AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 En person kommer med en delvis provoserende uttalelse over noe du enten har sagt i virkeligheten eller skrevet på nettet. Bør man la seg provosere?Hvordan unngår man å la seg provosere av en person som er ute etter å kverulere eller lage dårlig stemning? Noen som har noe strategier eller synspunkter? Anonymous poster hash: 14ef0...01c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Sokrates var en dag ute og gikk sammen med en venn. På veien møtte de en mann som de kjente. Sokrates hilste som vanlig høflig på mannen de møtte, men mannen hilste ikke tilbake. Vennen til Sokrates ble bestyrtet over dette og spurte Sokrates om han ikke ble provosert over at en "vanlig mann" ikke hilste på selveste Sokrates. Da svarte Sokrates: " Skal jeg bli provosert over at jeg er mer dannet og høflig enn denne mannen?" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Sokrates var en dag ute og gikk sammen med en venn. På veien møtte de en mann som de kjente. Sokrates hilste som vanlig høflig på mannen de møtte, men mannen hilste ikke tilbake. Vennen til Sokrates ble bestyrtet over dette og spurte Sokrates om han ikke ble provosert over at en "vanlig mann" ikke hilste på selveste Sokrates. Da svarte Sokrates: " Skal jeg bli provosert over at jeg er mer dannet og høflig enn denne mannen?" Mange takk:) Anonymous poster hash: 14ef0...01c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 En person kommer med en delvis provoserende uttalelse over noe du enten har sagt i virkeligheten eller skrevet på nettet. Bør man la seg provosere?Hvordan unngår man å la seg provosere av en person som er ute etter å kverulere eller lage dårlig stemning? Noen som har noe strategier eller synspunkter? Egentlig er det vel ikke så farlig å la seg provosere (selv om man nok har det bedre om man er skrudd sammen sånn at man har litt høyere toleransegrense), men hvordan man agerer på en provokasjon. Jeg tror mye på å ikke agere mao.... ....som i grunnen er det NHDs lignelse også betyr forsåvidt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Av og til når man blir provosert så er det et forsvar mot en sannhet man ikke vil innse, har jeg merket Kan hjelpe å være brutal ærlig med seg selv også, så er det noe man kan vokse på. Anonymous poster hash: 00ab4...430 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.