Gå til innhold

Når far bedriver omsorgssvikt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville kontaktet barnevernet og spurt dem om råd i saken. Blir det en rettssak, så er det uansett ok  å ha barnevernet i ryggen.

Barnevernet sier i utgangspunktet nei til å bli innblandet i konflikter rundt samvær ol. Man skal også være uhyre forsiktig med å "sverte" den andre forelderen i forhold til barnevernet; det kan fort ha nøyaktig motsatt virkning av det man ønsket.

Jeg har tro på at en klok advokat kan være til stor hjelp i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kontaktet barnevernet og spurt dem om råd i saken. Blir det en rettssak, så er det uansett ok  å ha barnevernet i ryggen.

Barnevernet har ingenting i en slik konflikt å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tar kontakt med advokat og får hjelp til å gå gjennom hele situasjonen. Det bør blant annet vurderes om den økonomiske avtalen som ble inngått mellom dere er så urimelig at den ikke er gyldig. Ikke la deg presse fra skanse til skanse, ikke la ham psyke deg ut.

Ser du tror jeg ikke skjønner alvoret i situasjonen. Det tror jeg faktisk jeg gjør, men jeg gnåler alltid om å sette barnets behov i sentrum i alle slike saker.

Ring eller mail advokaten i morgen. Hvis du kontakter hun jeg mener du har hørt om, så finner du både en svært klok dame og en som er mer enn tøff nok til å parere de utspill eksen din måtte komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tar kontakt med advokat og får hjelp til å gå gjennom hele situasjonen. Det bør blant annet vurderes om den økonomiske avtalen som ble inngått mellom dere er så urimelig at den ikke er gyldig. Ikke la deg presse fra skanse til skanse, ikke la ham psyke deg ut.

Ring eller mail advokaten i morgen. Hvis du kontakter hun jeg mener du har hørt om, så finner du både en svært klok dame og en som er mer enn tøff nok til å parere de utspill eksen din måtte komme med.

Støttes!

Jeg tror i tillegg du gjør svært klok i å prøve å skjerme deg sjøl litt. Ikke snakk med eksen på telefonen, la all kommunikasjon foregå skriftlig. Du sparer selvfølgelig på alle mailer og meldinger, de kan du få god bruk for.

Ikke la deg herse med. Sett ned foten for all kommunikasjon som ikke foregår skriftlig.

Denne gangen må du ikke la deg avspise med verken løfter eller småpenger. Nå bør du ta godt tak i situasjonen. 

Som frosken sa tidligere i dag: Skillsmisser er ingen frøkensport. (fritt etter den flinke advokaten). Men man må bare være dobbelt så lur og i forkant av situasjoner. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du tror jeg ikke skjønner alvoret i situasjonen. Det tror jeg faktisk jeg gjør, men jeg gnåler alltid om å sette barnets behov i sentrum i alle slike saker.

