Gå til innhold

Sette opp trådløs forsterker til router / internett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VI har flyttet, og fått ny internettleverandør. Vi har tatt med oss den lille trådløse forsterkeren vi hadde, men jeg får ikke til å koble den opp. Den er plassert på et punkt hvor mobilen min har "to streker" dekning fra routeren, så det burde være nært nok.

 

På både mobil og pc kan jeg få navnet på forsterkeren opp i listen over wifi-punkter, og når jeg velger den får jeg "full dekning". Men den er altså ikke koblet opp mot ny router. I tillegg har den fortsatt det gamle nettverkspassordet, jeg vil ta vekk det.

 

Forsterkeren er av denne typen: http://www.dinside.no/881859/netgear-universal-wifi-range-extender

 

Her står fremgangsmetode, men ingen funker. 

 

1 - vi har ikke tilsvarende knapp på routeren (fra GET) som den på forsterkeren. Routeren har kun en knapp som heter "reset wireless setup". Har likevel forsøkt å trykke inn denne etter å ha holdt inne knappen på forsterkeren, uten hell.

 

2 - Forsterkeren finner heller ikke vårt nye nettverk ved å bare la den stå i støpselet.

 

3 - Har også forsøkt å koble router og forsterker sammen med nettverkskabel og fulgt fremgangsmåte i linken. Men nei. Får ikke opp noen nettside hvor jeg kan administrere.

 

4 - På baksiden av forsterkeren står en url: mywifiext.net. Denne siden finnes ikke, Google foreslår istedet mywifinext.net, men denne siden linker bare til utsalgssteder? 

 

Jeg skjønner absolutt ikke bæret. Kan noen hjelpe? På forhånd takk!!



Anonymous poster hash: 9f645...dfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...