Gå til innhold

Bonus - bilforsikring - skilsmisse

Anbefalte innlegg

Alt man glemmer å tenke på... Hvordan er det med overnevnte når bilene kun har stått i eksens navn? Kjipt om jeg må begynne på scratch!

Min egen skadehistorikk på nesten 30 år er ett ødelagt blinklys og en skramme på en skjerm.. Han derimot har totalvraket to biler..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394500-bonus-bilforsikring-skilsmisse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt man glemmer å tenke på... Hvordan er det med overnevnte når bilene kun har stått i eksens navn? Kjipt om jeg må begynne på scratch!

Min egen skadehistorikk på nesten 30 år er ett ødelagt blinklys og en skramme på en skjerm.. Han derimot har totalvraket to biler..

Jeg ville kontaktet forsikringsselskapet og spurt, jeg ville tro at det skulle gå greit å overføre bonusen til deg. Hvis to biler er forsikret på en eier i samme selskap, kan du jo lett sannsynliggjøre overfor forsikringsselskapet at du har kjørt den ene bilen. Og det er sikkert ikke den første skilsmissen i forsikringshistorien...

Jeg ville kontaktet forsikringsselskapet og spurt, jeg ville tro at det skulle gå greit å overføre bonusen til deg. Hvis to biler er forsikret på en eier i samme selskap, kan du jo lett sannsynliggjøre overfor forsikringsselskapet at du har kjørt den ene bilen. Og det er sikkert ikke den første skilsmissen i forsikringshistorien...

Nei, har nok skjedd før. ;) men hvis "overføre" betyr at han ikke lenger har bonusen på biler som han beholder er jeg kjørt.

Da vi skiltes hadde vi en bil som jeg ikke hadde kjørt, den sto registrert på eksen, jeg hadde knapt nok kjørt i det hele tatt selv om jeg hadde hatt lappen i 10 år. Uansett fikk jeg opptjent bonus ettersom vi hadde vært gift og man sikkert gikk ut i fra at jeg også hadde kjørt, husker ikke hvor mange prosent det var, men det var en del. Hør med forsikringsselskapet du. :) Du starter neppe på scratch i alle fall!

Da vi skiltes hadde vi en bil som jeg ikke hadde kjørt, den sto registrert på eksen, jeg hadde knapt nok kjørt i det hele tatt selv om jeg hadde hatt lappen i 10 år. Uansett fikk jeg opptjent bonus ettersom vi hadde vært gift og man sikkert gikk ut i fra at jeg også hadde kjørt, husker ikke hvor mange prosent det var, men det var en del. Hør med forsikringsselskapet du. :) Du starter neppe på scratch i alle fall!

Høres bra ut :)

Jeg overførte forsikringer fra mannens navn til mitt navn pga at jeg fikk noe mer rabatt enn han. Forsikringsselskapet spurte etter hans tillatelse til å overføre bonusen fra hans navn til mitt navn.

Nei, har nok skjedd før. ;) men hvis "overføre" betyr at han ikke lenger har bonusen på biler som han beholder er jeg kjørt.

Det betyr det. Overfører man bonus fra en bil, mister denne bilen bonusen.

Endret av Høstløv

Annonse

Jeg overførte forsikringer fra mannens navn til mitt navn pga at jeg fikk noe mer rabatt enn han. Forsikringsselskapet spurte etter hans tillatelse til å overføre bonusen fra hans navn til mitt navn.

Det betyr det. Overfører man bonus fra en bil, mister denne bilen bonusen.

Nå følger ikke bonusen bilen, men sjåføren og nei, eksen min mistet ikke noe bonus på at jeg også fikk opparbeidet bonus selv om bilen sto i hans navn så lenge vi hadde vært gift.

Du finne ganske mye om dette ved å søke på "bonus forsikring skilsmisse". Prøv (først) i ditt eget forsikringsselskap.

Dette ser ut til å være en gjenganger:

Man får aldri mer bonus etter skilsmissen enn det man selv kan ha hatt mulighet til å opparbeide.

Her er det en artikkel utenom forsikringsselskapene:

http://www.dinepenger.no/bruke/ektefelle-eller-firmabil-kan-koste-deg-60-000-kroner/20242625

Du finne ganske mye om dette ved å søke på "bonus forsikring skilsmisse". Prøv (først) i ditt eget forsikringsselskap.

Dette ser ut til å være en gjenganger:

Man får aldri mer bonus etter skilsmissen enn det man selv kan ha hatt mulighet til å opparbeide.

Her er det en artikkel utenom forsikringsselskapene:

http://www.dinepenger.no/bruke/ektefelle-eller-firmabil-kan-koste-deg-60-000-kroner/20242625

Jeg ringte forsikringsselskapet og jeg får 50% bonus. Slipper altså å starte på 20! :) Eks har 60 visstnok. Hvilket jo skyldes hans tidligere uhell..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...