Jeg vet at du alltid vil barnas beste, men det vil jeg også :-) Jeg må sette meg ned å skrive. Jeg gruer meg litt til dette for det er så mye jeg må huske på å få med, men jeg skal få gjort det. Jeg betaler for advokatforsikring hver måned og den fungerer slik at advokat eller rettsak ikke vil koste meg noe. Ikke hvis jeg taper saken heller, men de bruker faste advokater, så jeg kan ikke bruke den advokaten jeg vil. Jeg har innsett, som andre også sier til meg,  at det han har drevet med er psykisk terror. Jeg har godtatt alt for å få fred og fordi jeg følte meg låst. Jeg har forstått at han er farlig manipulativ og som andre her sier, all kommunikasjon må foregå skriftlig. Jeg kan ikke ta en eneste telefonsamtale med han mer. Han er så skummel den mannen. Han leser blant annet opp meldinger for meg som jeg har skrevet som passer han fint. Og når jeg sier at han også må lese meldingen som kommer etter denne meldingen og som kommer som følge av telefonsamtalen i mellom disse, later han som den ikke eksisterer. Han gjør alt han kan for å forvirre meg. I dag fikk jeg også en ekkel følelse av at han tar opp samtalene vi har. Han ringte meg for å snakke om dette med samvær og så begynte å bable om at jeg ikke ville la han ta med datteren på ferie i sommer. Da svarte jeg som sant var at datteren nektet å bli med han på ferie med de nye barna. Vi var hos mine foreldre på den tiden og det var min mor som da foreslo at hun heller kunne bo hos dem denne uka. Jeg skulle jobbe. Datteren min ble da lettet faktisk. Så når jeg begynte å si den egentlige historien ( som han vet godt iom at datteren har protestert selv overfor han), la han på røret og jeg fikk en ekkel følelse av at han tok opp alt sammen og var i ferd med å forberede sak. Det jeg sa, passet han ikke og derfor la han på røret. Det er meget mulig jeg er i ferd med å bli en smule paranoid nå, men jeg har begynt å innse hvor farlig skummel han virkelig er. Det som også skjedde var at mor til min datters venninne sendte meg en melding og lurte på om hun kunne ringe meg. (Jeg gikk da ut på verandaen så datteren min ikke skulle høre hva som ble sagt) Det kom i hvert fall frem at hun hadde fått en telefon i fra min x, hvor hun fikk en følelse av at han forsøkte å lage en egen historie ut av det som skjedde som hun ikke kjente seg igjen i. Da fikk jeg enda en følelse av at han driver og pønsker på noe. Huff, det er mulig det er jeg som begynner å bli tullerusk av alt sammen. Jeg vet ikke. Jeg skal i hvert fall ikke ha en eneste samtale med han mer. Alt skal foregå skriftlig, slik at det ikke er mulig å manipulere og endre på sannheten.

Anonymous poster hash: e3db1...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes!

Jeg tror i tillegg du gjør svært klok i å prøve å skjerme deg sjøl litt. Ikke snakk med eksen på telefonen, la all kommunikasjon foregå skriftlig. Du sparer selvfølgelig på alle mailer og meldinger, de kan du få god bruk for.

Ikke la deg herse med. Sett ned foten for all kommunikasjon som ikke foregår skriftlig.

Denne gangen må du ikke la deg avspise med verken løfter eller småpenger. Nå bør du ta godt tak i situasjonen. 

Som frosken sa tidligere i dag: Skillsmisser er ingen frøkensport. (fritt etter den flinke advokaten). Men man må bare være dobbelt så lur og i forkant av situasjoner. Alltid.

Nei, nå skal jeg ikke ha en eneste samtale med han mer. Les det jeg skrev til frosken.

Anonymous poster hash: e3db1...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vondt i magen av å lese om hva han utsetter deg for. Tror du gjør lurt i å kontakte advokat, - det er sikkert flinke folk de som er en del av den ordningen du betaler for også.

I tillegg skulle jeg ønske at du hadde en fast samtalepartner - f.eks. en psykolog - som kan hjelpe deg til å holde fokus på hvilke løsninger som til enhver tid er de beste i den ganske kjipe situasjonen du er i.

Bra at minstejenta di er tolv år. Det betyr at dersom det skal avtales en ny samværsordning, så skal hennes synspunkter tillegges betydelig vekt (jeg husker ikke akkurat hvordan det er formulert i lovteksten).

Det som er utrolig vanskelig i denne situasjonen er kombinasjonen av ønsket om å beskytte jenta og samtidig unngå at han får ødelegge for din evne til å kunne gi jenta di de ungdomsårene du ønsker at hun skal kunne få.

Det høres lurt ut å kun kommunisere på mail eller tekstmeldinger. Sørg i så fall å ta sikkerhetskopi av all kommunikasjonen.

Merker at jeg blir utrolig sur på eksen din - du fortjener ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det gjelder den helgen der barna kommer for sent og moren til venninnen blir hysterisk forstår jeg ikke helt at han kan lastes for, annet at han selvfølgelig burde vært hjemme. Men det var jo ungene som ikke gjorde som de ble til sagt. 

