Gå til innhold

Økonomisk rådgivning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kan en få best gratis økonomisk rådgivning når regningene hoper seg opp og innkassokravene begynner å komme inn? Det gjelder ikke meg, så det er begrenset innsikt jeg har i økonomien. Men vedkommende må få hjelp.

Anonymous poster hash: ac494...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste nylig om et par som brukte ca. 110 000 ,- kr. pr mnd. (Og de hadde naturligvis massevis av kredittkort - som andre DYTTER på dem.)

De brukte dermed MYE mere enn det de tjente. Likevel, så går mannen hen å kjøper en diamantring til fruen. 

Er han da idiot, eller snill?

Er det ikke i 4 klasse eller så at vi lærer at tar bruker man mere enn man får inn, så vil det bli tomt.

Jeg skjønner ikke hvordan slike personer i programmer som "Gjeldsfellen" tenker.

At en er en økonomisk idiot i forholdet tilsier ikke automatisk at den andre også skal være det.

Hvem tenker de skal ta ansvar her da? Banken? Skal banken komme hjem til de for å se om de har 30 kredittkort i forskjellige institusjoner?

Anonymous poster hash: d8223...15e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått hjelpeverge, det er så deilig, hun styrer alt og får alle posten min med regninger....så får jeg penger en gang i uka...til mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrukerErAnonym

Jeg leste nylig om et par som brukte ca. 110 000 ,- kr. pr mnd. (Og de hadde naturligvis massevis av kredittkort - som andre DYTTER på dem.)

De brukte dermed MYE mere enn det de tjente. Likevel, så går mannen hen å kjøper en diamantring til fruen. 

Er han da idiot, eller snill?

Er det ikke i 4 klasse eller så at vi lærer at tar bruker man mere enn man får inn, så vil det bli tomt.

Jeg skjønner ikke hvordan slike personer i programmer som "Gjeldsfellen" tenker.

At en er en økonomisk idiot i forholdet tilsier ikke automatisk at den andre også skal være det.

Hvem tenker de skal ta ansvar her da? Banken? Skal banken komme hjem til de for å se om de har 30 kredittkort i forskjellige institusjoner?

Nei, det er for mange idioter der ute. Problemet er også at det er for lett å få lån selv med betalingsanmerkninger. Rart det ikke strammes inn her.

Du kan lese litt her, ikke minst kommentarene under: http://www.xn--lnutensikkerhet-hlb.org/lan-med-betalingsanmerkning/

Her spørres det bl.a. om lån for å innfri gjeld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I gamle dager var folk mere forsiktig med pengene sine, og de hadde knapt nok til salt i suppa.

Idag?

Det starter allerede i barnehagen og hjemme : ingen skal ta ansvar for egne handlinger.

Har en dummet seg ut på noen måte, så kommer staten/andre å rydder opp.

Jeg snakker her om oppegående mennesker, som_ikke_burde trenge slik hjelp i utgangspunktet.

Så opplyste som vi er idag, så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at det bærer galt avsted med kredittikort og en rentefot på 23 %.

*Rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det som en del av dere skriver her. Så er jeg for så vidt enig i mye. Men ikke vær fordømmende over de som havner i gjeldskriser. Det er så mye vi ikke vet om årsakene. Alt er ikke alltid slik som det ser ut til fra utsiden. Det er derfor veldig bra at det finnes tilbud om hjelp for de som havner i gjeldskrise.

Anonymous poster hash: ac494...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke virke fordømmende mot de som virkelig trenger denne hjelpen.

Men jeg blir oppgittover samfunnet som skapes idag.

Ingen skal ta ansvar for egne handlinger, og ta konsekvensen av dette.

Senest leser jeg i avisen om en politiker som er siktet for å ha voldtatt en mannlig barnevakt.

Javel da håper jeg retten finner ut av dette.

MEN, - tror du politikeren klarer å ordne opp i egne handlinger_uten_at det skal koste samfunnet dyrt?

Næ, han har vært sykemeldt siden dette skjedde han.

Hvem betaler? Staten naturligvis. De ordner opp slik at ikke han lider noen økonomisk nød.

Og hvor mange topp-politikere som har vært sykemeldt de siste par år grunnet at de ikke kan styre kjønnslysten sin, - det er jeg faktisk usikker på, for de er mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...