Gå til innhold

Liker du best gamle eller nye dol


Gjest

  

37 stemmer

  1. 1. Liker du best gamle eller nye dol

    • Gamle dol
      20
    • Nye dol
      15
    • Like bra
      2


Anbefalte innlegg

Det kommer stadig opp i forumet om brukere som savner gamle dol, og alt var så mye bedre da. Så jeg ble litt nysgjerrig på om om det gjelder flertallet, eller om det er bare de som gir mest utrykk for det.  Selv har jeg likt nye dol mye bedre og kan ikke helt forstå hva som var så mye bedre før.  Hvis det ble en lang diskusjon med mange forgreninger hadde jeg problemer med å se hvem som hadde svart hvem.

Endret av toyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer stadig opp i forumet om brukere som savner gamle dol, og alt var så mye bedre da. Så jeg ble litt nysgjerrig på om om det gjelder flertallet, eller om det er bare de som gir mest utrykk for det.  Selv har jeg likt nye dol mye bedre og kan ikke helt forstå hva som var så mye bedre før.  Hvis det ble en lang diskusjon med mange forgreninger hadde jeg problemer med å se hvem som hadde svart hvem.

 

Nye dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle dol var bedre tilpasset mine behov. Jeg henger her inne ennå, men er i ferd med å gå lei siden det blir stadig lengre mellom relevante diskusjonstema for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte oppsettet i gamle dol mye bedre, det var mye mer oversiktlig og svar til meg-funksjonen var mye bedre. Her er det alt for mange anonyme hele tiden og jeg savner å kunne skrive under flere nick (selv om jeg så og si omtrent aldri gjorde det) uten at alle de eldre innleggene endret avsender samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte oppsettet i gamle dol mye bedre, det var mye mer oversiktlig og svar til meg-funksjonen var mye bedre. Her er det alt for mange anonyme hele tiden og jeg savner å kunne skrive under flere nick (selv om jeg så og si omtrent aldri gjorde det) uten at alle de eldre innleggene endret avsender samtidig.

Jeg liker best det nye oppsettet, men ellers er jeg enig med deg i mye.  Svar funksjonen kunne vært bedre, og noe bør de endre på så det blir tryggere å bruke fast nick så vi ikke bare får anonyme, event. legge et nicknavn i tillegg til anonym så det blir lettere å skille.  Det er ennå mye de kan forbedre.

 

Jeg vet ikke om alle ser at jeg har lagt inn avsteming når de går direkte inn på siste innlegg.  Håper mest mulig stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli vant til det nye oppsettet, men synes det er veldig synd at aktiviteten på andre forum enn psykiatri har avtatt så mye. Jeg er også bekymret for at aktiviteten skal bli enda mindre og gjøre dol til et "dødt" sted å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før: Hater scrolling og visuelt støy. Mange anonyme nick gjør det ikke bedre.

De unike ved DOL er borte. Det unike gjorde at jeg faktisk var mye på DOL. Besøker ikke andre forum, og mitt tidsbruk på DOL er kanskje 2% av det det var før omlegging. At jeg i det hele tatt har vært innom, handler om at jeg har FORSØKT venne meg til dette. Men oppsettet ved forumet er nå som alle andre forum- som jeg aldri har likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer stadig opp i forumet om brukere som savner gamle dol, og alt var så mye bedre da. Så jeg ble litt nysgjerrig på om om det gjelder flertallet, eller om det er bare de som gir mest utrykk for det. Selv har jeg likt nye dol mye bedre og kan ikke helt forstå hva som var så mye bedre før. Hvis det ble en lang diskusjon med mange forgreninger hadde jeg problemer med å se hvem som hadde svart hvem.

Tror du virkelig du får svar på det i en slik tråd?

De som fortsatt er her enten liker eller tolererer nye DOL.

Selv synes jeg gamle var langt bedre, men tolererer nye på grunn av personene som fortsatt er her. Forsvinner alle de gamle og forumet stort sett bare består av psyk + alle de anonyme forsvinner nok jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nye oppsettet er helt greit. Det jeg ikke liker med nye DOL er alle de anonyme. Det går helt i surr, og jeg vet ikke hvem av dem jeg svarer nå, og hvem jeg svarte forrige gang.

