Gå til innhold

Plages med kvalme og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Jeg blir mye plaget med kvalme og svimmelhet, og har vært det siden før sommerferien. 

Jeg har vært hos legen, tok blodtrykk og mange blodprøver. Alle prøvene var fine. 

De siste 8 mnd har jeg ikke brukt linser, gikk tom, og fikk aldri somlet meg til å bestille nye. Så jeg vet synet ikke er helt bra, selv om det ikke var sterke linser jeg brukte  +0,75.

Kan kvalme og svimmelhet komme av at synet ikke er bra?

Nå har jeg iallefall bestilt meg time til synskontroll igjen, så jeg får passende linser igjen. 

Men lurer som sagt på om synet kan gjøre at du sliter med kvalme og svimmelhet. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394505-plages-med-kvalme-og-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kvalme og svimmelhet komme av at synet ikke er bra?

Kvalme, svimmelhet og hodepine kan være symptomer på ukorrigerte samsynsproblemer, f.eks. astigmatisme ("skjeve hornhinner"). Disse symptomene kan også opptre dersom man bruker briller eller linser som ikke (lenger) passer til det som skal korrigeres.

Men det kan selvfølgelig være noe annet også.

Kvalme, svimmelhet og hodepine kan være symptomer på ukorrigerte samsynsproblemer, f.eks. astigmatisme ("skjeve hornhinner"). Disse symptomene kan også opptre dersom man bruker briller eller linser som ikke (lenger) passer til det som skal korrigeres.

Men det kan selvfølgelig være noe annet også.

Skjeve hornhinner vet jeg at jeg har, det kom fram i forrige synstest for 2-3 år siden. 

Og så klart, ikke lurt å gå så lenge uten å bruke linser, jeg vet jo det.....

Jammen godt jeg skal ta ny synstest i helga da  :)

Takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...