Gå til innhold

Er dette tegnet på at han ikke bryr seg om meg?


ydh

Anbefalte innlegg

Kort fortalt. Min Mor døde etter et kjempetøft år med kreft for 4 dager siden. Til tider har jeg følt min samboer har vært glad i meg, men det har hele tiden ligget å lurt en vemmelig følelse av at jeg er her kun for selskapet (og trøstens) skyld. (Han er deprimert i perioder etter skilmisse jeg tror han aldri har kommet over) og jeg har for det meste følt at jeg er ikke hans 1 valg. Etter min mors død han jeg ikke fått noen særlig trøstens ord og heller ikke en blomst...Er det ikke normalt å være ordentlig tilstede hos den du er glad i når noe sånt skjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer.

 

Mange føler seg hjelpeløse og trekker seg unna når det gjelder sorg.  Mange (spesielt) menn er klønete og engstelige når det er sterke følelser med i bildet.  Jeg ville nok ikke brukt hans reaksjon akkurat nå som det endelige beviset på noe som helst.  Hvordan har dere hatt det i perioden din mor var syk, har han vært der for deg da - forståelsesfull når du var ute av deg, stilt opp når du var sliten, trøstende når dere forsto at hun ikke kom til å bli bedre?  Det er vel så viktig som å kjøpe en blomst etter dødsfallet i mine øyne.  Men hvis han har vært like fjern hele det vanskelige året, forstår jeg at du er skuffet.  

 

Prøv å la ham hjelpe til rent praktisk nå i forbindelse med begravelsen osv.  En som blir stående på sidelinja fordi han føler seg utilstrekkelig oppi den følelsesladede situasjonen og engstelig for å tråkke i baret, vil ofte være glad for å kunne bidra med praktiske ting.  Hvis han bryr seg om deg, bør han ikke trekke seg unna alt sånt også og uttrykke at dette er bare din sak.  Da stikker det litt dypere enn bare

tilbaketrekking fordi han ikke skjønner hva han kan gjøre for deg

 

Det andre du forteller (at han egentlig ikke er over sin ekskone) kan godt stemme, det er vanskelig for utenforstående å vurdere det.  Det må dere nesten prøve å finne ut av når dødsfallet har kommet litt mer på avstand.  Ikke grav altfor mye i andre vanskelige ting akkurat nå som du lever litt i unntakstilstand.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...