Gå til innhold

Litt panikk nå...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 13 år skal reise med besteforeldrene til Kypros i natt. Han fikk seg nødpass i sommer da vi ikke rakk å ordne pass. Dette er gyldig til juli 2014 og derfor har jeg tenkt at da kan han bruke dette nå også ( denne turen ble bestemt plutselig.) men jeg leser på nettet nå at nødpass gjelder for EN reise? Men det er jo gyldig? og det er ingen stempel i det som viser at det er brukt i sommer..

 

Noen som vet noe ang. dette? han gleder seg helt villt til å reise så jeg har helt vondt i magen her, de er jo blitt strengere med nødpass også så er de mulig at han ikke kan få et på flyplassen i natt hvis det ikke funker med det han har? :-(



Anonymous poster hash: 2d532...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var til Hellas det skulle bli brukt i sommer, Hellas er jo med i schengen og der behøver man jo ikke pass. Er vel derfor det ikke er blitt stemplet. Så da har han jo ikke brukt det en gang..da må det vel gå siden det fremdeles er gyldig. Håper det

Anonymous poster hash: 2d532...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var til Hellas det skulle bli brukt i sommer, Hellas er jo med i schengen og der behøver man jo ikke pass. Er vel derfor det ikke er blitt stemplet. Så da har han jo ikke brukt det en gang..da må det vel gå siden det fremdeles er gyldig. Håper det

Anonymous poster hash: 2d532...97b

Man må fremvise passet både ved innsjekk og når man kommer til Hellas. Det måtte vi i fjor og til Mallorca i år. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å reise uten pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ikke vise pass da jeg ankom til Spania i sommer. Man trenger vel strengt tatt ikke pass innenfor Europa? Det brukes bare som legitimasjon... for å få boardingkort og hotellrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...