Gå til innhold

deprisjon og angst


Erza89

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 24 år. Og jeg sliter mye i hverdagen. Jeg går noe til Dps, men det er blitt mindre. Jeg sliter en del med smerter i kroppen og blir ofte syk. Nå merker jeg egentlig at jeg ikke har noe overskudd og gråter egentlig ikke for noen grunn. Føler at jeg aldri får fremgang og hvis jeg får det, blir jeg ikke glad for det. Prøver å være ute blant mennesker og være sosial, trene og ikke bare være hjemme. Men det ender med at jeg løper hjem til slutt. Jeg har blitt diagnostisert med eksekutive vasker og at jeg har en nedsatt funksjon i frontallappen. Men det jeg lurer på er: jeg vil være mer fungerend enn det jeg er nå, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer dit? Jeg vil ikke begynne å gråte hver gang jeg må ut av døra. Jeg har lyst til å være sosial og selvstendig. Ikke sittende i et hjørne å late som at jeg ikke eksisterer. Kan du komme med noen gode råd? For jeg er ganske tum for det.

Hilsen noen ikke vet lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har du fått et tilpasset opplegg mtp dine nedsatte funksjonsevne? Noe begrensninger vil du nok alltid ha... Har du forresten noen mer spesifikk diagnose? Har du fått mindre behandling etter eget valg? Du kunne søke om støttekontakt, samtaler med psykiatrisk sykepleier og/eller delta i en samtalegruppe, feks Angstringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksekutive vansker kan egentlig være flere ting, det er et vidt begrep. Men uansett kan det trenes opp, akkurat som alt annet. Hvis de eksekutive vanskene innebærer problemer i forhold til å strukturere tiden og følge planene/strukturene, så kan dette trenes på ved å simpelthen "motarbeide" dette. Begynn i det små, lag skjema og planer. Det er sikkert helt på sin plass med profesjonell oppfølgning og, hvis du ikke får det da, men du kan begynne litt selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ei jente på 24 år. Og jeg sliter mye i hverdagen. Jeg går noe til Dps, men det er blitt mindre. Jeg sliter en del med smerter i kroppen og blir ofte syk. Nå merker jeg egentlig at jeg ikke har noe overskudd og gråter egentlig ikke for noen grunn. Føler at jeg aldri får fremgang og hvis jeg får det, blir jeg ikke glad for det. Prøver å være ute blant mennesker og være sosial, trene og ikke bare være hjemme. Men det ender med at jeg løper hjem til slutt. Jeg har blitt diagnostisert med eksekutive vasker og at jeg har en nedsatt funksjon i frontallappen. Men det jeg lurer på er: jeg vil være mer fungerend enn det jeg er nå, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer dit? Jeg vil ikke begynne å gråte hver gang jeg må ut av døra. Jeg har lyst til å være sosial og selvstendig. Ikke sittende i et hjørne å late som at jeg ikke eksisterer. Kan du komme med noen gode råd? For jeg er ganske tum for det.

Hilsen noen ikke vet lenger

Får du medisinsk behandling for din depresjon? Hvis ikke, anbefaler jeg det. Det kan løfte deg mer opp av depresjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ei jente på 24 år. Og jeg sliter mye i hverdagen. Jeg går noe til Dps, men det er blitt mindre. Jeg sliter en del med smerter i kroppen og blir ofte syk. Nå merker jeg egentlig at jeg ikke har noe overskudd og gråter egentlig ikke for noen grunn. Føler at jeg aldri får fremgang og hvis jeg får det, blir jeg ikke glad for det. Prøver å være ute blant mennesker og være sosial, trene og ikke bare være hjemme. Men det ender med at jeg løper hjem til slutt. Jeg har blitt diagnostisert med eksekutive vasker og at jeg har en nedsatt funksjon i frontallappen. Men det jeg lurer på er: jeg vil være mer fungerend enn det jeg er nå, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer dit? Jeg vil ikke begynne å gråte hver gang jeg må ut av døra. Jeg har lyst til å være sosial og selvstendig. Ikke sittende i et hjørne å late som at jeg ikke eksisterer. Kan du komme med noen gode råd? For jeg er ganske tum for det.

Hilsen noen ikke vet lenger

Hei,

 

Du sier ikke noe om hvorvidt du er i jobb eller går på skole? Hvis du ikke har noen aktivitet på dagtid, så synes jeg du skal be om å få hjelp til å finne tilrettelagt arbeid. Nav kan sørge for at du får kontakt med "Vilje viser vei"; et opplegg for å hjelpe mennesker med psykisk lidelse ut i en eller annen form for jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...