AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Dette er en fortsettelse på en annen tråd, hvor jeg nå velger å være anonym. Ikke fordi at dere faste ikke skal kjenne meg igjen, men pga.at innholdet ikke skal kunne spores til ett og samme nick. Det gjelder x-en som har datteren annenhver helg og som i disse helgene, enten reiser i fra henne fordi han vet jeg er hjemme eller som plasserer henne hos barnevakter. Konklusjonen min på det forrige innlegget, var at jeg kom til at det var best at jeg bare tok over, selv om det betyr lite fritid for meg. Å være hjemme for han en helg, er uaktuelt. Men etter nærmere ettertanke, kan vi jo ikke ha det på denne måten. Så forrige helg sa jeg til han at jeg trengte fri (det var egentlig min helg) og at jeg nå synes han fikk ta igjen en helg for alle gangene jeg bare måtte ta over for han og at han heretter må løse sine problemer selv. Han reiste i fra henne i ferien bl. annet og noen helger. Dette var da greit for han og det betyr for han to helger på rad, eller det blir 3 helger på rad, da faktisk. Men da helgen nærmet seg laget han seg planer. I ettertid fikk jeg høre følgende (av mor til min datters venninne) at han hadde foreslått at datteren og hennes venninne kunne bo hjemme alene i huset fra fredag til lørdag. De er 12 år. På lørdag skulle hun bli hentet av farmoren. Mor til venninna hadde sendt melding til han og sagt at det absolutt ikke var greit og at det var hårreisende og i det hele tatt foreslå det. De kunne riktignok få være hjemme alene noen timer og så kunne de sove hos venninna fra fredag til lørdag. Det jentene da hadde gjort på fredag kveld var å dra på undomsklubben uten å si i fra og uten mobiler og dukket ikke opp hos mor til venninna på avtalt klokkeslett. Jeg fikk så telefon i fra henne og hun var naturlignok veldig redd og det ble jeg også. X-en var jo borte vekk, så problemet ble mitt. Jentene dukket opp en halvtime for sent, men mor til venninna hadde da masse på hjertet når det gjaldt min x som hun mente hadde sunket til et null i hennes øyne og hun lurte på hvordan jeg hadde holdt ut så mange år. Vel, så det er altså flere som ser egoismen og ansvarsløsheten nå. Hvor lenge hadde disse to 12 år gamle jentene reket ute en fredags kveld om de skulle bodd hjemme alene ? Dette er omsorgssvikt. Men han var jo vant til at jeg var der, han har aldri behøvd å tenke før han skulle noe sted tidligere. Det var aldri noe spørsmål en gang. Bare en beskjed som han også ofte "glemte" Den mannen tenker ikke på annet enn å tilfredsstille egen behov. Han har ikke omsorg for andre enn seg selv. Han har derimot veldig stor omsorg for seg selv.I den grad han kan vise litt omsorg for noen, så er det kun fordi det kan gagne han selv. Skuespill. Nå til helga, skal han ha henne igjen. Han ringte meg i går og lurte på om vi kunne gjøre det slik at han hadde henne et par dager ekstra denne uka på hverdager så kunne jeg ta henne i helga. Passer dårlig, svarte jeg. Jeg har lagt planer. Datteren sa til meg i dag at han fortsatt skal bort, men hun vet ikke hvor hun skal være enda. Hun hadde sagt til han: - Pappa, du reiser jo bort hver helg jeg skal være hos deg. Han svarte: Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg lurer på om løsningen på dette nå må bli at jeg bestiller ny time til megling. Jeg vil der forlange å få ha henne hos meg hver helg 8 noe datteren selv synes er greit), for når han holder på slik kan vi like gjerne få det ned på papiret, så blir ting litt mer forutsigbart for datteren og farsbidraget kan økes. Jeg får jo ikke noe ekstra nå fordi om jeg må ha henne ekstra. Han har vært gnien nok som han har. Det komiske i dette er at han sa til meg her om dagen at han ville ha henne mer. he he, han som ikke kan greie å være sammen med henne den lille tiden han skal ha henne en gang. Jeg kjenner han så godt at jeg vet hvordan han tenker. Han tenker at han vil ha henne mer midt i uka, slik at han skal ha bedre samvittighet når han reiser bort i helgene. Det er selvfølgelig ikke aktuelt. Kan jeg få gjennom at jeg tar over hver helg på en meglingstime, når situasjonenen er som den er med omsorgssvikt eller må jeg gå til rettsak for å få det gjennom? Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Dette er en fortsettelse på en annen tråd, hvor jeg nå velger å være anonym. Ikke fordi at dere faste ikke skal kjenne meg igjen, men pga.at innholdet ikke skal kunne spores til ett og samme nick. Det gjelder x-en som har datteren annenhver helg og som i disse helgene, enten reiser i fra henne fordi han vet jeg er hjemme eller som plasserer henne hos barnevakter. Konklusjonen min på det forrige innlegget, var at jeg kom til at det var best at jeg bare tok over, selv om det betyr lite fritid for meg. Å være hjemme for han en helg, er uaktuelt. Men etter nærmere ettertanke, kan vi jo ikke ha det på denne måten. Så forrige helg sa jeg til han at jeg trengte fri (det var egentlig min helg) og at jeg nå synes han fikk ta igjen en helg for alle gangene jeg bare måtte ta over for han og at han heretter må løse sine problemer selv. Han reiste i fra henne i ferien bl. annet og noen helger. Dette var da greit for han og det betyr for han to helger på rad, eller det blir 3 helger på rad, da faktisk. Men da helgen nærmet seg laget han seg planer. I ettertid fikk jeg høre følgende (av mor til min datters venninne) at han hadde foreslått at datteren og hennes venninne kunne bo hjemme alene i huset fra fredag til lørdag. De er 12 år. På lørdag skulle hun bli hentet av farmoren. Mor til venninna hadde sendt melding til han og sagt at det absolutt ikke var greit og at det var hårreisende og i det hele tatt foreslå det. De kunne riktignok få være hjemme alene noen timer og så kunne de sove hos venninna fra fredag til lørdag. Det jentene da hadde gjort på fredag kveld var å dra på undomsklubben uten å si i fra og uten mobiler og dukket ikke opp hos mor til venninna på avtalt klokkeslett. Jeg fikk så telefon i fra henne og hun var naturlignok veldig redd og det ble jeg også. X-en var jo borte vekk, så problemet ble mitt. Jentene dukket opp en halvtime for sent, men mor til venninna hadde da masse på hjertet når det gjaldt min x som hun mente hadde sunket til et null i hennes øyne og hun lurte på hvordan jeg hadde holdt ut så mange år. Vel, så det er altså flere som ser egoismen og ansvarsløsheten nå. Hvor lenge hadde disse to 12 år gamle jentene reket ute en fredags kveld om de skulle bodd hjemme alene ? Dette er omsorgssvikt. Men han var jo vant til at jeg var der, han har aldri behøvd å tenke før han skulle noe sted tidligere. Det var aldri noe spørsmål en gang. Bare en beskjed som han også ofte "glemte" Den mannen tenker ikke på annet enn å tilfredsstille egen behov. Han har ikke omsorg for andre enn seg selv. Han har derimot veldig stor omsorg for seg selv.I den grad han kan vise litt omsorg for noen, så er det kun fordi det kan gagne han selv. Skuespill. Nå til helga, skal han ha henne igjen. Han ringte meg i går og lurte på om vi kunne gjøre det slik at han hadde henne et par dager ekstra denne uka på hverdager så kunne jeg ta henne i helga. Passer dårlig, svarte jeg. Jeg har lagt planer. Datteren sa til meg i dag at han fortsatt skal bort, men hun vet ikke hvor hun skal være enda. Hun hadde sagt til han: - Pappa, du reiser jo bort hver helg jeg skal være hos deg. Han svarte: Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg lurer på om løsningen på dette nå må bli at jeg bestiller ny time til megling. Jeg vil der forlange å få ha henne hos meg hver helg 8 noe datteren selv synes er greit), for når han holder på slik kan vi like gjerne få det ned på papiret, så blir ting litt mer forutsigbart for datteren og farsbidraget kan økes. Jeg får jo ikke noe ekstra nå fordi om jeg må ha henne ekstra. Han har vært gnien nok som han har. Det komiske i dette er at han sa til meg her om dagen at han ville ha henne mer. he he, han som ikke kan greie å være sammen med henne den lille tiden han skal ha henne en gang. Jeg kjenner han så godt at jeg vet hvordan han tenker. Han tenker at han vil ha henne mer midt i uka, slik at han skal ha bedre samvittighet når han reiser bort i helgene. Det er selvfølgelig ikke aktuelt. Kan jeg få gjennom at jeg tar over hver helg på en meglingstime, når situasjonenen er som den er med omsorgssvikt eller må jeg gå til rettsak for å få det gjennom? Anonymous poster hash: e3db1...121 Du kan like gjerne begynne fighten om en ny samværsavtale, etter som den avtalte uansett aldri blir fulgt. Bestill time til mekling. Når du har det i boks, ville jeg definitivt