Gå til innhold

Jeg blir så trist..


Caylee

Anbefalte innlegg

Ingen vil høre på det jeg har å si.. ikke behandlere, ikke venner, ikke nettsider. Klarer de virkelig ikke forstå sannheten? Er de redd? Jeg føler meg helt maktetsløs. Hvor i huleste skal jeg fortelle at jeg er en psykopat hvis ikke engang behandlerene mine vil høre? Mener de jeg skal holde det for meg selv? Vel.. det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine behandlere har mange års erfaring i å behandle alvorlige psykiske lidelser. Deres fokus i behandlingen er faglig fundert og hvis du velger å samarbeide med dem kan det hende du vil få det bedre.

 

Hvilken nytte har du av å fortelle det samme om og om igjen? Sannsynligvis er den eneste effekten av det at vrangforestillingene dine setter seg enda mer fast. Samme hvor mye du gnåler om at du er psykopat, så blir du ikke noe bedre av det. Derimot kan det være nyttig for deg å sørge for å handle mest mulig modent og voksent; oppfør deg slik du mener at en vanlig voksen bør gjøre.

 

Hva skjer i forhold til skole om dagen? Er du i gang med noe eller bare surrer du rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du vel må gjøre er å bli enig med deg selv (i samråd med dine behandlere) hva du faktisk lider av. Så må du finne ut hvordan du skal bli frisk av det.

 

Du har jo stadig denne konflikten (med deg selv?) om du er psykotisk eller dissosierer?

 

En person som dissosierer er vel etter hva jeg forstår ganske klar over dette selv. Man har mange ulike personligheter, litt som han grønne mannen i Ringenes herre / Hobbiten hvis du er nerd nok til å ha sett noen av disse filmene (det er / har jeg) :)

 

For meg som bare selv er pasient, virker det som du har ganske mange underlige overbevisninger i alle fall. Men igjen, dine behandlere må svare på hva du faktisk har OG hvordan du får det behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hater meg virkelig. Dere vet egentlig jeg har rett men tør ikke fortelle det.

 

Betyr det egentlig noe hva ukjente mennesker på nett tenker om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første du vel må gjøre er å bli enig med deg selv (i samråd med dine behandlere) hva du faktisk lider av. Så må du finne ut hvordan du skal bli frisk av det.

 

Du har jo stadig denne konflikten (med deg selv?) om du er psykotisk eller dissosierer?

 

En person som dissosierer er vel etter hva jeg forstår ganske klar over dette selv. Man har mange ulike personligheter, litt som han grønne mannen i Ringenes herre / Hobbiten hvis du er nerd nok til å ha sett noen av disse filmene (det er / har jeg) :)

 

For meg som bare selv er pasient, virker det som du har ganske mange underlige overbevisninger i alle fall. Men igjen, dine behandlere må svare på hva du faktisk har OG hvordan du får det behandlet.

Jeg vet ikke lenger. Det eneste jeg vet er at verden er helt fucka. Jeg har ialfall kommet fram til konklusjonen at jeg ikke er scizofren selv om jeg har fått den diagnosen. For scizofrene opplever ikke ekte, men jeg vet det er ekte. Hva behandlerene mine mener nå lider av har jeg ikke peiling på. Ikke gidder jeg spørre heller. Hva vil ulike personligheter si egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som dissosierer er vel etter hva jeg forstår ganske klar over dette selv. Man har mange ulike personligheter, litt som han grønne mannen i Ringenes herre / Hobbiten hvis du er nerd nok til å ha sett noen av disse filmene (det er / har jeg) :)

 

Det er én diagnose som tilsier at noen har flere personligheter... men denne er ganske omstridt. Den regnes som en dissosiativ lidelse, ja, men innen det "spekteret" er det mange diagnoser/lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det egentlig noe hva ukjente mennesker på nett tenker om deg?

Ja. Men jeg har skjønt dere hater meg. Men det er greit. Dere har all grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det egentlig noe hva ukjente mennesker på nett tenker om deg?

Hei!

 

Selvsagt!

 

For sårbare mennesker betyr det noe!!

 

Det skjønner selv jeg med autisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men jeg har skjønt dere hater meg. Men det er greit. Dere har all grunn til det.

Hei!

 

Jeg hater deg ikke!

 

Bedre formulert: Jeg tenker ikke dårlig om deg selv om du skriver irriterende, repeterende og gjentagende spørsmål i tråd etter tråd. Jeg tenker du er et fortvilt mennesker som trenger hjelp, og jeg håper du får hjelp, men jeg innser at jeg ikke kan skrive noe ord, noen setning som når inn til deg.

 

Likevel ta til deg det jeg skriver, ingen her inne har noen grunn til å hate deg.

 

Bruk siden til å dele dine tanker... noen ganger hjelper det å få ut frustrasjon også den barnslige og lite konstruktive, håper du finner en god vei ut av alt din frustrasjon på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men jeg har skjønt dere hater meg. Men det er greit. Dere har all grunn til det.

 

Se det slik:

 

Hadde vi hatet deg, hadde vi ikke brukt all tiden vi gjør på å snakke med deg!

