Gå til innhold

Ikke bli like blind


veien å gå

Anbefalte innlegg

Nå et år etter bruddet med min samboer gjennom 10 år sitter jeg å tenker tilbake, hvor dum og blind jeg var. Jeg var veldig glad i den mannen. Og gjorde vel alt for at ting skulle bli bra igjen. 

De første åra av vårt forhold var et drømmeforhold. Han var en snill mann. Men så begynte endringene. Han gjemte på alkohol, drakk i smug, vi hadde ikke sex på flere år, vi hadde hvert vårt soverom i de siste åra. han låste seg mer og mer inne på et rom, var ikke interessert i folk i det hele tatt, når vi ble invitert i selskaper fest ol, gikk jeg som regel alene, for han ville ikke møte teite falske stygge plagsomme folk. Jeg gikk til lege for å få hjelp til han, og den dagen han endelig skulle få psykologisk hjelp nektet han og truet meg med både det ene og det andre. Det endte jo med at jeg gikk fra han, for de siste åra hadde vert så tøffe, og vanskelige, og bare fulle av bekymringer at jeg ikke orket mer. Jeg flyttet ut. I ettertid har jeg fått vist at han er narkoman.......Han har brukt rusmidler siden vi kom sammen. Jeg føler meg dum som ikke har sett dette. men er så glad for at jeg er ute av det forholdet. Og har det så mye bedre den dag i dag. Fra å ha hatt smerter i hele kroppen, som skyldes stress i forhold til bekymringer til han, og at han skulle ta livet av seg. Til å bli lykkelig og ha sluppet en tung byrde fra min skulder. 

I dag har jeg en ny mann, og jeg må innrømme at det er helt herlig. Endelig et forhold som er normalt, og at en ikke må gjemme seg å finne på masse unnskyldninger for alt. Jeg skriver dette lille innlegget i kort sammenheng for å hjelpe andre som kansje er i samme situasjon. Bryt ut, av et slik forhold, ingen kan leve slik, en blir bare dratt ned i søla selv, og blir ulykkelig. Det er alltid vondt å bryte ut, men så lenge partneren din ikke vil gjøre noe selv, så vil det aldri bli bedre.....Håper dette kan hjelpe noen hvert fall. En har bare et liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...