sette NAV på bidragssaken. Det er det eneste fornuftige når man har med en såpass løs kanon å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Kan jeg få gjennom at jeg tar over hver helg på en meglingstime, når situasjonenen er som den er med omsorgssvikt eller må jeg gå til rettsak for å få det gjennom? Enig med flyfly og jepp, det kan du. Om det ikke ligger prestige i saken for hans del får du det sannsynligvis lett også. Om jeg var deg ville jeg kun snakket om "erfaringer så langt", og jeg ville ikke tilkjennegjort at jeg kan dokumentere alt dette. Denne karen liker jo definitivt ikke å føle seg liten, så jeg ville unngått tema og begrep som manglende mestring/ omsorgssvikt/ penger/ bidrag. Jeg ville mao prøvd med det gode for å få endre avtalen, før han skjønner hva dette innebærer i tillegg til frihelger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Enig med flyfly og jepp, det kan du. Om det ikke ligger prestige i saken for hans del får du det sannsynligvis lett også. Om jeg var deg ville jeg kun snakket om "erfaringer så langt", og jeg ville ikke tilkjennegjort at jeg kan dokumentere alt dette. Denne karen liker jo definitivt ikke å føle seg liten, så jeg ville unngått tema og begrep som manglende mestring/ omsorgssvikt/ penger/ bidrag. Jeg ville mao prøvd med det gode for å få endre avtalen, før han skjønner hva dette innebærer i tillegg til frihelger Veldig enig. Forresten rettssak eller ikke - du må uansett starte med en runde mekling. Forrige meklingsattest har vel gått ut nå? Forhåpentligvis får du dette gjennom i løpet av meklinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Enig med flyfly og jepp, det kan du. Om det ikke ligger prestige i saken for hans del får du det sannsynligvis lett også. Om jeg var deg ville jeg kun snakket om "erfaringer så langt", og jeg ville ikke tilkjennegjort at jeg kan dokumentere alt dette. Denne karen liker jo definitivt ikke å føle seg liten, så jeg ville unngått tema og begrep som manglende mestring/ omsorgssvikt/ penger/ bidrag. Jeg ville mao prøvd med det gode for å få endre avtalen, før han skjønner hva dette innebærer i tillegg til frihelger Enig med flyfly og jepp, det kan du. Om det ikke ligger prestige i saken for hans del får du det sannsynligvis lett også. Om jeg var deg ville jeg kun snakket om "erfaringer så langt", og jeg ville ikke tilkjennegjort at jeg kan dokumentere alt dette. Denne karen liker jo definitivt ikke å føle seg liten, så jeg ville unngått tema og begrep som manglende mestring/ omsorgssvikt/ penger/ bidrag. Jeg ville mao prøvd med det gode for å få endre avtalen, før han skjønner hva dette innebærer i tillegg til frihelger Husk at dette er en mann som "griner når han skiter" som vi sier her om folk som er ekstremt lite villig til å gi fra seg noe som helst (særlig penger) så om dette betyr at han må ut med mer i barnebidrag så er det slett ikke sikkert det blir så enkelt for ts dette her. Og han har da såvisst mer enn nok til å betale et klekkelig barnebidrag såvidt jeg har skjønt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Husk at dette er en mann som "griner når han skiter" som vi sier her om folk som er ekstremt lite villig til å gi fra seg noe som helst (særlig penger) så om dette betyr at han må ut med mer i barnebidrag så er det slett ikke sikkert det blir så enkelt for ts dette her. Og han har da såvisst mer enn nok til å betale et klekkelig barnebidrag såvidt jeg har skjønt... Nettopp derfor bør fokus være at han får det han ønsker - mer fritid - om han endrer avtalen. Går han ikke med på dette må jo ts dokumentere selvfølgelig, men det er ikke lurt å rette skyts mot denne mannen om ts ikke må. Husk - han har tom deleierskap i hennes nye bolig. Jeg ville IKKE tirret bjørnen om jeg var ts iallefall. Endret 25. september 2013 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg synes du beskriver en mann som utviser svært dårlig skjønn mht hva som er ok for en tolvåring og ikke. Jeg betviler heller ikke at han er en egoistisk idiot. Men jeg vil allikevel minne deg på at målet er å finne frem til løsninger som er til det beste for jenta di - og at dette målet bør veie _mye_ tyngre enn hva eksen din fortjener og ikke. Det høres fornuftig ut å bestille ny time til megling. Jeg synes derimot ikke nødvendigvis