 

At det nesten bare er psykiatri her nå synes jeg ikke det går an å klage over. Det er opp til oss som vil lese om andre ting å gjøre noe med det. Hvis man sitter og venter på at alle andre skal ta ansvar blir det langt mellom innleggene, det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte bedre det gamle, men lever helt greit med det nye når det gjelder utseendet og bruken. Det er konsekvensene jeg misliker - at nesten alle er anonyme, at trådene "dør" fort fordi de ikke er synlige på Nytt innhold, og at innleggene tar veldig stor plass fordi det letteste er å sitere flere meter.

Men jeg var uansett mest aktiv her de årene det var mye liv i forumene for graviditet, barnløshet og barn (småbarn og tenåringer). Etter at BarnIMagen omtrent fikk monopol på mye av dette, dalte jo aktiviteten her en god del, bl.a. fordi det nesten ikke kom noen nye gravide eller småbarnsmødre hit. De typiske DOL-barna som omtrent ble født her i årene rett før og rett etter årtusenskiftet, er jo blitt store nå.

Jeg omtrent ingenting å bidra med på Psykiatri og de andre "rene" helseforumene, og jeg er ikke ivrig nok til å starte tråder på Åpent bare for å øke aktiviteten. Jeg er heller ikke alltid like imponert over saklighetsnivået der. Så nå henger jeg her mest av gammel vane, bl.a. for å følge med på livet til noen få jeg synes jeg har blitt litt kjent med. Dessuten blir det jo ikke noe bedre for noen hvis det bare blir psykiatripasienter og anonyme igjen her, så jeg holder ut litt til.

Jeg har faktisk for første gang opprettet en "diskusjonsbruker" et annet sted, for å kunne kommentere noe jeg er interessert i og har litt peiling på:

http://www.nrk.no/sport/fotball/marius-_14_-far-ikke-spille-fotball-1.11257366

Men jeg orker ikke delta i de mest aktive kommentarfeltene i tabloidene, det er for mye utskjelling der etter min smak - og jeg gidder ikke bruke så mye tid på krangel.

Jeg tok opp første episode av "Vinn eller forsvinn" på NRK, for å kunne se den sammen med junior. Jeg bidrar gjerne i en tråd om den problematikken på tenåringsforum når vi har sett den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte gamle DOL best, for da ble det mer action, trådene levde sitt eget liv og fikk mange forgreininger.

 

Dessverre er det mange debattanter som er blitt borte.

 

Jeg liker ikke alle de anonyme nickene og greier ikke å skjelne den ene fra den andre, så det blir til at jeg lar være å engasjere meg.

 

Det er nesten blitt et forum for bare psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer stadig opp i forumet om brukere som savner gamle dol, og alt var så mye bedre da. Så jeg ble litt nysgjerrig på om om det gjelder flertallet, eller om det er bare de som gir mest utrykk for det.  Selv har jeg likt nye dol mye bedre og kan ikke helt forstå hva som var så mye bedre før.  Hvis det ble en lang diskusjon med mange forgreninger hadde jeg problemer med å se hvem som hadde svart hvem.

Jeg likte gamle dol mye bedre. Det er selve oppsettet her som er kjedelig, uendelig med scrolling, veldig vanskelig å se hvem som har svart hvem på hva (man må lese lange tråder og sitater, der man får opp ca. to innlegg per side), innleggene forsvinner, ingen "svar til meg" osv.osv. Det forrige oppsettet var bare genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at folk ikke starter tråder "bare for å øke aktiviteten"! Det er oppskriften på undergangen. Ta opp temaer dere vil snakke om, ikke start samtaler bare for å ha noe å si. Vi har da masse vi vil diskutere? Når dere kommer på noe dere lurer op eller mener noe om, så sleng det fram her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte gamle dol mye bedre. Jeg har vendt meg til nye dol, men hadde jeg valget, hadde den gamle bestått.

 

Jeg tror at mange av de som ikke liker nye dol, er borte, så jeg er usikker på om en slik avstemning blir helt korrekt. For det er nok slik at vi som henger igjen enten har godtatt eller liker denne omgjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte gamle dol mye bedre. Jeg har vendt meg til nye dol, men hadde jeg valget, hadde den gamle bestått.

 

Jeg tror at mange av de som ikke liker nye dol, er borte, så jeg er usikker på om en slik avstemning blir helt korrekt. For det er nok slik at vi som henger igjen enten har godtatt eller liker denne omgjøringen.

Det blir nok ikke helt korrekt når vi ser på alle brukerne som har brukt dol, men det viser litt om hvordan det er med oss som er igjen. Har inntrykk av at noen av de gamle dolerne også er inne og ser innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...