Gå til innhold

Underholdning på julebord


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg er med i julebordskomiteen på jobb, og er på jakt etter gode tips til underholdning og leker som kan passe for en stor gjeng (ca 50 stk), der noen kjenner hverandre godt, mens andre ikke kjenner så mange. Vet at mange ikke liker leker - men vi har prøvd det også tidligere år, og det ble ganske tamt, så i år skal vi ha et eller annet som gjør at folk blir litt kjent, snakker sammen, får opp stemningen osv. Vi skal i tillegg ha band og dansing - men det blir litt seinere på kvelden.

 

Noen gode forslag? Fordeling av menn og kvinner er sånn ca 70/30, tenker jeg - stor alderspredning, men flest mellom 35 og 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med i julebordskomiteen på jobb, og er på jakt etter gode tips til underholdning og leker som kan passe for en stor gjeng (ca 50 stk), der noen kjenner hverandre godt, mens andre ikke kjenner så mange. Vet at mange ikke liker leker - men vi har prøvd det også tidligere år, og det ble ganske tamt, så i år skal vi ha et eller annet som gjør at folk blir litt kjent, snakker sammen, får opp stemningen osv. Vi skal i tillegg ha band og dansing - men det blir litt seinere på kvelden.

 

Noen gode forslag? Fordeling av menn og kvinner er sånn ca 70/30, tenker jeg - stor alderspredning, men flest mellom 35 og 50.

 

Eneste jeg kan tåle av slikt er en liten quiz. Alt annet blir bare pinlig og jævlig.

 

Jeg hadde rømt dersom det var selskapsleker på julebordet. Funnet meg en stille plass (antagelig sammen med en del kolleger som tenker som meg) og tatt med et par vinflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som mener at det ble laber stemning sist dere forsøkte uten "gøye leker" ?  Et par-tre av de som snakker oftest og høyest?   ;)

 

Som du sikkert skjønner, støtter jeg forslaget om å holde seg til en Quiz.  En musikkquiz med noen som spiller piano og andre som gjetter kan være et alternativ til vanlig quiz.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - quiz er gøy. Gjerne en som har spørsmål om noe som angår alle, f.eks. noe om de ansatte og nærområde. Gjerne fin blanding av vitenskap og kjendisstoff, så favnes alle. Sett sammen lagene på forhånd.

 

Men i motsetning til flyfly synes jeg mange typer selskapsleker kan være morsomt - f.eks. den klassiske tegneleken :).

 

Men ikke overdriv - et par runder er nok. Flere timer med selskapslek (kanskje fordi enkelte roper om mer) blir bare kleint og ødelegger feststemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En quiz holder lenge. Gjerne med litt morsomme spørsmål og svar(alternativer). Hadde det kommet selskapsleker hadde jeg joinet Flyfly i kroken hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i julebordskomiteen på jobb, og er på jakt etter gode tips til underholdning og leker som kan passe for en stor gjeng (ca 50 stk), der noen kjenner hverandre godt, mens andre ikke kjenner så mange. Vet at mange ikke liker leker - men vi har prøvd det også tidligere år, og det ble ganske tamt, så i år skal vi ha et eller annet som gjør at folk blir litt kjent, snakker sammen, får opp stemningen osv. Vi skal i tillegg ha band og dansing - men det blir litt seinere på kvelden.

 

Noen gode forslag? Fordeling av menn og kvinner er sånn ca 70/30, tenker jeg - stor alderspredning, men flest mellom 35 og 50.

God musikk, god mat og ikke minst drikke; ja, da snakker folk sammen!

Og for all del- ikke bordplassering! Julebordet er jo endelig en arena til å ha det sosialt og hyggelig med "valgfrie" kollegaer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg kan tåle av slikt er en liten quiz. Alt annet blir bare pinlig og jævlig.

 

Jeg hadde rømt dersom det var selskapsleker på julebordet. Funnet meg en stille plass (antagelig sammen med en del kolleger som tenker som meg) og tatt med et par vinflasker.

Quiz har vi snakket om ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som mener at det ble laber stemning sist dere forsøkte uten "gøye leker" ?  Et par-tre av de som snakker oftest og høyest?   ;)

 

Som du sikkert skjønner, støtter jeg forslaget om å holde seg til en Quiz.  En musikkquiz med noen som spiller piano og andre som gjetter kan være et alternativ til vanlig quiz.

Vi var flere som gikk halv tolv, og da hadde vi drøyd e god stund for ikke å være så kjipe mot de som arrangerte festen. Og vi var absolutt ikke de første som gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobbseminar for ikke så lenge siden hvor noen hadde klart å lage et opplegg som alle vi som i utgangspunktet var negative også likte;-)

Vi gjennomførte imidlertid dette før middagen (og alkoholen).

Opplegget var tredelt:

- en form for quiz som ikke besto av rene kunnskapsspørsmål men mer av en type finurlige spørsmål som nærmest hadde preg av gåter

- en stafett

- bygging og presentasjon av hus (laget gruppevis) bestående av saltpinner og marshmellows.

Jeg var imponert over de som sto for opplegget da ca 90 % av deltakerne uttrykte massiv negativitet på forhånd - men jeg hørte ingen klage etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobbseminar for ikke så lenge siden hvor noen hadde klart å lage et opplegg som alle vi som i utgangspunktet var negative også likte;-)Vi gjennomførte imidlertid dette før middagen (og alkoholen).Opplegget var tredelt:- en form for quiz som ikke besto av rene kunnskapsspørsmål men mer av en type finurlige spørsmål som nærmest hadde preg av gåter- en stafett- bygging og presentasjon av hus (laget gruppevis) bestående av saltpinner og marshmellows.Jeg var imponert over de som sto for opplegget da ca 90 % av deltakerne uttrykte massiv negativitet på forhånd - men jeg hørte ingen klage etterpå.

Takk for gode tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...