Gå til innhold

Flørt med venninnes tidligere flørt - hvor går grensa?

Anbefalte innlegg

Det å innlede et forhold til en god venninnes eks er vel noe de fleste prøver å unngå av hensyn til sin venninne. Men hvor går grensen for hvilke menn man må holde seg unna?

Ikke bare relasjonen mellom venninna og han er av betydning, men også relasjonen mlm deg og venninna. Men la oss forutsette at det er en nær venninne.

Eksmann, ekssamboer og ekskjæreste er vel no no uansett.

Hva med en one night stand?

Eller: hva med en hun bare har flørta med, men dette er tilbakelagt og hun har ny?

Tenker på et konkret t

Anonymous poster hash: 39ee9...524

Fortsetter under...

Posta litt for fort.

Tenker på konkret tilfelle der venninna har chatta og flørta med en mann, men kun møtt han for kaffe. Hun har nå en kjæreste. Den hun flørta med har lagt an på meg nå, og jeg synes han virker spennende, men venninna mener at han burde holde seg unna fordi han vet vi er venninner og hinter om at hun ikke ville blitt flørtet til av en jeg har hatt kontakt med.

Jeg tenker dette er litt vel strengt, men samtidig kjipt og vanskelig at hun ønsker å stenge for dette. Man bør holde seg unna venninners esker ja, men de har jo ikke ligget sammen engang og det er avsluttet.

Hvordan bør jeg forholde meg til henne/dette når hun først føler det slik?

Helt ærlig mener jeg det er fritt fram for deg i en slik setting..... synes det virker smålig av venninna di å sette grenser på den måten. Jeg hadde sagt "heldigvis var dere aldri kjærester, så føler jeg det er helt greit at jeg finner ut om denne mannen er noe for meg". Si det uten å virke usikker, så får hun heller bare bli sur om så er..   Lykke til :)

Minner om en tidligere venninne av meg, som mente at de andre jentene måtte holde seg unna de gutta hun hadde klint med. Problemet var bare at da ble det ikke så mange gutter på oss andre ;).

Kjør på du, dette er klart innenfor.

Minner om en tidligere venninne av meg, som mente at de andre jentene måtte holde seg unna de gutta hun hadde klint med. Problemet var bare at da ble det ikke så mange gutter på oss andre ;).

Kjør på du, dette er klart innenfor.

Haha, enkelte er bare så utrolig selvsentrerte og setter seg selv på en pidestall :P Fatter det ikke..... Jeg skjønner dog at jeg kan ha litt for "myke" holdninger til slikt da man i døvemiljøet lett "bytter" kjærester siden utvalget ikke er det største :P Slik er det jo også gjerne på mindre steder i Norge....   Da jeg ble forelska i han jeg er sammen med nå, så var jeg overlykkelig fordi jeg faktisk fant en døv som ikke hadde vært sammen med noen av venninnene mine (han var gift med en hørende i mange år) :P

Annonse

Synes også det bør være fritt fram her. Man bør holde seg unna hvis ens venninne fortsatt har sterke følelser for mannen. Da mener jeg ikke bare kjærlighetssorg og lengsel, men også for eksempel hvis hun er rasende på ham etter et stygt brudd. I alle fall hvis det er en venninne man gjerne vil beholde:)

Det å innlede et forhold til en god venninnes eks er vel noe de fleste prøver å unngå av hensyn til sin venninne. Men hvor går grensen for hvilke menn man må holde seg unna?

Ikke bare relasjonen mellom venninna og han er av betydning, men også relasjonen mlm deg og venninna. Men la oss forutsette at det er en nær venninne.

Eksmann, ekssamboer og ekskjæreste er vel no no uansett.

Hva med en one night stand?

Eller: hva med en hun bare har flørta med, men dette er tilbakelagt og hun har ny?

Tenker på et konkret t

Jeg synes også som de andre her sier at det må være fritt frem i slike settinger som beskriver. Men det spiller jo egentlig liten rolle hva jeg og andre mener så lenge venninnen din synes noe annet. Hvis denne gutten er nok til å lage splid og uvennskap mellom dere, må du nesten avgjøre om det er verdt det for deg.

Snakk alvorlig med henne og legg frem hvordan du ser på saken, har hun veldig mye i mot det så hadde jeg latt vær for vennskapet sitt skyld, med mindre han var the one.

Endret av Annve

Synes også det bør være fritt fram her. Man bør holde seg unna hvis ens venninne fortsatt har sterke følelser for mannen. 

Viktig poeng! Hvor sterke følelsene har vært er viktigere enn hva de har gjort eller ikke gjort sammen.

Jeg synes også som de andre her sier at det må være fritt frem i slike settinger som beskriver. Men det spiller jo egentlig liten rolle hva jeg og andre mener så lenge venninnen din synes noe annet. Hvis denne gutten er nok til å lage splid og uvennskap mellom dere, må du nesten avgjøre om det er verdt det for deg.

Snakk alvorlig med henne og legg frem hvordan du ser på saken, har hun veldig mye i mot det så hadde jeg latt vær for vennskapet sitt skyld, med mindre han var the one.

Godt poeng. Hun reagerer på dette og det må jeg forholde meg til.

Vet ikke helt hvorfor hun reagerer som hun gjør. Jeg tror det skyldes en kombinasjon av to ting. Dels at hun vil holde muligheten åpen for flørt/chat med han om forholdet hennes ryker eller blir kjedelig. Hun har hatt flere slike flørter på si i sitt forrige forhold også.

Og dels tror jeg det handler om dårlig selvtillit og at hun misliker at en av "hennes" fatter interesse for en venninne av henne.

Ut fra ting hun har sagt før har det ikke vært følelser knyttet til han, mest spenning og litt drøm om å ha seg litt på si med en kjekkas.

Men hva vet jeg.

Takk for svar til deg og alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...