Gå til innhold

Vanlig timepris for en maler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleren som kanskje skal hjelpe oss med noe malingsarbeider i huset, skal ha 500 kr pr time pluss moms. Pluss kjøring, pluss materialer.

 

Er dette en normal pris man bør regne med? Eller bør jeg bruke tid på å lete lenger etter noen billigere? Jeg vil ikke betale svart, og pga arbeidets art vil jeg bruke fagfolk.



Anonymous poster hash: 62709...a1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Maleren som kanskje skal hjelpe oss med noe malingsarbeider i huset, skal ha 500 kr pr time pluss moms. Pluss kjøring, pluss materialer.

 

Er dette en normal pris man bør regne med? Eller bør jeg bruke tid på å lete lenger etter noen billigere? Jeg vil ikke betale svart, og pga arbeidets art vil jeg bruke fagfolk.

Anonymous poster hash: 62709...a1a

 

 

Høres litt drøyt ut, ihvertfall hvis dette er en stor jobb.

 

http://malermester.info/timepris-norsk-maler-20899.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig, det som er uvanlig er at det er timebetaling. Min mann er håndverker, og han, pluss andre vi kjenner i tilsvarende bransjer (maling, snekring, blikkenslageri etc) tar prosjekt, meter eller kvadrat pris, og jobber seg selvsagt fortest mulig ferdig, uten at det går på kvaliteten løs, og kan således komme opp i skyhøy timelønn om de er effektive og de regner om til timer. 

 

Mannen min var oppe i nesten en tusing i timen her forleden han, men da var han dritflink og jobba ræven av seg. Selvsagt kunne han spredd prosjektet utover i uke & dagevis og jobba saaaakte, men hva er poenget med det? Folk vil ha ferdig, og en god håndverker koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig, det som er uvanlig er at det er timebetaling. Min mann er håndverker, og han, pluss andre vi kjenner i tilsvarende bransjer (maling, snekring, blikkenslageri etc) tar prosjekt, meter eller kvadrat pris, og jobber seg selvsagt fortest mulig ferdig, uten at det går på kvaliteten løs, og kan således komme opp i skyhøy timelønn om de er effektive og de regner om til timer. 

 

Mannen min var oppe i nesten en tusing i timen her forleden han, men da var han dritflink og jobba ræven av seg. Selvsagt kunne han spredd prosjektet utover i uke & dagevis og jobba saaaakte, men hva er poenget med det? Folk vil ha ferdig, og en god håndverker koster litt.

Det er ikke uvanlig at det ikke gis fast pris på mindre og litt uoversiktlige jobber. Ofte vil det også lønne seg for kunden med betaling pr time dersom det er snakk om flinke håndverkere. Dersom det skal gis fast pris, så ønsker ikke håndverkeren å ta noen risiko for å gå med underskudd på jobben, så derfor beregnes det mer medgått tid enn hva som nødvendigvis kommer til å bli tilfellet. Timebetaling gjør at kunde og håndverker deler risikoen for at en eller annen hindring skal medføre at jobben tar litt lenger tid enn hva man hadde forestilt seg på forhånd. Ofte er det også vanskelig å beregne hvor mye tid som kommer til å gå med, så mange gode håndverkerbedrifter foretrekker å jobbe etter regning og ikke fast pris når det gjelder jobber som har lite omfang eller er uoversiktlig.

Anonymous poster hash: c6dae...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...