Gå til innhold

Angstreaksjoner uten angst


Gjest

Anbefalte innlegg

Uro, anspent, endret pust, irritabel, press i brystet, føler det koker over, vrir på hender, destruktiv.  Det kommer og går.  Ingenting jeg er bekymret eller redd for.  Eneste er at jeg trenger å ha det trygt og stabilt rundt meg for å holde meg frisk, og nå er ikke alt det.

 

Det finnes mye angstreaksjoner her, men når jeg leser om de forskjellige angstformene så kjenner jeg meg ikke helt igjen.  Alt jeg leser om er knyttet opp mot noe.  Bekymringer, store rom, høyder, ting en har opplevd og forskjellig .  Eneste jeg finner som ikke er knyttet opp mot noe er panikkangst.  Kjenner igjen noe, men ikke så intenst, men mer langvarig. 

 

Så hva kan dette være? Noen som vet eller har noen tips der jeg kan lese om det.  Om det er mulig å gjøre noe med det, eller om jeg bare må kjempe meg gjennom det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste du linken jeg la ut til deg?

Ja, jeg leste den.  Og takk for linken.  Jeg leste den ennå en gang og fant mer av interesse.  Men jeg startet denne tråden for å få enda mer informasjon.  Kanskje høre fra noen som har like erfaringer. Trenger nok en bekreftelse på om det er det også, og hva jeg kan gjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du burde ta litt sobril en periode

Det er fristende.  Men jeg har tatt det i så mange år tidligere at jeg må opp i litt høyere doser for å få effekt, så jeg håpet å finne andre måter å klare det på. Men jeg har de, så jeg kan jo bare begynne på de igjen hvis jeg ikke finner noen annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg leste den.  Og takk for linken.  Jeg leste den ennå en gang og fant mer av interesse.  Men jeg startet denne tråden for å få enda mer informasjon.  Kanskje høre fra noen som har like erfaringer. Trenger nok en bekreftelse på om det er det også, og hva jeg kan gjøre.  

Ok, bra du syns det var interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sobril kan hjelpe slik at en ikke behøver ta de igjen på flere uker

når de først får roet uroen så holder den seg borte en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sobril kan hjelpe slik at en ikke behøver ta de igjen på flere uker

når de først får roet uroen så holder den seg borte en stund

Det er nok litt forskjellig på folk. Jeg har liten effekt av sobril, men første gang jeg tok 5 mg så følte jeg meg nesten dopet.  Iallefall totalt likegyldig. Det er det som er så dumt med sobrilen at den mister effekt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg iallefall litt av interesse.

 

http://www.lommelegen.no/artikkel/angst-og-fobier

Hva er forskjellen på redsel og angst?
Man kan skille mellom redsel og angst. Det er naturlig å reagere med redsel når du bli utsatt for en reell fare. Dersom du for eksempel våkner opp om natten av at det innbruddstyver i huset, er det naturlig å bli redd. Angst kalles det når det ikke er noen slik åpenbar grunn til å bli redd. Du kjenner gjerne en innvendig uro og et sterkt ubehag ofte uten at du helt vet hvorfor. Andre ganger vet du hva som gjør at du føler ubehag, men reaksjonen er mye kraftigere enn situasjonen skulle tilsi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...