Gå til innhold

Fårikål kjøtt


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare stekt det i ovnen, med litt vann i bunnen av formen, og litt chili og hvitløk.

Takk, da vet jeg det. Men nå satser jeg på frikkase, det så godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjøtt, det er ikke kjøtt spesielt laget for fårikål... du kan lage taco, hvis du vil.

Det står fårkikål kjøtt på pakken. Aldri det til taco nei, da er det kjøttdeig som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjøtt, det er ikke kjøtt spesielt laget for fårikål... du kan lage taco, hvis du vil.

 

Gammel sau i taco er neppe noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Det står fårkikål kjøtt på pakken. Aldri det til taco nei, da er det kjøttdeig som gjelder.

 

Det er kjøtt av får... akkurat som kjøttdeigen er ting fra storfe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fårkikål kjøtt på pakken. Aldri det til taco nei, da er det kjøttdeig som gjelder.

 

Det er slike holdninger som både gjør oss hjelpeløse på kjøkkenet og et lett offer for markedkreftene. Det finnes nå bakekakao og drikkekakao, wokblandinger og "lettbakte brød" (melblanding). Osv, osv i det uendelige, det blir stadig vanskeligere å finne skikkelige varer. Jeg kjøpte nylig kjøttdeig som var "perfekt for kjøttkaker", men jeg lagde likevel gryterett med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fårkikål kjøtt på pakken. 

 

Tror du at du blir arrestert om du bruker det til noe annet enn det som står på pakken, da? Det er fårekjøtt, så du kan bruke det til alt som skal være fårekjøtt i. Irish stew er i alle fall kjempegodt. Det er forresten lammefrikkasé også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig kjøttdeig som var "perfekt for kjøttkaker", men jeg lagde likevel gryterett med den.

 

Usedvanlig lettsindig gjort, altså ...  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slike holdninger som både gjør oss hjelpeløse på kjøkkenet og et lett offer for markedkreftene. Det finnes nå bakekakao og drikkekakao, wokblandinger og "lettbakte brød" (melblanding). Osv, osv i det uendelige, det blir stadig vanskeligere å finne skikkelige varer. Jeg kjøpte nylig kjøttdeig som var "perfekt for kjøttkaker", men jeg lagde likevel gryterett med den.

Ja har stusset over at det står sånne ting på kjøttdeigen, men kjøttdeig er vel kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at du blir arrestert om du bruker det til noe annet enn det som står på pakken, da? Det er fårekjøtt, så du kan bruke det til alt som skal være fårekjøtt i. Irish stew er i alle fall kjempegodt. Det er forresten lammefrikkasé også.

Neida, kom bare ikke på noe ant å lage av det. Men husker jo min mor lagde lammefrikkase, da må vel jeg klare det og. Oppskriften jeg fant på nettet så god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...