Gå til innhold

Oppgir feil rase på hund i annonse.

Anbefalte innlegg

Noen ganger lar jeg meg irritere av små ting og da må jeg bare dele det med noen. 

Jeg har en hund av en rase som ikke så kjempe utbredt i Norge. Den har de siste årene blitt mer kjent her for sine gode egenskaper til å utføre den jobben den er avlet opp til å utføre. Prisklassen på denne rasen er litt høyere en de andre rasene under samme bruksgruppe.

Så finner jeg en annonse på finn som anonserer valper der mor er av denne rasen. (far av en annen rase). Men moren er aldeles ikke av denne rasen. Hun er under samme bruksgruppe, men denne rasen er større, har en annen farge og ligner ikke i det hele tatt. Rasene har i tilleg helt ulike navn, så det burde ikke gå ann å forveksle disse to!

Her prøver altså eier å lure kjøpere til å tro at de kjøper en valp av denne rasen. Det irriterer meg! Jeg vurderer å sende inn en klage til finn på det, men samtidig, jeg har ingen ting med det. Har ikke tenk å kjøpe ny hund, bare glaner på annonser for morroskyld.

Hadde dere gjort noe om dere hadde kommet over en feilannonsert annonse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394752-oppgir-feil-rase-p%C3%A5-hund-i-annonse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette kullet blir en blandingsrase (far er en annen rase en mor), så har ikke NKK noe med dette å gjøre.

Det endte med at jeg sende de en mail og spurt. Vedkommende var bestemt på at det var denne rasen.. 

Selvfølgelig, det kan jo skje at ett individ av en rase ikke ligner i det hele tatt. Men så mye forskjell trodde jeg ikke var mulig. Men gidder ikke bry meg mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...