Gå til innhold

Utsettelse på regninger.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man har fått en inkassovarsel og ikke har mulighet til å betale innen fristen. Har det noe for seg å ringe til selskapet og be om utsettelse til man har mulighet til å betale?

Absolutt. De pleier å være veldig medgjørlige og villige til å være med på en plan. Det viktigste er at du viser betalingsvilje, og det gjør du ved å ta kontakt med de - enten ved å ringe eller sende mail. Så dette går nok bra, skal du se :)

Absolutt. De pleier å være veldig medgjørlige og villige til å være med på en plan. Det viktigste er at du viser betalingsvilje, og det gjør du ved å ta kontakt med de - enten ved å ringe eller sende mail. Så dette går nok bra, skal du se :)

Det hørtes lovende ut! :) 

Ta kontakt og ha gjerne et konkret forslag til når du kan betale hvor mye (f.eks. ett beløp i desember når det er mindre skattetrekk og resten på et annet tidspunkt).

Det er alltid positivt å ta initiativ selv i slike saker. Det minst gunstige er å bare forholde seg helt i ro og ikke betale.

Ta kontakt og ha gjerne et konkret forslag til når du kan betale hvor mye (f.eks. ett beløp i desember når det er mindre skattetrekk og resten på et annet tidspunkt).

Det er alltid positivt å ta initiativ selv i slike saker. Det minst gunstige er å bare forholde seg helt i ro og ikke betale.

Ja, da skal jeg ta kontakt med dem. 

Vet du om man får noen anmerkninger ved at man må utsette betalingen?

Ja, da skal jeg ta kontakt med dem. 

Vet du om man får noen anmerkninger ved at man må utsette betalingen?

det er ikke meg du spør, men jeg vet med 100% sikkerhet at du ikke får anmerkninger på denne måten. Det får du om du lar det skure og gå og unnlater å betale i hele tatt. Du vil også få et varsel om det før det går så langt.

Annonse

For en gledens dag! :)

Når jeg studerte regningen nærmere fant jeg ut at den hadde jeg jo betalt, allerede i juni! Noen dager forsinket, men dog, den var betalt. Dette hadde de tydligvis ikke fått registrert og har sent flere purringer i ettertid. Men pga jeg har flyttet og hadde glemt å melde fra om adresseendring i folkeregisteret. :ph34r: Ble de sendt tilbake av posten. Når jeg så hadde fått registrert den nye adressen min, fikk jeg mottat inkassovarselet i posten.  Eller jeg hadde fått tre(!) for samme regning (Pga jeg har hatt så lite penger de to siste månedene og har vært litt depprimert pga det, har jeg ikke turt å åpne brev som jeg tror inneholder regninger. Har utsatt det for å ikke bli enda mer deprimert) Og nå fikk jeg jo sjokk at de også vaslet om rettslig pågang hvis jeg ikke betalte!

Men så såg jeg jo da at jeg hadde betalt, ringte inn og fortalte at jeg hadde betalt. Damen jeg snakket med beklaget seg veldig. For hun så med en gang i databasen at jeg hadde betalt. Og hun så også at flere brev hadde blitt sendt i retur pga feil adresse. Virker som hun faktisk ble litt sjokert at de ikke hadde registrert dette. Hun var veldig hyggelig og sjekket opp hos selskapet som hadde fått i oppgave å kreve inn pengene at det også var registrert der. Og jeg fikk beskjed at jeg bare kunne se bort i fra kravet. Phu, lettet!! :)

Det er ikke gøy å ha slikt hengende over seg! Og jeg har nok av andre regninger jeg må ta når jeg får lønn i begynnelsen av november. En mindre var deilig!! :)

Endret av Miss Piggy

Du får ikke betalingsanmerkninger før kravet er gått til inkasso.

Du har bare fått et varsel om kommende inkasso hvis du ikke betaler.

Jeg har hatt flere inkassosaker, og aldri fått betalingsanmerkning... men hadde jeg ikke betalt inkassokravene, så ville jeg fått anmerkning.

Jeg har hatt flere inkassosaker, og aldri fått betalingsanmerkning... men hadde jeg ikke betalt inkassokravene, så ville jeg fått anmerkning.

Betalingsanmerkningen blir slettet, når inkassokravet er betalt.

Endret av Høstløv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...