Gå til innhold

? Uspesifisert personlighetsforstyrrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en epikrise nylig med et par , for meg, ukjente diagnoser.

Hva er egentlig uspes.personlighetsforstyrrelse?Er det en slags "samlediagnose" eller noe? "Her er det noe galt men vi vet ikke hva"-liksom? Eller er det en sånn man bare skriver for å sette en diagnose? Gjør man noe med den, eller er den bare der? Blir den borte?

 

Jeg vet hva de andre personlihetsforstyrrelsene er. Jeg vet også at friske mennesker kan ha flere av de "egenskapene" eller "symptomene" eller hva jeg skal kalle det, uten å være syke i det hele tatt...

Men uspesifisert....det finner jeg liksom ikke helt ut av..

 


Anonymous poster hash: 1aacc...5f2



Anonymous poster hash: 1aacc...5f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Denne diagnosen brukes vanligvis når en har kommet så langt i utredningen at en vet at dette dreier seg om personlighetsproblematikk, men ikke så langt at PF kan spesifiseres. Dvs en foreløpig diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diagnosen brukes vanligvis når en har kommet så langt i utredningen at en vet at dette dreier seg om personlighetsproblematikk, men ikke så langt at PF kan spesifiseres. Dvs en foreløpig diagnose.

Hva gjør dere videre i slike tilfeller for å komme frem til en diagnose (siden dette er en foreløpig diagnose). Ser dere bort fra personlighetsforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere videre i slike tilfeller for å komme frem til en diagnose (siden dette er en foreløpig diagnose). Ser dere bort fra personlighetsforstyrrelser?

Nei, det ses ikke bort fra personlighetsforstyrrelser. Derimot undersøkes det nærmere hva slags personlighetsforstyrrelse det kan være snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...