Gå til innhold

Vond hårvekst i underlivet (indre kjønnslepper)

Anbefalte innlegg

Har gått fra å stusse hårveksten i underlivet, til å glattbarbere meg. Har alltis hørt at barbering IKKE fører til kraftigere/mer hårvekst, men begynner å lure på om dette er feil. Hårene har nemlig begynt å gro lengre og lengre inn mot de indre kjønsleppene og rundt skjedeåpningen. Her er det jo nesten umulig å barbere og veldig vondt. Ikke minst, ekstra smertefullt å nappe disse hårene. Også når håret vokser ut igjen, så klør og svir det ekstra mye her og jeg får fort sår og innegrodde hår. Er dessuten vanskelig å pleie denne ømfintlige huden og vet ikke hva jeg skal smøre på. Det er jo et veldig fuktig miljø her fra før og det kommer lett smuss og urin borti.

Har noen tips for hva jeg ska gjøre? Må jeg bare la det gro? Er jo litt kjipt å ha hår akkurat DER som kanskje er det området i underlivet som er minst pratisk å ha hår...

Anonymous poster hash: e1d98...a20

Fortsetter under...

Har du hår innenfor de indre kjønnsleppene og rundt skjedeåpningen?! Jeg trodde ingen hadde hårvekst der... Høres snodig ut. Har dessverre ingen gode råd og skjønner godt at det er vanskelig å få fjernet hår der.

Har du hår innenfor de indre kjønnsleppene og rundt skjedeåpningen?! Jeg trodde ingen hadde hårvekst der... Høres snodig ut. Har dessverre ingen gode råd og skjønner godt at det er vanskelig å få fjernet hår der.

Takk for "det støttende" svaret..Nå føler jeg meg IHVERTFALL normal.

Anonymous poster hash: e1d98...a20

Synes ikke Lillemus sitt svar var vondt ment. Det er kanskje litt uklart om du har hår på de indre leppene eller ikke. Du skriver at det nærmer seg. Uansett så må du vel nesten høre med gynekologen din. Høres ut som det er lurt med laser for å fjerne håret mest mulig for godt. 

Jeg har sagt til mannen min at om han vil ha mindre hår der på meg, må han spandere laser;) Jeg orker ikke å begynne med barbering og røde nupper og alt det der. Men jeg klipper det med en klippemaskin så det er ganske kort. 

Tror jeg velger anonymt nick her...

Anonymous poster hash: 703ea...3f0

Anbefaler å vokse deg. Du får mindre og mindre hår av det. Det holder i 2 til 3 uker før det kommer tilbake og hårene blir tynnere og tynnere. Det er også en metode som reduserer inngrodde hår. Om du er redd for smerten er det flere plasser du får utført denne behandlingen med bedøvelsekrem som minsker smerten med opptil 70%.

Ellers kan det være andre årsaker til svien din som for eksempel sopp. Sopp i det området vil gjøre det ekstra sårt og ømt. Om du absolutt må barbere deg så sørg for å bruke en skikkelig god barberings gele når du gjør det og bruk bomulls truser og ikke polyester etterpå. Polyester puster ikke og er derfor dårlig for miljøet i underlivet. Trange bukser er heller ikke å anbefale i perioden hvor hårene er på tur ut igjen. Ellers bør du snakke med gynekologen om dette problemet. Det kan være at han ser noen unormaliteter i hårveksten din og kan henvise deg til spesialist. 

Lykke til

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...