det er fornuftig å ha som utgangspunkt at du vil kreve at hun er hos deg hver helg; hvorvidt det er en god løsning eller ikke for jenta mener jeg vil avhenge delvis av hva som fremkommer på megling og hva jenta selv mener. Ser at du avfeier hans forslag om at jenta er hos ham noen hverdager. Er du sikker på at det vil være en dårlig løsning? Kanskje er han litt mer i stand til å utvise normal omsorgsevne når det ikke er snakk om å gi avkall på helgeaktivitetene? Kanskje vil nettopp et par ettermiddager i uka være en passende mengde kontakt for dem begge? Skilsmisser er ingen frøkensport, verken for voksne eller barn. Jeg lurer på hva denne konflikten gjør med tolvåringen din. For hennes del tror jeg det vil være en stor fordel om dere kommer frem til løsninger som ikke fremstår som altfor "dramatiske". Eksen din fortjener ikke hjelp til å finne måter å ivareta datteren din på, men tolvåringen fortjener at noen gjør en innsats for at hun ikke mister kontakten med faren sin fullstendig. Med litt flaks så kan dere få god hjelp på familiekontoret. Alternativt så finnes det som kjent noen advokater som er steingode på disse temaene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg synes du beskriver en mann som utviser svært dårlig skjønn mht hva som er ok for en tolvåring og ikke. Jeg betviler heller ikke at han er en egoistisk idiot. Men jeg vil allikevel minne deg på at målet er å finne frem til løsninger som er til det beste for jenta di - og at dette målet bør veie _mye_ tyngre enn hva eksen din fortjener og ikke. Det høres fornuftig ut å bestille ny time til megling. Jeg synes derimot ikke nødvendigvis det er fornuftig å ha som utgangspunkt at du vil kreve at hun er hos deg hver helg; hvorvidt det er en god løsning eller ikke for jenta mener jeg vil avhenge delvis av hva som fremkommer på megling og hva jenta selv mener. Ser at du avfeier hans forslag om at jenta er hos ham noen hverdager. Er du sikker på at det vil være en dårlig løsning? Kanskje er han litt mer i stand til å utvise normal omsorgsevne når det ikke er snakk om å gi avkall på helgeaktivitetene? Kanskje vil nettopp et par ettermiddager i uka være en passende mengde kontakt for dem begge? Skilsmisser er ingen frøkensport, verken for voksne eller barn. Jeg lurer på hva denne konflikten gjør med tolvåringen din. For hennes del tror jeg det vil være en stor fordel om dere kommer frem til løsninger som ikke fremstår som altfor "dramatiske". Eksen din fortjener ikke hjelp til å finne måter å ivareta datteren din på, men tolvåringen fortjener at noen gjør en innsats for at hun ikke mister kontakten med faren sin fullstendig. Med litt flaks så kan dere få god hjelp på familiekontoret. Alternativt så finnes det som kjent noen advokater som er steingode på disse temaene. Jeg kommer et felles svar til alle nå, da det tar for mye tid å svare hver enkelt. Det som nå har skjedd, var at han ringte til datteren i går og sa at han skulle være hjemme med henne likevel, så jeg ser det hele an litt. Til Frosken : Jeg tror nok ikke du helt greier å sette deg inn i alvoret i denne saken. Dette handler ikke om at jeg ønsker en konflikt med x-en. Dette handler om datteren, trygghet og forutsigbarhet for henne. En skikkelig konflikt ut av dette ble det først etter forrige helg og det var ikke til å unngå. Mor til venninna var fly forbannet, hun sendte meldinger til min x og deretter oversendte hun kommunikasjonen mellom dem til meg. Det som skjedde var at hun ble så redd at hun reagerte på en måte som nærmet seg hysteri. Jeg tok det litt roligere til å begynne med, men jeg ble jo redd og oppskaket etterhvert jeg også, da ingen av jentene svarte på telefonen mellom 21.30-22.00 fredag kveld. Jeg var akkurat i ferd med å reise utover å lete, da jeg fikk telefon om at de var kommet til rette. Det var etter denne hendelsen jeg kom til at nå er det nok. Dette er omsorgssvikt og hvis jeg ikke foretar meg noenting, vil dette også gå ut over meg. Det er faren som har ansvaret for datteren når hun er hos han og jeg har mange ganger sagt at han må løse ting selv, at jeg ikke kan blandes opp i det. Men det er tross alt datteren min det gjelder, hun er bare 12 år og jeg kan ikke med åpne øyne være vitne til omsorgssvikt uten at jeg foretar meg noe. Det er min fordømte