Gå til innhold

Problemer med å brekke seg

Skywalker6

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer i den forstand av at jeg brekker meg 6-8 ganger daglig. Det gir seg ikke før

mat/drikke kommer opp igjen. Etter det skjer det ikke resten av dagen.

Føles veldig anspent i kroppen, spesielt fra brystet og opp til halsen. Akkurat som om jeg ikke

makter å slappe av. Det kan skje på sekundet. Går fra å være helt rolig, til plutselig å brekke meg.

Er overhodet ikke nervøs i forkant. Har ikke "sommerfugler i magen" i forkant. Det bare skjer.

Fra jeg var liten av, så sleit jeg med å brekke meg, spesielt når jeg var hos tannlegen. Tålte bl.a

ikke å ta røntgen. Store ting i munnen, skar seg hver gang.

Dette har gitt seg, etter at jeg har blitt eldre og har i bunn og grunn vokst det av meg.

Men at jeg får slike breknings-kuler, skremmer meg.

Jeg vet ikke hva årsaken er, og jeg klarer ikke å forhindre det. Det kommer plutselig og stopper

ikke før maten/drikke er i munnen.

Tidligere har jeg slitt med høy magesyre og for noen år tilbake, var det snakk om at jeg kanskje

hadde noen problemer med lukkemuskelen.

Det er imidlertid så rart at dette liksom varer en viss periode i året, men resten symptomfri.

Er dette psykisk, eller er det fysiske problemer?

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt plagene?

Nå skal jeg til behandling i vinter for mulig Tourettes-syndrom i Haugesund. Tidligere har jeg blitt behandlet for epilepsi,

men grundige tester i Bergen sist vinter, viste at jeg ikke hadde epilepsi, men at jeg under søvn-EEG hadde rykninger i

kroppen, som professoren mente kunne være tegn på Tourettes.

Kan alt dette henge sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være en form for angst tror jeg. Jeg var mye plaget med tørrbrekninger før, men det forsvant når jeg fikk andre bekymringer. I enkeltsammenhenger som feks tannlegen funker det med benzomedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...