig på mannen de møtte, men mannen hilste ikke tilbake.

Vennen til Sokrates ble bestyrtet over dette og spurte Sokrates om han ikke ble provosert over at en "vanlig mann" ikke hilste på selveste Sokrates.

Da svarte Sokrates: " Skal jeg bli provosert over at jeg er mer dannet og høflig enn denne mannen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokrates var en dag ute og gikk sammen med en venn. På veien møtte de en mann som de kjente. Sokrates hilste som vanlig høflig på mannen de møtte, men mannen hilste ikke tilbake.

Vennen til Sokrates ble bestyrtet over dette og spurte Sokrates om han ikke ble provosert over at en "vanlig mann" ikke hilste på selveste Sokrates.

Da svarte Sokrates: " Skal jeg bli provosert over at jeg er mer dannet og høflig enn denne mannen?"

Mange takk:)

Anonymous poster hash: 14ef0...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person kommer med en delvis provoserende uttalelse over noe du enten har sagt i virkeligheten eller skrevet på nettet.

Bør man la seg provosere?Hvordan unngår man å la seg provosere av en person som er ute etter å kverulere eller lage dårlig stemning?

Noen som har noe strategier eller synspunkter?

Egentlig er det vel ikke så farlig å la seg provosere (selv om man nok har det bedre om man er skrudd sammen sånn at man har litt høyere toleransegrense), men hvordan man agerer på en provokasjon. Jeg tror mye på å ikke agere mao....

....som i grunnen er det NHDs lignelse også betyr forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til når man blir provosert så er det et forsvar mot en sannhet man ikke vil innse, har jeg merket :) Kan hjelpe å være brutal ærlig med seg selv også, så er det noe man kan vokse på.

Anonymous poster hash: 00ab4...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...