plikt. Det er jeg som har hovedomsorgen for henne. I utgangspunktet vil jo ikke jeg ta i fra henne kontakt med faren. Det er det motsatte jeg vil. Har du ikke forstått det? Hun er glad i faren sin. Jeg forstår ikke hvordan du kan tro at jeg øsnker å ta i fra han kontakt ut av det jeg skriver her ? Du setter det hele på hodet. Hun er jo glad i faren sin og det skal hun få lov til å være. Dette har jeg på følelsen av at du virkelig tror. I det forrige svaret du ga meg (jeg gadd ikke en gang svare på det) fikk jeg også inntrykk av du innbiller deg at jeg ønsker å ta i fra farmoren kontakt med barnebarnet sitt. Altså lager du deg dine egne forestiller om hvordan det er :-) Men saken er slik at farmor er fri til å ringe å planlegge ting med datteren akkurat når hun vil, også når hun er hos meg. Det kan f.eks være et teater e.l som faller på en dag hvor jeg har henne og det synes jeg er helt ok. Datteren min går også ofte til faren rett etter skolen på mine dager fordi han bor nærmest skolen og fordi hun har vennene sine der, så kommer hun til meg når jeg er hjemme fra jobb og det er middag. Og når jeg sier at jeg vil førsøke ny megling for å få henne hver helg, så er tanken bak dette ikke egentlig at jeg ønsker det slik, men det eneste akkurat nå som jeg ser for meg kan fungere overfor faren, når det gjelder å ville ta ansvar. Kanskje han da finner ut at han vil være sammen med henne? Jeg vil ikke ende opp i en situasjon hvor jeg blir fratatt rollen som hverdagsmor og ender opp bare som helgemor. Det er jeg som har tatt meg av henne gjennom oppveksten og det har jeg tenkt å fortsette med og jeg håper selvfølgelig med litt hjelp av faren. I går kveld ringte han datteren for å si i fra om at han ble hjemme til helga. Dette etter at jeg sendte han en melding om at jeg ville ha en oversikt over hvor datteren skulle være til helga. Etter forrige helg hvor alt skjedde, har jeg nemlig sagt at jeg må ha full kontroll over hvor hun er og hvem som skal passe henne, når han reiser bort.Jeg kan ikke risikere at datteren min flyr ute gatelangs sent en fredags eller lørdags kveld. Men nå blir han ihvertfall hjemme med henne i helga. Enten har han ikke greid å skaffe seg barnevakt til helga (farmor er mye på farten hun også, en sprek 80-åring som reiser verden rundt) eller så har han fått et anfall av fornuft. Får håpe på det siste. Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Konklusjonen min på det forrige innlegget, var at jeg kom til at det var best at jeg bare tok over, selv om det betyr lite fritid for meg. Å være hjemme for han en helg, er uaktuelt. Men etter nærmere ettertanke, kan vi jo ikke ha det på denne måten. Så forrige helg sa jeg til han at jeg trengte fri (det var egentlig min helg) og at jeg nå synes han fikk ta igjen en helg for alle gangene jeg bare måtte ta over for han og at han heretter må løse sine problemer selv. Han reiste i fra henne i ferien bl. annet og noen helger. Dette var da greit for han og det betyr for han to helger på rad, eller det blir 3 helger på rad, da faktisk. Men da helgen nærmet seg laget han seg planer. En viktig ting til: Du må bestemme deg for ALDRI mer å be din eksmann om en tjeneste. Uansett hvor tøft det er - be ALDRI han om hjelp. Slike tjenester vil helt sikkert, før eller senere, bli brukt mot deg, og det at du spør vil kun føre til at han syns at han har en rett til å forhandle med deg. I forhandling med han kan du bare glemme å komme med fornuftige argumenter overfor han, for i hans hode er det sånn nå: "HUN ba jo om frihelg i september, hva er galt med at jeg ber om frihelg nå da?" At du har gjort det en eller to ganger mens han har gjort det 1000 har ingen betydning i hans hode, sånn jeg har forstått han som type. Som flyfly også har påpekt: i denne relasjonen må du være regelstyrt og rigid. IKKE gå utenfor avtalen, men dokumenter når han gjør det. Endret 26. september 2013 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veien å gå Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 En viktig ting til: Du må bestemme deg for ALDRI mer å be din eksmann om en tjeneste. Uansett hvor tøft det er - be ALDRI han om hjelp. Slike tjenester vil helt sikkert, før eller senere, bli brukt mot deg, og det at du spør vil kun føre til at han syns at han har en rett til å forhandle