 

Jeg hater deg i alle fall ikke. Jeg synes du virker snill og ganske rar. :P

Det eneste jeg håper for deg, er at du blir bedre etterhvert. Og vi er her selvfølgelig for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Selvsagt!

 

For sårbare mennesker betyr det noe!!

 

Det skjønner selv jeg med autisme!

 

Grunnen til at jeg spurte, var at jeg selv møter en del motbør her inne, og jeg greier på et vis å ikke la meg påvirke så veldig negativt av det.

 

Det er helt sikkert de her inne som misliker meg, men jeg tar ikke det så altfor tungt.

 

Når noen sier noe stygt til meg, så tenker jeg gjennom om det er noe fornuft i det. Hvis det ikke er det, så lar jeg det gå i glemmeboka. Hvis det er det, så tar jeg det til meg og forsøker å forbedre meg.

 

Det hindrer meg ikke å lage min egen lille liste over folk her inne jeg ikke liker så godt. Men Caylee er ikke på den og ikke du heller, he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg spurte, var at jeg selv møter en del motbør her inne, og jeg greier på et vis å ikke la meg påvirke så veldig negativt av det.

 

Det er helt sikkert de her inne som misliker meg, men jeg tar ikke det så altfor tungt.

 

Når noen sier noe stygt til meg, så tenker jeg gjennom om det er noe fornuft i det. Hvis det ikke er det, så lar jeg det gå i glemmeboka. Hvis det er det, så tar jeg det til meg og forsøker å forbedre meg.

 

Det hindrer meg ikke å lage min egen lille liste over folk her inne jeg ikke liker så godt. Men Caylee er ikke på den og ikke du heller, he he :)

 

Hm, så noen sier noe "stygt" til deg når du blir korrigert på (f.eks.) at dissosiative lidelser vil si flere personligheter, akkurat som Gollum i Ringenes Herre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så noen sier noe "stygt" til deg når du blir korrigert på (f.eks.) at dissosiative lidelser vil si flere personligheter, akkurat som Gollum i Ringenes Herre?

 

Nei. Men det er interessant at du tolker det dit hen at alt er relatert direkte til deg.

 

Jeg verdsetter kritikk og en saklig diskusjon. Et eksempel er Frosken, vi er svært uenige om en del men jeg synes likevel diskusjonen er god.

 

Men hvis noen slenger dritt bare for å slenge dritt, så blir det møtt med en kald skulder fra meg.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spurte, var at jeg selv møter en del motbør her inne, og jeg greier på et vis å ikke la meg påvirke så veldig negativt av det.

 

Det er helt sikkert de her inne som misliker meg, men jeg tar ikke det så altfor tungt.

 

Når noen sier noe stygt til meg, så tenker jeg gjennom om det er noe fornuft i det. Hvis det ikke er det, så lar jeg det gå i glemmeboka. Hvis det er det, så tar jeg det til meg og forsøker å forbedre meg.

 

Det hindrer meg ikke å lage min egen lille liste over folk her inne jeg ikke liker så godt. Men Caylee er ikke på den og ikke du heller, he he :)

Hei!

 

Godt!!

 

Å være ærlig og ukomplisert er hovedsaken.

 

Men det du nevner er viktig! Forstod bedre nå.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men det er interessant at du tolker det dit hen at alt er relatert direkte til deg.

 

Jeg verdsetter kritikk og en saklig diskusjon. Et eksempel er Frosken, vi er svært uenige om en del men jeg synes likevel diskusjonen er god.

 

Men hvis noen slenger dritt bare for å slenge dritt, så blir det møtt med en kald skulder fra meg.

 

Det er også "interessant" at du mener du har møtt en del motgang, og at folk "slenger dritt". Enda mer interessant er at du faktisk syns diskusjonen med frosken er "god", da jeg godt husker hvordan du sutret og bærte deg over hvor mye hun var imot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også "interessant" at du mener du har møtt en del motgang, og at folk "slenger dritt". Enda mer interessant er at du faktisk syns diskusjonen med frosken er "god", da jeg godt husker hvordan du sutret og bærte deg over hvor mye hun var imot deg.

 

Dette er et typisk innlegg best besvart med "whatever".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et typisk innlegg best besvart med "whatever".

Jeg synes TK tar deg på kornet. Du har flere ganger blitt ganske sur når noen motsier deg.

Anonymous poster hash: b75b2...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TK tar deg på kornet. Du har flere ganger blitt ganske sur når noen motsier deg. Anonymous poster hash: b75b2...9ac

Jeg blir ikke sur når noen motsier meg, jeg verdsetter en konstruktiv diskusjon. Jeg blir irritert når noen setter meg i bås og tror jeg mener noe annet enn jeg gjør.

F.eks hvis jeg stiller et spørsmål, og det blir sablet ned med "du er gal som spør om dette".

Eller hvis noen gjør seg opp en forutinntatt mening om det jeg sier.

Jeg har allerede sagt at jeg respekterer Frosken, selv om jeg irriterte meg over forutinntatthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...