Gå til innhold

NHD, oppstart-tidspunkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har besluttet å gi wellbutrin en sjanse etter å ha tenkt i noen dager etter å ha fått resepten. Men en oppstart nå sammenfaller med ferie med alt det inneholder. Er det da bedre å vente til etter ferien og heller satse på at det går bra mtp jobb?

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tenker du at det er bedre å vente med oppstart til etter ferien? Jeg vil anta at det beste er å starte umiddelbart dersom du har bestemt deg for å gi wellbutrin en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga ønske om å ikke ødelegge en dyr ferie + mulighet til å drikke vin uten fare for å bli kanon blant annet.

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å drikke litt moderat da? Vil tro at helsa er det viktigste?

Min personlige erfaring er at så lenge du ikke drikker deg drita full (som er uheldig både med og uten AD) så er ikke AD til hinder for et moderat alkoholforbruk. Jeg merker i alle fall ingen forskjell, men alkohol er jo generelt litt uheldig ved angst og depresjon, ikke minst dagen derpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, drikker moderat. Men 1 av 10 (hjelp) får kvalme el magebesvær noe som heller ikke er ønskelig på ferie..

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er kun en prioriteringssak. Den må du avgjøre selv.

 

Personlig skjønner jeg ikke folk som først oppsøker lege for å få ordnet et problem, for så å vente med å sette det ut i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Har besluttet å gi wellbutrin en sjanse etter å ha tenkt i noen dager etter å ha fått resepten. Men en oppstart nå sammenfaller med ferie med alt det inneholder. Er det da bedre å vente til etter ferien og heller satse på at det går bra mtp jobb?

 

Er det ikke bedre å satse på at det går bra med hensyn til ferien?

Anonymous poster hash: 86bda...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kun en prioriteringssak. Den må du avgjøre selv.

 

Personlig skjønner jeg ikke folk som først oppsøker lege for å få ordnet et problem, for så å vente med å sette det ut i livet.

Det var jo mer et tja; skal vi prøve det.

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å satse på at det går bra med hensyn til ferien? Anonymous poster hash: 86bda...b4b

Kan være lettere å være hjemme ved bivirkninger, enn på ferie.

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har besluttet å gi wellbutrin en sjanse etter å ha tenkt i noen dager etter å ha fått resepten. Men en oppstart nå sammenfaller med ferie med alt det inneholder. Er det da bedre å vente til etter ferien og heller satse på at det går bra mtp jobb?

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Tror at dersom jeg først hadde gått til legen og blitt anbefalt og bestemt meg for å bruke AD, så ville jeg startet umiddelbart - ferie eller ikke. Wellbutrin er vel heller ikke kjent for å gi hyppige eller sterke bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at dersom jeg først hadde gått til legen og blitt anbefalt og bestemt meg for å bruke AD, så ville jeg startet umiddelbart - ferie eller ikke. Wellbutrin er vel heller ikke kjent for å gi hyppige eller sterke bivirkninger.

Helt enig.

Anonymous poster hash: c0afe...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 av 10 får ikke kvalme eller magebesvær. Og det er vel verre å få på jobb. Det du tar dem for kan vel ødelegge mang en ferie og hverdag og glede over vin, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har besluttet å gi wellbutrin en sjanse etter å ha tenkt i noen dager etter å ha fått resepten. Men en oppstart nå sammenfaller med ferie med alt det inneholder. Er det da bedre å vente til etter ferien og heller satse på at det går bra mtp jobb?

Anonymous poster hash: 67a2d...ebc

Jeg bruker wellbutrin og har aldri hatt så mye som en eneste bivirkning. Hvis du er veldig deprimert må det være greit å starte så fort som mulig. Ikke godt å være deppa på tur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...