Gå til innhold

Overgangsalder?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg er ei dame på 49 år. Jeg har ikke merket noe til overgangsalderen enda, bortsett fra dette; Mellom mine to siste menstrasjoner har jeg hatt småblødninger Disse småblødningene har vart ei ukes tid, og det har kommet mest blod( noen dråper) når jeg er på do. Noen ganger har det sett ut som friskt blod, andre ganger har blodet sett gammelt ut.

Kan jeg slå meg til ro med at dette er overgangsalderen sin skyld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det skal du ikke slå deg til ro med. Det er ikke typisk for overgangsalderen, men kan skyldes forandringer på livmorhalsen. Slike forandringer er vanligvis godartede (for eksempel en polypp eller infeksjon), men kan også være noe alvorligere. Du bør derfor få en sjekk. Du kan gå til din fastlege, og hvis det anses nødvendig henvises videre til gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...