Gå til innhold

Operasjon og ventetid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er når man først blir syk selv man ser at ventetiden på sykhuset er for lang. 

 

Jeg må si jeg har trodd at helsevesenet har fungert bra jeg, men det var før min tid på ventelisten

 

Og hvor mye tid, og hvor mange ganger burde man purre på time selv?

 

Det er egentlig en større belastning enn jeg trodde å gå og vente på at innkallingen skal dumpe ned i postkassa. 

 

Nå er det snart gått 2 måneder siden legen sa at operasjonen skulle være utført.

Jeg har vært i kontakt med de, så vet at innkallingen ikke er kommet bort i posten. Tiden for operasjonen var bare blitt utsatt ca 2 mnd uten at jeg fikk beskjed om det.

 

Og om det skulle bety noe, det er mistanke om kreft. Og det gjør vel ikke ventetiden lettere. Selv om jeg vet at om det skulle vise seg å være kreft, så er det en 'enkel' kreft-type. Hvor stort sett alle blir friske. Og lettere behandling enn for kreft ellers også. Men likevel.

 

Er det akseptabelt å gå slik å vente??

 

Bare måtte få ut litt gruff her på morgenkvisten

 

Takk til deg som gadd å lese



Anonymous poster hash: 200e6...d07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er når man først blir syk selv man ser at ventetiden på sykhuset er for lang. 

 

Jeg må si jeg har trodd at helsevesenet har fungert bra jeg, men det var før min tid på ventelisten

 

Og hvor mye tid, og hvor mange ganger burde man purre på time selv?

 

Det er egentlig en større belastning enn jeg trodde å gå og vente på at innkallingen skal dumpe ned i postkassa. 

 

Nå er det snart gått 2 måneder siden legen sa at operasjonen skulle være utført.

Jeg har vært i kontakt med de, så vet at innkallingen ikke er kommet bort i posten. Tiden for operasjonen var bare blitt utsatt ca 2 mnd uten at jeg fikk beskjed om det.

 

Og om det skulle bety noe, det er mistanke om kreft. Og det gjør vel ikke ventetiden lettere. Selv om jeg vet at om det skulle vise seg å være kreft, så er det en 'enkel' kreft-type. Hvor stort sett alle blir friske. Og lettere behandling enn for kreft ellers også. Men likevel.

 

Er det akseptabelt å gå slik å vente??

 

Bare måtte få ut litt gruff her på morgenkvisten

 

Takk til deg som gadd å lese

Anonymous poster hash: 200e6...d07

 

 

 

 

Det er når man først blir syk selv man ser at ventetiden på sykhuset er for lang. 

 

Jeg må si jeg har trodd at helsevesenet har fungert bra jeg, men det var før min tid på ventelisten

 

Og hvor mye tid, og hvor mange ganger burde man purre på time selv?

 

Det er egentlig en større belastning enn jeg trodde å gå og vente på at innkallingen skal dumpe ned i postkassa. 

 

Nå er det snart gått 2 måneder siden legen sa at operasjonen skulle være utført.

Jeg har vært i kontakt med de, så vet at innkallingen ikke er kommet bort i posten. Tiden for operasjonen var bare blitt utsatt ca 2 mnd uten at jeg fikk beskjed om det.

 

Og om det skulle bety noe, det er mistanke om kreft. Og det gjør vel ikke ventetiden lettere. Selv om jeg vet at om det skulle vise seg å være kreft, så er det en 'enkel' kreft-type. Hvor stort sett alle blir friske. Og lettere behandling enn for kreft ellers også. Men likevel.

 

Er det akseptabelt å gå slik å vente??

 

Bare måtte få ut litt gruff her på morgenkvisten

 

Takk til deg som gadd å lese

Anonymous poster hash: 200e6...d07

 

Man skal ikke blindt stole på systemet.  Du bør ringe og sjekke at du står på venteliste og spør hvor lang tid det tar, overdriv gjerne slik at de purrer på. Ikke vær redd for å mase. Det kan være div ting som har gjort at de har utsatt, f.eks. dårlig legebemanning, dårlig kapasitet på operasjonsstue osv - nå i disse innsparingstider... politikerne sitter der og bevilger for lite penger, sykehusene må spare og spare.... til hvilken pris??????

 

Og husk - vi har fritt sykehusvalg. Dersom du syns ventetiden der du er henvist er for lang, har du rett til å be om å bli henvist til et annet sykehus. Spør gjerne fastlegen om hjelp til å purre på tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke blindt stole på systemet.  Du bør ringe og sjekke at du står på venteliste og spør hvor lang tid det tar, overdriv gjerne slik at de purrer på. Ikke vær redd for å mase. Det kan være div ting som har gjort at de har utsatt, f.eks. dårlig legebemanning, dårlig kapasitet på operasjonsstue osv - nå i disse innsparingstider... politikerne sitter der og bevilger for lite penger, sykehusene må spare og spare.... til hvilken pris??????

 

Og husk - vi har fritt sykehusvalg. Dersom du syns ventetiden der du er henvist er for lang, har du rett til å be om å bli henvist til et annet sykehus. Spør gjerne fastlegen om hjelp til å purre på tid.

 

Takk for svar

 

Tenker jeg bestiller meg en time hos fastlegen min jeg, så kan han hjelpe meg å purre på dette. Eller iallefall se på dette sammen med meg. 

 

kjenner jeg er redd for å mase for mye - har vel litt for mye respekt for legestanden, og spesielt de på sykhuset. 

 

 

Anonymous poster hash: 200e6...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk - vi har fritt sykehusvalg. Dersom du syns ventetiden der du er henvist er for lang, har du rett til å be om å bli henvist til et annet sykehus. Spør gjerne fastlegen om hjelp til å purre på tid.

Nå er det ikke alle operasjoner som foretas på alle sykehus da. :) Så i praksis er det ikke sikkert man har særlig mange sykehus å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle operasjoner som foretas på alle sykehus da. :) Så i praksis er det ikke sikkert man har særlig mange sykehus å velge mellom.

Nei, det spørs selvsagt hva, men det går an å forhøre seg om muligheten i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...