med deg. I forhandling med han kan du bare glemme å komme med fornuftige argumenter overfor han, for i hans hode er det sånn nå: "HUN ba jo om frihelg i september, hva er galt med at jeg ber om frihelg nå da?" At du har gjort det en eller to ganger mens han har gjort det 1000 har ingen betydning i hans hode, sånn jeg har forstått han som type. Som flyfly også har påpekt: i denne relasjonen må du være regelstyrt og rigid. IKKE gå utenfor avtalen, men dokumenter når han gjør det. Hadde aldri sluppet ungene mine til eksen om han forholdt seg slik. Han har tydeligvis ikke ansvarfølelse nok til å ivareta et barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hadde aldri sluppet ungene mine til eksen om han forholdt seg slik. Han har tydeligvis ikke ansvarfølelse nok til å ivareta et barn Det kan man ikke bare bestemme selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veien å gå Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Det kan man ikke bare bestemme selv. Nei sant nok........Ville gått videre med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 En viktig ting til: Du må bestemme deg for ALDRI mer å be din eksmann om en tjeneste. Uansett hvor tøft det er - be ALDRI han om hjelp. Slike tjenester vil helt sikkert, før eller senere, bli brukt mot deg, og det at du spør vil kun føre til at han syns at han har en rett til å forhandle med deg. I forhandling med han kan du bare glemme å komme med fornuftige argumenter overfor han, for i hans hode er det sånn nå: "HUN ba jo om frihelg i september, hva er galt med at jeg ber om frihelg nå da?" At du har gjort det en eller to ganger mens han har gjort det 1000 har ingen betydning i hans hode, sånn jeg har forstått han som type. Som flyfly også har påpekt: i denne relasjonen må du være regelstyrt og rigid. IKKE gå utenfor avtalen, men dokumenter når han gjør det. Signerer. Tjenester må du be andre om. Eller bare ordne opp sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Dette er en fortsettelse på en annen tråd, hvor jeg nå velger å være anonym. Ikke fordi at dere faste ikke skal kjenne meg igjen, men pga.at innholdet ikke skal kunne spores til ett og samme nick. Det gjelder x-en som har datteren annenhver helg og som i disse helgene, enten reiser i fra henne fordi han vet jeg er hjemme eller som plasserer henne hos barnevakter. Konklusjonen min på det forrige innlegget, var at jeg kom til at det var best at jeg bare tok over, selv om det betyr lite fritid for meg. Å være hjemme for han en helg, er uaktuelt. Men etter nærmere ettertanke, kan vi jo ikke ha det på denne måten. Så forrige helg sa jeg til han at jeg trengte fri (det var egentlig min helg) og at jeg nå synes han fikk ta igjen en helg for alle gangene jeg bare måtte ta over for han og at han heretter må løse sine problemer selv. Han reiste i fra henne i ferien bl. annet og noen helger. Dette var da greit for han og det betyr for han to helger på rad, eller det blir 3 helger på rad, da faktisk. Men da helgen nærmet seg laget han seg planer. I ettertid fikk jeg høre følgende (av mor til min datters venninne) at han hadde foreslått at datteren og hennes venninne kunne bo hjemme alene i huset fra fredag til lørdag. De er 12 år. På lørdag skulle hun bli hentet av farmoren. Mor til venninna hadde sendt melding til han og sagt at det absolutt ikke var greit og at det var hårreisende og i det hele tatt foreslå det. De kunne riktignok få være hjemme alene noen timer og så kunne de sove hos venninna fra fredag til lørdag. Det jentene da hadde gjort på fredag kveld var å dra på undomsklubben uten å si i fra og uten mobiler og dukket ikke opp hos mor til venninna på avtalt klokkeslett. Jeg fikk så telefon i fra henne og hun var naturlignok veldig redd og det ble jeg også. X-en var jo borte vekk, så problemet ble mitt. Jentene dukket opp en halvtime for sent, men mor til venninna hadde da masse på hjertet når det gjaldt min x som hun mente hadde sunket til et null i hennes øyne og hun lurte på hvordan jeg hadde holdt ut så mange år. Vel, så det er altså flere som ser egoismen og ansvarsløsheten nå. Hvor lenge hadde disse to 12 år gamle jentene reket ute en fredags kveld om de skulle bodd hjemme alene ? Dette er omsorgssvikt. Men han var jo vant til at jeg var der, han har aldri behøvd å tenke før