Gå til innhold

Gudstro gir mer lykke og mer omsorg for andre

Anbefalte innlegg

Folk flest har et nokså avslappet forhold til religion, men slik ser det ikke ut for deg og enda mindre Maglor. Hvis noen gir uttrykk for den minste antydning til noe som kan tolkes som avvik fra ateisme/agnostisisme eller at det kan kanskje finnes noe mer enn det alle kan se og høre, reagerer dere. Da kan man være nesten bråsikker på at minst en av dere er der på flekken få sekunder senere for å protestere intenst og repeterende omtrent som en langvarig tredemølleaktivitet, sjelden dere ikke nøyer dere med siste ord, gjerne avspore diskusjonen med de mest negative eller ekstreme kommentarer. Der er dere "mestere", Maglor fremfor noen.

Så fort dere lukter kristenmannsblod, trigges aversjonene fortere enn et vulkanutbrudd. Vil man fyre opp en diskusjon her, så er det bare nevnte et eller annet religiøst. Andre religioner gir visst ikke samme respons. Maglor har endog skrevet "Location Midgard" under brukernavnet sitt, enda han er en slags ateist. Merkelige greier.

Går det ikke an å tåle at andre har helt andre opplevelser enn dere, setter pris på helt andre ting i livet? En ting er i hvert fall sikkert, å bli tillagt deres snodige oppfatninger og fiendebilder endrer så absolutt ikke mine livssynspreferanser. Synes bare synd på dere. Og den oppfatningen tror jeg faktisk gjelder for mange andre her også.

Tror jeg kan berolige dere med at det er ingen folk som ønsker dere til et spesielt varmt sted. Hva med å roe dere ned, kose dere ut over kvelden, sett på noe beroligende musikk? Les noe hyggelig eller ta dama på fanget om dere har ei! :)

Anonymous poster hash: 23a31...71e

Feige anonyme rallende nisser kan ikke forvente å få et seriøst svar.

Fortsetter under...

Folk flest har et nokså avslappet forhold til religion, men slik ser det ikke ut for deg og enda mindre Maglor. Hvis noen gir uttrykk for den minste antydning til noe som kan tolkes som avvik fra ateisme/agnostisisme eller at det kan kanskje finnes noe mer enn det alle kan se og høre, reagerer dere. Da kan man være nesten bråsikker på at minst en av dere er der på flekken få sekunder senere for å protestere intenst og repeterende omtrent som en langvarig tredemølleaktivitet, sjelden dere ikke nøyer dere med siste ord, gjerne avspore diskusjonen med de mest negative eller ekstreme kommentarer. Der er dere "mestere", Maglor fremfor noen.

Så fort dere lukter kristenmannsblod, trigges aversjonene fortere enn et vulkanutbrudd. Vil man fyre opp en diskusjon her, så er det bare nevnte et eller annet religiøst. Andre religioner gir visst ikke samme respons. Maglor har endog skrevet "Location Midgard" under brukernavnet sitt, enda han er en slags ateist. Merkelige greier.

Går det ikke an å tåle at andre har helt andre opplevelser enn dere, setter pris på helt andre ting i livet? En ting er i hvert fall sikkert, å bli tillagt deres snodige oppfatninger og fiendebilder endrer så absolutt ikke mine livssynspreferanser. Synes bare synd på dere. Og den oppfatningen tror jeg faktisk gjelder for mange andre her også.

Tror jeg kan berolige dere med at det er ingen folk som ønsker dere til et spesielt varmt sted. Hva med å roe dere ned, kose dere ut over kvelden, sett på noe beroligende musikk? Les noe hyggelig eller ta dama på fanget om dere har ei! :)

Smigrende.:) Jeg har dog aldri kalt meg selv ateist her og "location: Midgard" er bare fordi jeg er, som Captain Cheeseheart sa, en Tolkien-nerd (nicket mitt stammer også derfra).

Angående avsporinger, hva med å slutte med smålige personangrep? At jeg ikke har holdt meg til saken er bullshit, vatikanets manglende omsorg for overgrepsofre begått av presteskapet er klart relevant når paven dras frem som et lysende eksempel på lykke og nettopp omsorg for andre.

Bra sagt!  :)

http://www.vl.no/troogkirke/sunt-a-tro-pa-gud

"De såkalte nyateistene har skrevet bøker der de hevder at religion er farlig og skadelig og en årsak til de fleste problemer i verden. Dette stemte dårlig med det Myers visste fra psykologiske studier."

Hei!

Kanskje det er derfor jeg er så lykkelig :-)

Og har så mye omsorg for andre :-)

Jeg har omsorg når menneske er tydelige på at de trenger omsorg, ikke ellers, jeg tar ikke signaler og hint. Nå trenger et menneske meg, min venn :-), fikk sms, Så derfor skal jeg på sykebesøk.

Må bare finne ut hva jeg skal kjøpe med?

Jeg skal spørre vennen min nå hvorfor hun orker meg og ingen andre, det lurer jeg litt på.

Jeg tenker det kan ha noe med at jeg ikke sier "jeg forstår" for forstå gjør jeg ikke! og at jeg ikke stryker og trøster, men er der som menneske, men med passe avstand, mer som en stødig støtte (noe sånt tror jeg?)

Du tuller veldig fordi dette har ingen relevans til det trådstarter skrev om. Ja, visst har det foregått tilfeller av pedofili, både blant påståtte kristne (og tildekket i en del tilfeller av pavekirken) og blant ikke kristne. Men den store majoriteten, enten de er kristne eller ikke, bedriver ikke med pedofiliaktiviteter, for det er forholdsvis svært sjeldent og har følgelig ingen innflytelse på konklusjonen i artikkelen. Dessuten finner du ikke grunnlag for å drive pedofili-aktivitet i Bibelen.