Dette er jeg uenig med deg i.

Trådstarter skrev: "han hadde foreslått at datteren og hennes venninne kunne bo hjemme alene i huset fra fredag til lørdag. De er 12 år. På lørdag skulle hun bli hentet av farmoren. Mor til venninna hadde sendt melding til han og sagt at det absolutt ikke var greit og at det var hårreisende og i det hele tatt foreslå det. De kunne riktignok få være hjemme alene noen timer og så kunne de sove hos venninna fra fredag til lørdag. Det jentene da hadde gjort på fredag kveld var å dra på undomsklubben uten å si i fra og uten mobiler og dukket ikke opp hos mor til venninna på avtalt klokkeslett. "

Jeg syns ikke det virker særlig greit at han syns at to 12 åringer kan bo hjemme alene i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen særlig råd å komme med, men jeg må bare få sagt at jeg synes det er usigelig trist at du skal være nødt til å gå gjennom dette. Fatter ikke at slike personer kan få seg til å lage et sånt helvete for den de har delt halve livet med og som er mor til sine barn. Og at han ikke fatter at dette vil gå utover jentas forhold til ham.

Ønsker det alt mulig av krefter og gnist til å få til en avtale med ham som vil fungere greit og som vil gi deg en privatøkonomi som er tilstrekkelig til å kunne bo der du bor nå.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer og i dag kom det frem at han dokumenterer alt allerede og da selvfølgelig bare det som kommer han til gode. Blant annet at datteren stikker innom han etter skolen, siden han bor nærmest og siden vennene bor der. Han vil nå få til en løsning hvor han har henne annen hver uke.

Jeg føler veldig med deg. Jeg leste alle svarene dine i tråden før jeg skriver nå, og er desverre ikke det spøtt overrasket over utviklingen. Som frosken og flyfly sier; ikke vent med å ta kontakt med advokat. Om jeg var deg ville jeg faktisk vurdert å bruke den du har fått tips av de samme damene fra, du må nemlig være forberedt på å ha behov for den beste og mest erfarne framover. Jeg ser at du er i en økonomisk kattepine, men å tape sak mot han vil bli mye dyrere. MYE dyrere. Er det noen rundt deg du kan be om et lån?

I tillegg til det som er sagt allerede vil jeg gi ett råd til: Mist aldri besinnelsen og snakk aldri mer sak med eksen. Jeg ser at du sier at du ikke skal gjøre det, men starter han en samtale i en eller annen sammenheng har jeg forstått at det er svært vanskelig for deg å ikke respondere med forsvar og korrigering av hans forvridde framstilling av sannheten. Dette MÅ du slutte med.

Sånne menn hører nemlig ikke korrigeringer, forde de tror aldri at de tar feil. Det som gjør dem ekstra skumle er at de de samler på utsagn og situasjoner som underbygger deres historie, og får de ikke slike utsagn "av seg selv" prøver de å framprovosere dem. Jeg gjetter at du har erfaring med dette.

Prøv derfor å være kort men hyggelig når du møter han sammen med ungene dine (jeg tror ikke på avvisende heller - da blir han bare provosert), men la han aldri innlede en saks-samtale med deg igjen, hverken på tlf eller i rl. Tenk gjennom et par tre setninger du kan avvise slike diskusjoner med, sånn at du ikke blir tatt på senga når han prøver seg neste gang. "Jeg ønsker ikke å diskutere dette utenfor mekling", kan være en sånn setning. Tenk gjennom et par til selv, du kjenner han godt og vet hva du kan si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det din eks holder på med er virkelig stygt :(

Jeg tror også du skal belage deg på at du kan få bruk for det beste som er på markedet av hjelp. :( Hold ut. Ikke la deg vippe av pinnen.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over at det går an oppføre seg slik din eks gjør, rett og slett. :angry: Som flyfly sier er det kjempestygt. Ønsker deg all mulig lykke til og sender alle mine varme tanker til deg.  :) (hvorfor er det ingen klemme-smiley her?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...