han skulle noe sted tidligere. Det var aldri noe spørsmål en gang. Bare en beskjed som han også ofte "glemte" Den mannen tenker ikke på annet enn å tilfredsstille egen behov. Han har ikke omsorg for andre enn seg selv. Han har derimot veldig stor omsorg for seg selv.I den grad han kan vise litt omsorg for noen, så er det kun fordi det kan gagne han selv. Skuespill. Nå til helga, skal han ha henne igjen. Han ringte meg i går og lurte på om vi kunne gjøre det slik at han hadde henne et par dager ekstra denne uka på hverdager så kunne jeg ta henne i helga. Passer dårlig, svarte jeg. Jeg har lagt planer. Datteren sa til meg i dag at han fortsatt skal bort, men hun vet ikke hvor hun skal være enda. Hun hadde sagt til han: - Pappa, du reiser jo bort hver helg jeg skal være hos deg. Han svarte: Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg lurer på om løsningen på dette nå må bli at jeg bestiller ny time til megling. Jeg vil der forlange å få ha henne hos meg hver helg 8 noe datteren selv synes er greit), for når han holder på slik kan vi like gjerne få det ned på papiret, så blir ting litt mer forutsigbart for datteren og farsbidraget kan økes. Jeg får jo ikke noe ekstra nå fordi om jeg må ha henne ekstra. Han har vært gnien nok som han har. Det komiske i dette er at han sa til meg her om dagen at han ville ha henne mer. he he, han som ikke kan greie å være sammen med henne den lille tiden han skal ha henne en gang. Jeg kjenner han så godt at jeg vet hvordan han tenker. Han tenker at han vil ha henne mer midt i uka, slik at han skal ha bedre samvittighet når han reiser bort i helgene. Det er selvfølgelig ikke aktuelt. Kan jeg få gjennom at jeg tar over hver helg på en meglingstime, når situasjonenen er som den er med omsorgssvikt eller må jeg gå til rettsak for å få det gjennom? Anonymous poster hash: e3db1...121 Jeg er enig med deg i at han høres ut til å være litt vel opptatt av andre ting når han skal ha datteren.Og han trenger definitivt å skjerpe seg. Jeg tror også en ny megling er på sin plass. Men når det gjelder den helgen der barna kommer for sent og moren til venninnen blir hysterisk forstår jeg ikke helt at han kan lastes for, annet at han selvfølgelig burde vært hjemme. Men det var jo ungene som ikke gjorde som de ble til sagt. De hadde fått beskjed om å komme hjem til et bestemt klokkeslett, og at de skulle overnatte hos venninnen til datteren din. De hadde rammer å forholde seg til, som de altså ikke gjorde. Synes også at du bør løsne litt mer opp med tanke på ukedagene. Det betyr ikke at han skal ha henne alle ukedagene, og du alle helgene. Snart er datteren din så stor at hun ikke trenger dere på samme måte lenger, og hun vil i mye større grad velge selv. Anonymous poster hash: d2167...54d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 En viktig ting til: Du må bestemme deg for ALDRI mer å be din eksmann om en tjeneste. Uansett hvor tøft det er - be ALDRI han om hjelp. Slike tjenester vil helt sikkert, før eller senere, bli brukt mot deg, og det at du spør vil kun føre til at han syns at han har en rett til å forhandle med deg. I forhandling med han kan du bare glemme å komme med fornuftige argumenter overfor han, for i hans hode er det sånn nå: "HUN ba jo om frihelg i september, hva er galt med at jeg ber om frihelg nå da?" At du har gjort det en eller to ganger mens han har gjort det 1000 har ingen betydning i hans hode, sånn jeg har forstått han som type. Som flyfly også har påpekt: i denne relasjonen må du være regelstyrt og rigid. IKKE gå utenfor avtalen, men dokumenter når han gjør det. Det stemmer og i dag kom det frem at han dokumenterer alt allerede og da selvfølgelig bare det som kommer han til gode. Blant annet at datteren stikker innom han etter skolen, siden han bor nærmest og siden vennene bor der. Han vil nå få til en løsning hvor han har henne annen hver uke. Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Det stemmer og i dag kom det frem at han dokumenterer alt allerede og da selvfølgelig bare det som kommer han til gode. Blant annet at datteren stikker innom han etter skolen, siden han bor nærmest og siden vennene bor der. Han vil nå få til en løsning hvor han har henne annen hver uke. Anonymous poster hash: e3db1...121 Du MÅ skaffe deg advokat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg er enig med deg i at han høres ut til å være litt vel opptatt av andre ting når han skal ha datteren.Og han trenger definitivt å skjerpe seg. Jeg tror også en ny megling er på sin plass. Men når det gjelder den helgen der barna kommer for sent og moren til venninnen blir hysterisk forstår jeg ikke helt at han kan lastes for, annet at han selvfølgelig burde vært hjemme. Men det var jo ungene som ikke gjorde som de ble til sagt. De hadde fått beskjed om å komme hjem til et bestemt klokkeslett, og at de skulle overnatte hos venninnen til datteren din. De hadde rammer å forholde seg til, som de altså ikke gjorde. Synes også at du bør løsne litt mer opp med tanke på ukedagene. Det betyr ikke at han skal ha henne alle ukedagene, og du alle helgene. Snart er datteren din så stor at hun ikke trenger dere på samme måte lenger, og hun vil i mye større grad velge selv. Anonymous poster hash: d2167...54d Det siste nå er at han vil ha henne annen hver uke. Da må jeg flytte pga. økomomien og jeg har ikke råd til å etablere meg i Oslo i det hele tatt. Økonomien min er såpass stram, at jeg ikke har råd til å bo i Oslo. Han hadde særeie og for å få råd til å bo i nærheten av skolen til datteren gikk han inn med en sum slik at han eier 43 % av leiligheten jeg bor i. Jeg sto der med en bil som måtte skrotes. Han hadde lovet meg en sum på 150.000 til bil, men han ville ikke gi denne summen fra seg uten videre. Jeg satt der ved kjøkkenbordet og fikk klasket et par hjemmelagede kontrakter i bordet som jeg skulle signere på. Den ene hvor jeg må begynne å betale husleie til han i 2014 og den andre at det økonomiske oppgjøret var ferdig. Hvis ikke jeg signerte fikk jeg ingen penger til bil. Jeg befant meg på denne tiden i et sort hull. Da alt det praktiske var ordnet, falt jeg så langt ned at jeg bare satt og stirret tomt ut i lufta i mange uker og greide ikke spise. Jeg hadde ingen krefter igjen. Det var AD og trening som til slutt fikk meg på beina igjen. Det første har jeg sluttet med nå. Men grubling og bekymringer for økonomien og fremtiden har jeg fortsatt hengende over meg og jeg kan ikke miste bidrag fra han. Det siste nå er bekymringer rundt jobb også. Jeg har vært fast ansatt i samme bedrift i mange år, men bare på 60 %. Jeg har ønsket å jobbe 100% i mange år og har løst dette ved å søke på forskjellige vikariater på forskjellige avdelinger internt og fått dem. Så jeg har i praksis jobbet 100% de siste årene, men fra 1. september nå var det siste vikariatet over. Hun som har stillingen er tilbake igjen. Nå er det ingenting ledig og jeg er tilbake på 60% Det kan jeg ikke klare økonomisk og om jobber jeg over 50%, har jeg heller ingen rett på arbeidledighetstrygd. Arbeidplassen min har meg i bakhodet og jeg blir prioritert om det dukker opp noe, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Så det jeg har vært nødt til å gjøre nå er å si opp 10% av stillingen min for at jeg skal kunne få arbeidsledighetstrygd. Ingen ønsket situasjon, men jeg var nødt. Så økonomien er for meg en av grunnene til at jeg ikke gir i fra meg flere dager og en annen grunn er at datteren selv vil være hos meg. Hun er attpåklatt og han er mye eldre enn meg og var vel egentlig ferdig med småbarn da hun ble født. Hun har vært mitt ansvar , så hun er knyttet til meg. Egentlig er jeg møkka lei og jeg hadde flyttet tilbake til hjembygda mi om det ikke var for yngstedatteren. Det hadde løst det meste for meg og der kjenner jeg mange. Jeg ville fått et bedre liv. Dessverre ville datteren mistet kontakt med faren sin, så det går jo ikke. Så isteden for å flytte til hjembygda, begynner jeg nå prosessen med advokat. Jeg kan ikke utsette det lenger. Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Du MÅ skaffe deg advokat. Ja, det må jeg. Jeg mente selvfølgelig ad, ikke ap. Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg ville kontaktet barnevernet og spurt dem om råd i saken. Blir det en rettssak, så er det uansett ok å ha barnevernet i ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Herregud, på det nye dol skjer det mye rart jeg ikke har kontroll over. Er det rart jeg nesten ikke gidder å være her ? Det fungerer ikke. Anonymous poster hash: e3db1...121 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.