Gå til innhold

Venninne som "kopierer" deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nycora

13

• tonie

7

• Togli

6

• TulleKoppen

5

Mest aktive i denne tråden

Til trådstarter: Jeg syns du i alle fall kan si fra til din venninne at du ikke liker det. Kanskje tenker hun ikke over det en gang. Så kan du jo spørre om hun er usikker på seg selv, siden hun ikke klarer å finne sin egen stil men kopierer din. Spør henne om hun i alle fall kan kjøpe klærne sine i en annen farge enn du gjør. så forklarer du henne til slutt, at siden du ikke liker det, så vil du heretter ikke si hvor klærne dine er kjøpt (klipp av varmerket også, så hun ikke finner det ut selv!)

Annonse

Uff, nei det hadde jeg ikke likt. Tror jeg ville ha spurt henne om hvorfor hun gjorde det. Og så ville jeg ha latt være å ha på meg helt nytt tøy når jeg var sammen med henne.

Husker en gang jeg kjøpte ei turkis bukse som var helt lik ei venninne si. Tror det var helt greit for venninna mi, fordi det var ikke ås ofte vi var sammen. Men så en dag skulle vi på tur til en annen by og være sammen en hel dag bare vi to. Uten å ha avtalt noe, så troppet begge to opp med hvit topp og turkis bukse :-D

Uff - det var litt komisk og litt flaut. Men ingen av oss gadd å dra hjem for å skifte. Så vi var "tvillinger" den dagen.

Jeg hadde en gang en svigerinne som kjøpte samme møbler som meg, malte kjøkkenet i samme fargen og hadde samme gardiner.  Jeg lover at jeg la merke til det.

Er det sant? Merkelig svigerinne.

Vi hadde lik kjøkkentapet med to ulike vennepar i en lang periode. Husker vi ble ganske så overrasket da vi oppdaget det. Vi hadde pusset opp omtrent samtidig alle tre familiene, uten å diskutere tapet med hverandre - og så valgte vi akkurat den samme.

Da vi var i alderen 15-19 skjedde dette i venninnegjengen ganske ofte, det var særlig ei som kopierte ei annen. Hun som ble kopiert syntes det var greit at vedkommende likte stilen og ønsket å kopiere den, men kjipt når det gjaldt nøyaktig samme nye ytterjakke osv. Som voksen ville jeg syntes det var snålt, men forsåvidt greit. Spørs litt hvor mye dere omgås til daglig, var det en kollega, slik at man kom likt kledd på jobb til stadighet, hadde det vært dumt. Men ellers, greit tror jeg. Det er jo kompliment for smaken.

Hvis du har et så stort problem med at andre "kopierer" deg,

så bør du enten sy dine egne klær eller kjøpe dyre designklær som hun ikke har råd til og som er vanskelig å få tak i? :D Eller kjøpe klær på loppemarked - disse er vanskelig å få tak i akkurat maken pga de har gått ut av produksjon :)

Men det at du tilfeldigvis kjøper noe først i en kjedebutikk gir jo ikke deg enerett på klesplagget....

Hvis du har et så stort problem med at andre "kopierer" deg,

så bør du enten sy dine egne klær eller kjøpe dyre designklær som hun ikke har råd til og som er vanskelig å få tak i? :D Eller kjøpe klær på loppemarked - disse er vanskelig å få tak i akkurat maken pga de har gått ut av produksjon :)

Men det at du tilfeldigvis kjøper noe først i en kjedebutikk gir jo ikke deg enerett på klesplagget....

Hei. Jeg har ikke problem med at andre, tilfeldige personer bruker samme klær som meg nei :-). Kan ta et eksempel: jeg og denne venninnen er på shoppingtur sammen og ser på klær. Alt jeg ser på ser hun på og river omtrent klærne ut av armene på meg. Jeg fant en gang en topp jeg likte og bestemte meg for å kjøpe den. Da skulle hun også kjøpe akkurat den samme toppen. Bare det at størrelsen hennes manglet. Vi bruker samme størrelse. Da foreslo hun at vi kunne kjøpe denne toppen sammen og bruke den hver sin gang. Ikke bare meg som reagerer på dette. Vi treffes mye i alle sammenhenger og folk legger merke til det.

Annonse

Mistenker frosken og fineline for å kle seg ganske anonymt siden de ikke ville lagt merke til at venninnen kom i maken klær. Jeg tror det blir en ørliten snakkis på festen neste helg hvis venninnen min stiller i maken prikkete, rød kjole som meg. Folk vil nok lure på om vi er helt gode, eller evt hvem av oss som er besatt av den andre! :)

Er ikke sikker på om jeg nødvendigvis kler meg ganske anonymt, er mer det at jeg er relativt sløv og lite observant i forhold til klær. Skjønner at om du har planlagt en litt oppsiktsvekkende entre på festen i prikkete, rød kjole - så blir det en litt pussig effekt om venninna di kommer i samme kjolen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...