Gå til innhold

Om å ri :-)

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så lykkelig, jeg rir og jeg har høstferie, innover fjellet i mange timer og jeg er skikkelig støl :-)

Når jeg skulle spise frokost så jeg etter en stol med pute :-) og jeg fant en, :-)

Jeg tenkte noen vondter er så deilige, Jeg har meldt meg på ny ridetur og jeg regner med at etter en time i galopp kjenner jeg ikke hvor øm jeg er.

Jeg har lyst til å flytte, flytte fra Norge, bosette meg akkurat her jeg er, aldri har jeg følt meg så hjemme som akkurat her!!

Klimaet er deilig og ganske grått, hver dag, ikke store variasjoner... sol inni mellom, men mye dunkelt lys, menneskene snakker IKKE mye :-) her er det få ord, lite overfladiske-het og mest direktehet, merkelige mennesker jeg liker dem!, litt mer som å komme hjem enn min egen kultur. Språket er som musikk i meg, og lyset er godt inni meg, stillhet og atter stillhet, ord når de MÅ og ikke ord fordi man ikke tåler at det er stille.

Det er stille over alt, i byen, i fjellene og fargene er rolige på alle måter og det er rart å så fort føle at man har kommet til et sted man hører til.

Jeg er lykkelig inni hele meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig koselig ut! :) Skulle gjerne blitt med deg!

Ha en fin høstfereie og nyt det nå når du er der! 

Hei!

Takk :)

Nå logger jeg av, skal ut i lyset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! Minstejenta mi skal på ridehelg om halvannen uke, og ri masse i tre dager. Hun gleder seg noe enormt :-)

Jeg har så vidt prøvd å ri, men syntes det var forferdelig skummelt da hesten begynte å trave - så jeg blir (vennskapelig) ertet av min lille hestejente som er så veldig mye flinkere enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er så lykkelig, jeg rir og jeg har høstferie, innover fjellet i mange timer og jeg er skikkelig støl :-)

Når jeg skulle spise frokost så jeg etter en stol med pute :-) og jeg fant en, :-)

Jeg tenkte noen vondter er så deilige, Jeg har meldt meg på ny ridetur og jeg regner med at etter en time i galopp kjenner jeg ikke hvor øm jeg er.

Jeg har lyst til å flytte, flytte fra Norge, bosette meg akkurat her jeg er, aldri har jeg følt meg så hjemme som akkurat her!!

Klimaet er deilig og ganske grått, hver dag, ikke store variasjoner... sol inni mellom, men mye dunkelt lys, menneskene snakker IKKE mye :-) her er det få ord, lite overfladiske-het og mest direktehet, merkelige mennesker jeg liker dem!, litt mer som å komme hjem enn min egen kultur. Språket er som musikk i meg, og lyset er godt inni meg, stillhet og atter stillhet, ord når de MÅ og ikke ord fordi man ikke tåler at det er stille.

Det er stille over alt, i byen, i fjellene og fargene er rolige på alle måter og det er rart å så fort føle at man har kommet til et sted man hører til.

Jeg er lykkelig inni hele meg.

Åhhh... jeg skulle ønske jeg var der du er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh... jeg skulle ønske jeg var der du er:-)

Jeg også - hvis vi tror samme landet. Tror Madelenemie har nevnt en gang for lenge siden at hun skulle dit, og det passer med lange rideturer :-)

Det har vært ett av mine drømmereisemål helt fra jeg var 15-16 år og ble kjent med en del ungdommer derfra på en leir. Prøvde å lære meg språket også, på Linguaphonekurs på biblioteket (kassetter), men det ble ikke noe mer ut av det. Har ennå ikke fått reist dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også - hvis vi tror samme landet. Tror Madelenemie har nevnt en gang for lenge siden at hun skulle dit, og det passer med lange rideturer :-)

Det har vært ett av mine drømmereisemål helt fra jeg var 15-16 år og ble kjent med en del ungdommer derfra på en leir. Prøvde å lære meg språket også, på Linguaphonekurs på biblioteket (kassetter), men det ble ikke noe mer ut av det. Har ennå ikke fått reist dit!

Jeg har heller ikke vært der, men hvis jeg vinner i Lotto (og det forutsetter vel at jeg begynner å spille Lotto), så skal hennes reisemål stå høyt på ønskelisten min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du er og hva slags hester dere rir på. :)

Hei!

