Gå til innhold

Hvor farlig er det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt spiseforstyrrelse i flere år, og har vært veldig undervektig.

Nå er jeg absolutt ikke det!!

Jeg føler alt jeg spiser og drikker hoper seg opp inni meg, og bruker nå både vanndrivende og avføringsmidler. Jeg vet at det kan være farlig, men jeg føler at jeg har såpass mye å gå på da...... Noen som vet hva som kan skje?

 

 



Anonymous poster hash: 4a318...967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener du føler du har nok fett på kroppen? Uansett om du har det eller ikke har du ikke lagret mer vitaminer og de andre godstoffene enn andre, det har fint lite med vekt å gjøre.

 

Det er jo en sykdom dette, men du må ta kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt spiseforstyrrelse i flere år, og har vært veldig undervektig.

Nå er jeg absolutt ikke det!!

Jeg føler alt jeg spiser og drikker hoper seg opp inni meg, og bruker nå både vanndrivende og avføringsmidler. Jeg vet at det kan være farlig, men jeg føler at jeg har såpass mye å gå på da...... Noen som vet hva som kan skje?

 

 

Anonymous poster hash: 4a318...967

 

 

 

Jeg har hatt spiseforstyrrelse i flere år, og har vært veldig undervektig.

Nå er jeg absolutt ikke det!!

Jeg føler alt jeg spiser og drikker hoper seg opp inni meg, og bruker nå både vanndrivende og avføringsmidler. Jeg vet at det kan være farlig, men jeg føler at jeg har såpass mye å gå på da...... Noen som vet hva som kan skje?

 

 

Anonymous poster hash: 4a318...967

 

Du blir avhengig av avføringsmidler for å gå på do. Vanndrivende er en sånn medisin som de som har overskudd av vann i kroppen får. Viser seg bla ved at anklene blir hovne. Hvem skriver ut vanndrivende medisiner til deg? En lege gjør vel ikke det uten grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir avhengig av avføringsmidler for å gå på do. Vanndrivende er en sånn medisin som de som har overskudd av vann i kroppen får. Viser seg bla ved at anklene blir hovne. Hvem skriver ut vanndrivende medisiner til deg? En lege gjør vel ikke det uten grunn....

Har ikke fått de utskrevet, kjøpt i utlandet.

Har akkurat fått påvist lave verdier av kalium og klor og natrium, så måtte inn og få intra venøs væske med tilskudd. Så jeg skal prøve å ikke ta så mye av det mer. Jeg fikk en lang informerende tale av legen der om at hjertet mitt slo uregelmessig, og at hjerteprøven var unormal. Så jeg skjønner jo at det ikke er så sunt. Problemet er at jeg føler meg så innmari svær. Og da føler jeg at jeg ikke får til noe, jeg klarer ikke å kontrollere det engang. Selv om jeg ser et tall på en vekt, så ser jeg ikke det i speilet. Dette vet jeg også er vanlig ved spiseforstyrrelser, men samtidig så er jeg liksom ikke syk med det lengre.

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, iom at legen på sykehuset varslet fastlegen min om dette, og han mener at jeg må legges inn om dette skjer igjen.  

Jeg vil bare føle meg tom, det er bedre enn kaos...

Anonymous poster hash: 4a318...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en lang informerende tale av legen der om at hjertet mitt slo uregelmessig, og at hjerteprøven var unormal. Så jeg skjønner jo at det ikke er så sunt.

Anonymous poster hash: 4a318...967

Det trenger ikke være så farlig å misbruke avføringsmidler o.l., men det er svært lite lurt å kombinere det med lavt næringsinntak.

Bilyd på hjertet er et faresignal i forbindelse med anoreksi / feilernæring. Når kroppen får for lite, begynner den å tære på muskler og andre organer. Hjertet er en muskel, så den er utsatt. Nyresvikt er en annen hendelse du risikerer, men som du helt sikkert vil unngå.

Jeg er streng nå, men du kan ikke stole på følelsene dine når det gjelder hva kroppen din trenger.

Få i deg næringsdrikk fra apoteket, den er relativt lett å innta, og det er mange typer å velge mellom. Og slutt med de pillene.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått de utskrevet, kjøpt i utlandet.Har akkurat fått påvist lave verdier av kalium og klor og natrium, så måtte inn og få intra venøs væske med tilskudd. Så jeg skal prøve å ikke ta så mye av det mer. Jeg fikk en lang informerende tale av legen der om at hjertet mitt slo uregelmessig, og at hjerteprøven var unormal. Så jeg skjønner jo at det ikke er så sunt. Problemet er at jeg føler meg så innmari svær. Og da føler jeg at jeg ikke får til noe, jeg klarer ikke å kontrollere det engang. Selv om jeg ser et tall på en vekt, så ser jeg ikke det i speilet. Dette vet jeg også er vanlig ved spiseforstyrrelser, men samtidig så er jeg liksom ikke syk med det lengre.Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, iom at legen på sykehuset varslet fastlegen min om dette, og han mener at jeg må legges inn om dette skjer igjen.  Jeg vil bare føle meg tom, det er bedre enn kaos... Anonymous poster hash: 4a318...967

Jeg har hatt lave kaliumverdier selv, det blir du jo veldig slapp av. Du må slutte helt med vanndrivende, du kan jo få større problemer enn det du har!

Jeg har jobbet i mange år med eldre mennesker. Mange har brukt/ misbrukt avføringstabletter i flere år. Det som skjer er at du må ha mere og mer, til slutt får du rett og slett ikke til å drite uten klyster. Du må slutte med dette også! Bestem deg idag.

Skjønner denne følelsen av å være svær når du får mat i magen. Det er vel fordi du er vant til å sulte deg? Får du hjelp for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...