Gå til innhold

- Et normalt menneske med en sykdom


Captain Cheeseheart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.nrk.no/mr/_-eg-har-royster-i-hovudet-konstant-1.11290285

 

Er du et normalt menneske med en sykdom eller er du som meg, et unormalt menneske?

 

Jeg føler at jeg er dypt avvikende...  :(

Jeg kan ikke bli helt enig med meg selv om det. Jeg liker jo å tenke at jeg er et normalt menneske med en sykdom. Men kjenner også veldig igjen følelsen av å være avvikende, det er en vond følelse. Jeg kan ikke godta å være en avviker. Psykiateren min strever vel med å få meg til å føle meg som en normal person. Jeg vil så gjerne være det.

Anonymous poster hash: 6d634...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

 

Jeg kan ikke bli helt enig med meg selv om det. Jeg liker jo å tenke at jeg er et normalt menneske med en sykdom. Men kjenner også veldig igjen følelsen av å være avvikende, det er en vond følelse. Jeg kan ikke godta å være en avviker. Psykiateren min strever vel med å få meg til å føle meg som en normal person. Jeg vil så gjerne være det.

 

Ja, det er nok bra for de fleste å få inn tankene om at man er en "normal" person (med en sykdom).

 

Men i disse tider har jo psykiatrien monopol på all abnormalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nrk.no/mr/_-eg-har-royster-i-hovudet-konstant-1.11290285

 

Er du et normalt menneske med en sykdom eller er du som meg, et unormalt menneske?

 

Jeg føler at jeg er dypt avvikende...  :(

Jeg liker smaken av "normalt menneske med en sykdom". Men jeg som et normalt menneske med bipolar lidelse og diverse pf, er veldig påvirket av min sykdom og får unormale reaksjoner. Fint for henne at hun klarer å tenke sånn om seg selv, men for meg stemmer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker smaken av "normalt menneske med en sykdom". Men jeg som et normalt menneske med bipolar lidelse og diverse pf, er veldig påvirket av min sykdom og får unormale reaksjoner. Fint for henne at hun klarer å tenke sånn om seg selv, men for meg stemmer det ikke.

Alle er vi mennesker. Kanskje lurt å fortenge sykdom og diagnoser for eb stund? Hva om diagnosene ikke var der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...