Gå til innhold

Influensa?....Nå??

Anbefalte innlegg

Har vært kraftig forkjøla siste to dagene og hatt veldig sår/vond hals. Nå i kveld har jeg begynt å verke i hele kroppen og feberen kryper oppover...Ligger nå på 38,4. 

Dette minner jo veldig om influensa..Men har skjønt at influensaen ikke har kommet enda? Hva kan jeg kalle sykdommen jeg sliter med nå då? " kraftig forskjølelse"?

Jeg pleier å få en slik sykeperiode ca 1-2 ganger i året og det går som regel over etter 3-7 dager.

Men har hørt at en sjeldent får influensa mer enn ca hvert 10`ende år?

Betyr dette at folk flest ikke skjønner at det egentlig ikke er influensa de har..men forkjølelsesvirus? Folk klager jo over at de har influensa stadig vekk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394784-influensan%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært kraftig forkjøla siste to dagene og hatt veldig sår/vond hals. Nå i kveld har jeg begynt å verke i hele kroppen og feberen kryper oppover...Ligger nå på 38,4. 

Dette minner jo veldig om influensa..Men har skjønt at influensaen ikke har kommet enda? Hva kan jeg kalle sykdommen jeg sliter med nå då? " kraftig forskjølelse"?

Jeg pleier å få en slik sykeperiode ca 1-2 ganger i året og det går som regel over etter 3-7 dager.

Men har hørt at en sjeldent får influensa mer enn ca hvert 10`ende år?

Betyr dette at folk flest ikke skjønner at det egentlig ikke er influensa de har..men forkjølelsesvirus? Folk klager jo over at de har influensa stadig vekk...

Det finnes jo en hel mengde andre virus som kan gi sykdommer enn influensaviruset. Influensasesongen har enda ikke startet nei. Sikkert et annet virus du har fått.

Anonymous poster hash: 8a63c...3e4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394784-influensan%C3%A5/#findComment-3501980
Del på andre sider

Sønnen min hadde tre dager med høy feber, verk i kroppen, vondt i hodet og vondt i svelget/øret, og vi gikk til lege tredje dagen. Det var kraftig halsbetennelse, og han fikk pennicillin. Den virket temmelig fort, og han er gnaske fin igjen nå, selv om han holder på med kuren fremdeles.

Jeg lurte litt på influensa først, men siden det med halsen/øret også var der, tenkte jeg kanskje at det var noe bakterielt, og det stemte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394784-influensan%C3%A5/#findComment-3502023
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...