Gå til innhold

Er du klar over dette?


TulleKoppen

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle legge inn et ikke-psykiatrisk innlegg, til glede for Kayia.  :)

 

Tema er om du er klar over at Facebook vet om alle trådene du ser på her inne? Ja, bare om du har registrert deg på Facebook, selvsagt, men du trenger ikke være innlogget engang. Når du på et tidspunkt logger deg inn på Facebook, så registreres navnet ditt opp mot hvilken internett-adresse du sitter på (en såkalt IP). Denne forsvinner ikke når du logger deg ut av Facebook. Om du senere ser på noe her inne, så sendes det til Facebook en kobling mellom denne IP'en og hva du ser på her inne. Det er fordi det på DOL er installert et lite program fra Facebook, som de bruker til dette formålet.

 

Så Mark Zuckerberg & Co. sitter altså på en hel rekke av de helseopplysningene du legger ut her...

 

Litt til ettertanke...   :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe jeg er dritande lei, så er det alle tåpelige rykter med skremselspropaganda om hva FB kan se og gjøre. Du må gjerne dokumentere det du skriver, eller er det bare sånn at du er en tullekopp som syns det er artig å sette i gang rykter?



Anonymous poster hash: 98a3d...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noe jeg er dritande lei, så er det alle tåpelige rykter med skremselspropaganda om hva FB kan se og gjøre. Du må gjerne dokumentere det du skriver, eller er det bare sånn at du er en tullekopp som syns det er artig å sette i gang rykter?

Anonymous poster hash: 98a3d...c44

 

 

Google is you friend. Dette er slettes ingen hemmelighet. Det er bare folk som er utrolig naive og bryr seg om det, noe som fører til enda mer naivitet fordi folk da ikke tror det - på bakgrunn av manglende mediadekning.

 

Det er (minst) to sosiale nettverk her inne, Facebook og Google Plus.

 

Hvorfor tror de egentlig de har slike trackere her? Fordi Facebook og Google i det hele tatt gjør noe uten at det er noen grunn til det?

 

Du burde slutte å være så hoven, og, i alle fall poste med nicket ditt hvis du skal lage kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noe jeg er dritande lei, så er det alle tåpelige rykter med skremselspropaganda om hva FB kan se og gjøre. 

 

Nå er du bare ignorant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ubegelig! Sånt burde være forbudt ved lov. Det er faktisk så ille at mange ikke tror det er sant, slik mange ble tatt på sengen da det kom fram hvor mye USA spionerer på folk via bl.a. Facebook.

 

Jeg tror deg, for jeg har oppdaget at reklamen som popper opp på Facebook, veldig ofte har sammenhenge med tema jeg har vært og sett på på andre nettsider (feriereiser til et bestemt land, utleie av leilighet, som eksempler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke registrert på Facebook eller Google, men vet at Google gjenkjenner meg på nett. Når jeg søker på noe i Google, og senere besøker nettsider som ikke har noe med søket å gjøre, så dukker det opp annonser med temaet jeg tidligere søkte på. Google bruker da infokapsler til å gjenkjenne meg. Mulig de bruker IP-adresse også. Så det forundrer meg ikke om Facebook gjør det samme.
 

 



Anonymous poster hash: 717a3...7a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - det er ikke noe særlig, om dette er tilfelle

 

Kan dere ikke spørre Admin, da, om hva som foregår her? Spør om følgende selskaper er inne:

 

Facebook Connect

Google +1

AdTech

Google Analytics

Specific Click

Revenue Science

 

Det kan godt være flere og, men dette er hva jeg kan se.

 

Dette er ikke ment som noen kritikk av DOL, for slik er det overalt. Men en kan jo spørre seg hva en konsesjon fra Datatilsynet egentlig er godt for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle legge inn et ikke-psykiatrisk innlegg, til glede for Kayia.  :)

Hehe, men det var sannelig ikke en gladsak selv om jeg ikke er overrasket :P Jeg blir egentlig mer overrasket når folk blir overrasket over at nettaktivitet spores og brukes til ett eller annet formål... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke spørre Admin, da, om hva som foregår her? Spør om følgende selskaper er inne:

 

Facebook Connect

Google +1

AdTech

Google Analytics

Specific Click

Revenue Science

 

Det kan godt være flere og, men dette er hva jeg kan se.

 

Dette er ikke ment som noen kritikk av DOL, for slik er det overalt. Men en kan jo spørre seg hva en konsesjon fra Datatilsynet egentlig er godt for...

 

Er det ikke bedre at du spør, siden du kan så mye om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men det var sannelig ikke en gladsak selv om jeg ikke er overrasket :P Jeg blir egentlig mer overrasket når folk blir overrasket over at nettaktivitet spores og brukes til ett eller annet formål... 

 

:)

 

Er det ikke bedre at du spør, siden du kan så mye om dette?

 

Nei, jeg vet det jeg trenger å vite, jeg...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne vært interessant å vite hva admin har å si om dette...

 

Ok, da spør jeg. Hadde ikke så lyst, siden det kunne sett ut som jeg da oppførte meg dårlig, men jeg kan alltids lenke til dette.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall merket at facebook registrerer  hva jeg søker etter osv på nettet også når jeg er avlogget - det ser jeg når jeg logger meg på - plutselig får jeg annonser på det jeg har søkt på! 

Men det er ikke noe så skummelt som overvåking, 

men de har en slags "robot" som gjenkjenner ord - og disse ordene blir sendt til deres reklamemoderator slik at vi får reklame som er rettet mot oss.
De overvåker også samtalene på facebook på samme måte, hvis jeg og en venninne diskuterer noe, la oss si klyster hehe.... 

så kan du banne på at to minutter senere får begge opp reklame på nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke spørre Admin, da, om hva som foregår her? Spør om følgende selskaper er inne:

 

Facebook Connect

Google +1

AdTech

Google Analytics

Specific Click

Revenue Science

 

Det kan godt være flere og, men dette er hva jeg kan se.

 

Dette er ikke ment som noen kritikk av DOL, for slik er det overalt. Men en kan jo spørre seg hva en konsesjon fra Datatilsynet egentlig er godt for...

Hvis du trykker ctr alt delete kan du avslutte disse tilleggsprogrammene som er ment å spore opp din datatrafikk....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trykker ctr alt delete kan du avslutte disse tilleggsprogrammene som er ment å spore opp din datatrafikk....... 

 

Ah, det visste jeg ikke. Kommer sikkert an på nettleser. Jeg har et program som sperrer alt automatisk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trykker ctr alt delete kan du avslutte disse tilleggsprogrammene som er ment å spore opp din datatrafikk....... 

 

Nei, det kan du ikke når dette ligger på serveren.

Anonymous poster hash: f3520...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...