Her endte Bobby Fisher sine siste år :-)

Her er det et paradis for hachere :-)

Her er det fred og ro og grått og brunt og gult med litt rødt.

Her sier menneskene lite og få ord :-) ;:-)

Kjemisk fritt for overfladisk-het, en rask analyse.

Hardt og tøft klima, ærlige robuste mennesker som passer til hestene.

Virkelig et deilig sted:-)

Vet du nå hvor det er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her endte Bobby Fisher sine siste år :-)

Her er det et paradis for hachere :-)

Her er det fred og ro og grått og brunt og gult med litt rødt.

Her sier menneskene lite og få ord :-) ;:-)

Kjemisk fritt for overfladisk-het, en rask analyse.

Hardt og tøft klima, ærlige robuste mennesker som passer til hestene.

Virkelig et deilig sted:-)

Vet du nå hvor det er ?

Jeg hadde en mistanke og jeg misunnelig på deg - men på en god måte altså. Har vært der to ganger selv og den siste gangen red vi rundt en vulkan, det tok tre dager. :) Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mistanke og jeg misunnelig på deg - men på en god måte altså. Har vært der to ganger selv og den siste gangen red vi rundt en vulkan, det tok tre dager. :) Kos deg!

Hei!

:) Åååå har du ridd rundt en vulkan... stønn nå er jeg misunnelig :-)

Men jeg skal tilbake, på tracking, jeg skal kjøpe en bok som heter "ville bad", og jeg skal finne en egnet ledsager :-) Den trenger ikke gjøre mye, ute i det fri og på hotellet klarer jeg meg fint, det er alt på flyplasser og overgangene som er vanskelige :-) ellers klarer jeg meg best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:) Åååå har du ridd rundt en vulkan... stønn nå er jeg misunnelig :-)

Men jeg skal tilbake, på tracking, jeg skal kjøpe en bok som heter "ville bad", og jeg skal finne en egnet ledsager :-) Den trenger ikke gjøre mye, ute i det fri og på hotellet klarer jeg meg fint, det er alt på flyplasser og overgangene som er vanskelige :-) ellers klarer jeg meg best selv.

Denne turen red vi:

http://www.eldhestar.is/?c=webpage&id=96

rundt vulkanen Hengill. :) Men helt ærlig - de hadde noen få gode hester, men stor sett var ikke hestemateriellet av det beste altså, har ridd mange og mye bedre islandshester her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne turen red vi:

http://www.eldhestar.is/?c=webpage&id=96

rundt vulkanen Hengill. :) Men helt ærlig - de hadde noen få gode hester, men stor sett var ikke hestemateriellet av det beste altså, har ridd mange og mye bedre islandshester her i Norge.

Hei!

Ok disse hestene har jeg aldri sett maken til.

Når har jeg lært hvorfor man kan gå bak islandshester, hvorfor de ikke sparker :-) og dettte er forklaringen på hestenes fantastiske gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når har jeg lært hvorfor man kan gå bak islandshester, hvorfor de ikke sparker :-) og dettte er forklaringen på hestenes fantastiske gemytt.

De har et fantastisk gemytt, men jeg ville nok ikke kommet overraskende på rett bak en islandshest uansett. :) Man skal gjerne holde en hånd på krysset (bakparten) og småprate ltit med hesten mens man går rundt den så den vet hvor du er, da går det fint. :) *sukk* Nå fikk jeg lyst til å ri islandshest igjen altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Islandshesten har ett veldig godt gemytt. Men det fins også mange vàre islandshester. Alle hester kan sparke uansett rase. Jeg syns du bør kjenne til hesten før du vet om det er greit å romstere bak rumpa på den. Følg alltid med på kropspråket til hesten uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk grundig forklart på gården hvorfor de ikke sparker :-)

Det er Pga av følkskolen, som er unik på Island :-)

For meg er det som med "the continum consept"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et fantastisk gemytt, men jeg ville nok ikke kommet overraskende på rett bak en islandshest uansett. :) Man skal gjerne holde en hånd på krysset (bakparten) og småprate ltit med hesten mens man går rundt den så den vet hvor du er, da går det fint. :) *sukk* Nå fikk jeg lyst til å ri islandshest igjen altså...

Hei!

Pga av føllskolen sparker og biter de ikke :-)

Det virker logisk.

Min pc får ikke net tilgang så får ikke svart mye....1 finger på iPhone tar en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...