Det er rimelig godt kjent at det foreligger mange overgrepssaker i det katolske presteskapet som har blitt dysset ned. Både "vanlige" seksuelle overgrep og pedofile overgrep, så du har ikke fulgt så mye med når du påstår at dette ikke har skjedd. 

Det katolske presteskapet er spesielt utsatt i og med at mennesker med i utgangspunktet normal seksualdrift inngår et kyskhetsløfte. Selvfølgelig er det ikke majoriteten som utfører seksuelle overgrep, men det er like fullt et problem så lenge ikke den katolske kirke ikke tar tak i problemet - ja, til og med benekter det. 

Annonse

Det er rimelig godt kjent at det foreligger mange overgrepssaker i det katolske presteskapet som har blitt dysset ned. Både "vanlige" seksuelle overgrep og pedofile overgrep, så du har ikke fulgt så mye med når du påstår at dette ikke har skjedd. 

Det katolske presteskapet er spesielt utsatt i og med at mennesker med i utgangspunktet normal seksualdrift inngår et kyskhetsløfte. Selvfølgelig er det ikke majoriteten som utfører seksuelle overgrep, men det er like fullt et problem så lenge ikke den katolske kirke ikke tar tak i problemet - ja, til og med benekter det. 

Hei!

De tar tak i problemet nå, men de er en del av systemet, dvs voksenarrogansen og nedvurderingen av barn og barnas rettigheter til rettsvern!

Håper du har fått med deg at Jimmy Savilie og mange flere ikke er prester.

Og at pedofili og voldtekt ikke har noe med normal seksualitet å gjøre.

Det er sykdom eller ondskap.

Siden fleste overgripere er menn kan man si det slik at "ingen normal og frisk mann vil forgripe seg på et barn".

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10144480

Jada, griseriet til den katolske kirken er nokså velkjent. Og det tror jeg møter allmenn avsky, enten man er ateist eller kristen. Men i denne tråden er dette en avsporing til temaet til trådstarter, for det hadde med opplevelsen av lykke og omsorg for andre, og ikke med pedofili som et forholdsvis sjeldent fenomen i forhold til andre typer lovbrudd. Folk flest er nemlig ikke så perverse, enten de er ateister eller kristne.

Hvis Maglor ville diskutere pedofili og andre perversiteter, kan han vel kose seg med det i en egen tråd i stedet for å kuppe denne og avspore den. Maglor skal selvfølgelig få kose seg med sine fiendebilder av religion så mye han vil. Han blir vel lykkelig av dem.

Ellers er det pussig at argumentene til Maglor hele like, framsatt på samme måte og i samme type sammenheng og med avsporende effekt slik som det ble gjort under det tre-bokstavsnicket som Webmaster ikke ville ha her lengre.

Jada, griseriet til den katolske kirken er nokså velkjent. Og det tror jeg møter allmenn avsky, enten man er ateist eller kristen. Men i denne tråden er dette en avsporing til temaet til trådstarter, for det hadde med opplevelsen av lykke og omsorg for andre, og ikke med pedofili som et forholdsvis sjeldent fenomen i forhold til andre typer lovbrudd. Folk flest er nemlig ikke så perverse, enten de er ateister eller kristne.

Hvis Maglor ville diskutere pedofili og andre perversiteter, kan han vel kose seg med det i en egen tråd i stedet for å kuppe denne og avspore den. Maglor skal selvfølgelig få kose seg med sine fiendebilder av religion så mye han vil. Han blir vel lykkelig av dem.

Ellers er det pussig at argumentene til Maglor hele like, framsatt på samme måte og i samme type sammenheng og med avsporende effekt slik som det ble gjort under det tre-bokstavsnicket som Webmaster ikke ville ha her lengre.

Maglor er neppe Sør, nei. Men hvem er du?

Hei!

De tar tak i problemet nå, men de er en del av systemet, dvs voksenarrogansen og nedvurderingen av barn og barnas rettigheter til rettsvern!

Håper du har fått med deg at Jimmy Savilie og mange flere ikke er prester.

Og at pedofili og voldtekt ikke har noe med normal seksualitet å gjøre.

Det er sykdom eller ondskap.

Siden fleste overgripere er menn kan man si det slik at "ingen normal og frisk mann vil forgripe seg på et barn".

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10144480

Jeg har ikke nok kunnskap m den katolske kirke, og hvem som er prester eller ei. Grunnene til at det forekommer endel overgrep i den katolske kirke er sikkert både mange og sammensatte. Selvfølgelig er ikke pedofili utslag av en normal seksualitet, men med så mye undertrykt seksualitet volden få mange ulike utslag. Og kanskje er det mange med pedofile tendenser som søker seg til kirken for å prøve å undertrykke sin seksualitet? Ikke vet jeg, egentlig bare spekulasjoner fra min side.

Hvis Maglor ville diskutere pedofili og andre perversiteter, kan han vel kose seg med det i en egen tråd i stedet for å kuppe denne og avspore den. Anonymous poster hash: 23a31...71e

Nå ligger det vel gjerne i forumenes natur at tråder og diskusjoner sporer av, ikke nødvendig å bli så hissig på at det også gjorde denne gangen.

Hva med å få deg et nick selv? Jeg har postet med dette navnet siden nittitallet, dust :P

Paven ble brukt som et eksempel på glede og omsorg for andre. Det er da ingen avsporing å ta opp vatikanets ikke-eksisterende omsorg for overgrepsofre misbrukt av presteskapet. Det er snakk om at eliten i en enormt mektig verdensomspennende religion systematisk har undergravet etterforskning av pedofile for å bevare sitt rykte og egen prektighet. Dette er ikke glede og omsorg, det er reinspikka ondskap.

Endret av Maglor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...