Gå til innhold

Fordeler og ulemper med ny regjering

Anbefalte innlegg

De samme menneskene er ofte påfallende lite interessert i hvordan fattige kan hjelpes, hvordan man kan unngå at folk skvises ut av arbeidslivet og hvordan få trygdede med restarbeidsevne tilbake til jobb. For ingen kommer jobb bare fordi deres trygdeytelser minker.

Det tror jeg er en påstand uten hold i.

Det er vel god statistikk (fra f.eks Sverige)  på at f.eks korttidsfravær går kraftig ned hvis du ikke får full lønn de første 1-3 dager av sykefraværet......

Eeeh. Se sammenhengen. Sykemeldte omtales aldri med "de med restarbeidsevne", det var ikke dem jeg siktet til, men de på AAP og uføretrygd. Når de blå endog vi redusere barnetillegg for uføretrygdede begrunnet med at det skal bli mer lønnsomt å jobbe, har de et forklaringsproblem. Det er en holdning jeg synes er støtende.

(Sykemeldte får jo 100% av normal lønn. Slipper de reiseutgifter, lønner det seg å være borte fra jobb. Derfor er sykepenger er eneste trygd som opplagt burde vært litt redusert, f.eks. 95% av normallønn fra første dag, og kanskje også en karensdag.)

Endret av ecbole

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ecbole

6

• AnonymBruker

6

• schizoid1337

6

• laban

5

Veldig viktig dette du skriver her!

Ei god venninne av meg har hatt store problemer med ryggen de siste 6-7 årene. Hun er på arbeidsavklaring, og klarer å jobbe inntil 30-40% i en type jobb der hun kan bevege seg, men ikke løfte. Altså ikke stillesittende kontorarbeid, men heller ikke skole/barnehage/lagerarbeid.

Butikk/bibliotek eller noe liknende hadde vært ideelt for henne - men hun finner ingen arbeidsplass som vil ansette henne i en såpass liten stilling. Hun ønsker å gjøre nytte for seg med den restarbeidsevnen hun har, men fatter bare ikke hvordan dette skal gå til når verken hun eller NAV finner noe sted som ønsker å ansette henne.

Med den nye reformen som kommer blir det enda mer håpløst å bruke restarbeidsevnen. Uføretrygden skal regnes ut i fra inntekten de tre siste årene før man ble ufør. Dette vil ramme alle som klarer å arbeide litt :-(. Slik det blir må det lønne seg å jobbe til man stuper, altså 100% slik at man får høyere trygd. 

Den merket jeg meg :-) men totalt sett ville jeg hatt en regjering som ikke vil styrke private aktører på helsemarkedet.

Jeg syns også den forrige regjering fikk til mye bra.

Helsekøene har ikke den forrige regjeringen fått gjort en dritt med - og jeg vet at man ikke merker det før man står der selv. Og det gjør jeg - dessverre. 

Nå er det snart 2 mnd siden jeg skulle ha vært operert - og har fortsatt ikke fått innkalling eller noe dato for operasjonen. 

Og det jeg skal operere for er mistanke om kreft. 

Så nei, jeg er ikke fornøyd med hva den forrige rejgeringen fikk til på sine 8 år. 

og jeg vet at man ikke vet hvor ille det er, før man står i køen selv. 

Anonymous poster hash: 38713...48d

Helsekøene har ikke den forrige regjeringen fått gjort en dritt med - og jeg vet at man ikke merker det før man står der selv. Og det gjør jeg - dessverre. 

Nå er det snart 2 mnd siden jeg skulle ha vært operert - og har fortsatt ikke fått innkalling eller noe dato for operasjonen. 

Og det jeg skal operere for er mistanke om kreft. 

Så nei, jeg er ikke fornøyd med hva den forrige rejgeringen fikk til på sine 8 år. 

og jeg vet at man ikke vet hvor ille det er, før man står i køen selv. 

Anonymous poster hash: 38713...48d

Det virker som at sosialistene ikke helt skjønner hva en kø er, hva køer skal brukes til, og hva de ikke skal brukes til

Køer er bra når det gjelder å utnytte ressursene maksimalt, det er alltid en pasient klar til å benytte seg av et utstyr/operasjonsal etc.

Køer er ikke bra, når de blir veldig lange, for da sørger de bare for at alle må vente i veldig lang tid før de får hjelp.

Da er den eneste fornuftige løsningen å bruke ledig kapasitet andre steder, om enn midlertidig, til å redusere køen.

Men sosialistene som beskrevet tidligere i tråden, har en merkelig frykt for at hvis en privat lege får penger fra det offentlige til å utføre en operasjon, så blir legen plutselig en grisk person som ikke bryr seg om pasientene, og kun tenker på profitt, og det blir helt ulevelig for pasientene.

At pasientene slipper å vente 100 vis av dager i kø det er ikke så viktig.

Samtidig, så benytter de sosialistiske lederne seg nettop av private helsetjenester (tidligere APE-helseminister bla.a)

Heia Norge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...