Gå til innhold

Lavkarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helg i ensomhet med lavkarbo.  Tror dette kommer til å bli en ordentlig kjip helg. Men jeg må visst pine meg igjennom denne helga for har jeg bestemt meg for noe å har jeg visst det. Risikerer vel å synke ned i en depresjon igjen bare pga denne helsike lavkarboen.



Anonymous poster hash: 40251...9d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Helg i ensomhet med lavkarbo.  Tror dette kommer til å bli en ordentlig kjip helg. Men jeg må visst pine meg igjennom denne helga for har jeg bestemt meg for noe å har jeg visst det. Risikerer vel å synke ned i en depresjon igjen bare pga denne helsike lavkarboen.

Anonymous poster hash: 40251...9d7

 

 

Er det noen som tvinger deg til å gå på lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helg i ensomhet med lavkarbo.  Tror dette kommer til å bli en ordentlig kjip helg. Men jeg må visst pine meg igjennom denne helga for har jeg bestemt meg for noe å har jeg visst det. Risikerer vel å synke ned i en depresjon igjen bare pga denne helsike lavkarboen.

Anonymous poster hash: 40251...9d7

 

 

Hva er det som er så galt med å spise lavkarbo? Det er vel bare å kutte ut raske karbohydrater? Mye annen god mat å kose seg med B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så galt med å spise lavkarbo? Det er vel bare å kutte ut raske karbohydrater? Mye annen god mat å kose seg med B)

 

Det er vel ikke spesielt sunt?

Anonymous poster hash: f9f3f...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helg i ensomhet med lavkarbo.  Tror dette kommer til å bli en ordentlig kjip helg. Men jeg må visst pine meg igjennom denne helga for har jeg bestemt meg for noe å har jeg visst det. Risikerer vel å synke ned i en depresjon igjen bare pga denne helsike lavkarboen.

Anonymous poster hash: 40251...9d7

 

Kan man ta seg en øl på lavkarbo?, jeg hadde virkelig trengt det nå.

Anonymous poster hash: 40251...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får kjøpt øl med 70% mindre karbo enn det er i vanlig pils.  Jeg kjente ikke noe forskjell på smak, jeg har bare smakt Ringnes Lite da.

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 40251...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror ikke jeg tåler sukker.

Anonymous poster hash: 40251...9d7

 

 

Du trenger vel ikke gå på lavkarbodiett for å unngå sukker? Eller?   :wacko:

Endret av Angustia1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på lavkarbo og ingen karbo. Lavkarbo i den forstand Fedon Lindberg fronter er noe jeg har stor tro på. Det gir stabilt blodsukker og jevn energi gjennom dagen. Når det gjelder "nullkarbo" av typen Atkins-dietter og andre typer diett med noe protein og mye mettet fett er jeg svært skeptisk. Dette vet man alt for lite om på sikt, selv om det uten tvil er en effektiv slankemetode. Men det hjelper lite om man faller tilbake på gamle vaner og spiser seg opp igjen. Det handler mye om å endre livsstilen og ikke skulle "slanke seg" resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke spesielt sunt?

Anonymous poster hash: f9f3f...40c

 

Hva er usunt med å spise masse grønnsaker, rent kjøtt og fisk, kylling, egg, nøtter, frø, fete meieriprodukter og vann? Hva er sunt med å spise sukker og raske karbohydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er usunt med å spise masse grønnsaker, rent kjøtt og fisk, kylling, egg, nøtter, frø, fete meieriprodukter og vann? Hva er sunt med å spise sukker og raske karbohydrater?

Helt enig. Men mitt poeng var at det har ingen hensikt å nekte seg karbohydrater om en ikke tåler sukker. Og hvis det er snakk om diabetes går jeg ut i fra glykemisk indeks er av større betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan vel ikke bli deprimert av å bytte matvarer?

Dersom kostholdet er enten svært kalorifattig eller ekstrem lavkarbo, så kan humøret påvirkes kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kostholdet er enten svært kalorifattig eller ekstrem lavkarbo, så kan humøret påvirkes kraftig.

 

Det ser jeg, men jeg tenkte på kostholdsopplegginger innenfor det medisinsk ansvarlige...  :)

 

Jeg mener - om man kan bli deprimert at kostholdet - altså syk - da burde man jo stille seg spørsmål om hvor sunt det egentlig er. Blir man deprimert av det tenker jeg det er kroppens måte å si fra til hjernen om at det er fare på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dietter er jo ikke akkurat kjent for sin sunnhet på litt lengre sikt. 

 

Jeg forestiller meg at trådstarter forsøker å kick-starte en vektreduksjon ved å bruke en - kanskje ekstrem - lavkarbodiett. Det er neppe spesielt sunt for kroppen eller sinnet, men kan være en god start på et mer langsiktig - og mindre ekstremt - opplegg for vektreduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange dietter er jo ikke akkurat kjent for sin sunnhet på litt lengre sikt. 

 

Jeg forestiller meg at trådstarter forsøker å kick-starte en vektreduksjon ved å bruke en - kanskje ekstrem - lavkarbodiett. Det er neppe spesielt sunt for kroppen eller sinnet, men kan være en god start på et mer langsiktig - og mindre ekstremt - opplegg for vektreduksjon.

 

Ja, er nok sånn.

 

En annen ting er dog effekten av slike "kickstart"er. Jeg vet det skrives mye om det rundt omkring, men jeg har bare ikke troen jeg, altså. Jeg er faktisk enig med NHD her, kroppen er som en bankkonto, inn og ut, ikke mer komplisert. Men jeg er jo med på at det kan ha en psykisk/motiverende effekt, da.

 

Men uansett så håper jeg trådstarter velger å holde seg unna ekstreme kostholdsomlegginger om det fra før av foreligger en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke spesielt sunt?

Anonymous poster hash: f9f3f...40c

 

Er hvitt sukker, hvetemel, kaker, is, godterier sunt? Er ikke grønnsaker, frukt, bær, rent kjøtt, fisk og kylling sunnere? Hva er usunt med å spise grovt brød, knekkebrød uten hvetemel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvitt sukker, hvetemel, kaker, is, godterier sunt? Er ikke grønnsaker, frukt, bær, rent kjøtt, fisk og kylling sunnere? Hva er usunt med å spise grovt brød, knekkebrød uten hvetemel?

 

Frukt og bær er veldig søtt... men, selvsagt, mye sunnere enn det du nevner. Men det er ikke lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...